نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

سرویس اشتراک کمیک، پاییز به نینتندو سوییچ خواهد آمد

در ماه نوامبر سال جاری، سرویس اشتراکی InkyPen قرار است با ۱۰ هزار کتاب کمیک و مانگا و غیره، امکان مطالعه‌ی این کتاب‌های مصور محبوب را برای کاربران فراهم کند.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، نوامبر سال جاری (آبان-آذر) قرار است سرویس InkyPen که یک سرویس اشتراکی جدید برای کتاب‌های کمیک محسوب می‌شود، به پلتفرم نینتندو سوییچ بیاید. این سرویس اشتراکی جدید کاربران نینتندو را قادر می‌سازد که کتاب‌های کمیک خود را روی یک دستگاه دستی مطالعه و مشاهده کنند. براساس گزارشی که سایت خبری ورایتی اعلام کرده، در سطح بین المللی، این اولین برنامه‌ی غیر بازی است که در آینده‌ی نزدیک به eShop پلتفرم نینتندو سوییچ می‌آید.

این برنامه اجازه می‌دهد که کتاب‌های کمیک هم در حالت دستی و هم در حالت تلویزیونی مطالعه شود. براساس برنامه‌ریزی‌ها، هزینه‌ی اشتراک هر ماه این سرویس، ۸ دلار خواهد بود. سرویس اینکی پن قرار است یک کتابخانه با بیش از ۱۰ هزار رمان گرافیکی، مانگا و کتاب‌های کمیک اروپایی داشته باشد.

کتاب‌های کمیکی که در این سرویس قرار می‌گیرد، قرار است از طرف ناشرانی از جمله کمپانی IDW ،Dynamite ،Valiant ،les Humanoïdes ،Associés و Andrews McMeel باشد. رئیس سرویس اینکی پن یعنی رونان هاگرد اعلام کرده که تمرکز اصلی این سرویس اشتراکی این است که «مدل تمام چیزهایی را که شما می‌توانید بخوانید برای تمام اعضای جامعه‌ی بین المللی به ارمغان بیاورد.» او در میان صحبت‌های خود، اینگونه درباره‌ی سرویس اشتراکی‌اش توضیح داد:

من در طی زمانی که بزرگ می‌شدم، هیچ وقت نتوانستم به طور واقعی دنیای کتاب‌های کمیک را کشف کنم و به گشت و گذار در آن بپردازم. این وضعیت حتی در دانشگاه هم بهبود پیدا نکرد؛ نه به خاطر اینکه من پول کافی برای انجام این کار نداشتم، بلکه به این خاطر بود که آنها برای یک دانش‌آموز بسیار گران بودند. حال سرویس اشتراکی InkyPen قرار است این مشکل را برای تمامی دانش‌آموزانی که مثل من بودند، حل کند.

سرویس اشتراکی اینکی پن توسط یک گروه از طرفداران کتاب‌های کمیک ساخته شده که ساکن نروژ و لوکزامبورگ هستند. این افراد همچنین در دنیای صنعت بازی هم تجربه‌هایی دارند. اعضای این تیم به شدت از اینکه یک سرویس اشتراکی برای کتاب‌های کمیک وجود نداشت خسته شده بودند؛ به همین دلیل، سعی کردند خودشان کاری انجام دهند.

همانطور که انتظار می‌رود، جمعیت طرفداران سوییچ روز به روز در حال افزایش است. چندی پیش یعنی در پایان ماه جولای (مرداد) نینتندو عنوان کرد که این کمپانی، چیزی در حدود ۲۰ میلیون واحد فروخته است. مجموعه بازی‌های Mario به همراه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های سوییچ شناخته شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده