نویسنده: علی کمالی
// یکشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹

گوگل پلی اکنون حجم اپلیکیشن ها را در صفحه اصلی نشان می‌دهد

با تغییر جدیدی که گوگل در فروشگاه اپلیکیشن‌‌های اندرویدی خود یعنی گوگل پلی ایجاد کرده، شما می‌توانید حجم بازی ها را در صفحه اصلی این فروشگاه مشاهده کنید.

گوگل به تازگی یک تغییر کوچک اما موثر را در فروشگاه گوگل پلی ایجاد کرده است؛ به واسطه این تغییر شما می‌توانید در صفحه اصلی و بدون وارد شدن به صفحه مخصوص هر اپلیکیشن، حجم آن را مشاهده کنید. بدین ترتیب از حالا می‌توانید صفحه اصلی Google Play را در جستجوی بازی یا برنامه اندرویدی مورد نظر خود بالا و پایین کنید و در عین حال ببینید که هر اپلیکیشن چند مگابایت (یا گیگابایت) از فضای حافظه داخلی دستگاه‌تان را اشغال می‌کند.

این ویژگی ساده اما کاربردی، نه‌تنها به شما کمک می‌کند که موقع جستجو در گوگل پلی، از تلف شدن وقت‌تان جلوگیری کنید، بلکه باعث می‌شود کاربران بازی‌های بیشتری را نیز دانلود و تجربه کنند؛ به هر حال وقتی یک بازی فقط ۵۰ مگابایت حجم دارد، دانلود و نصب آن هیچ دردسری برای کاربر نخواهد داشت.

شما همین الان می‌توانید به گوگل پلی سر بزنید و چند بازی جمع و جور دانلود کنید تا اوقات بیکاری خود را با آنها بگذرانید. البته این ویژگی فعلا برای مناطق محدودی فعال شده که خوشبختانه کشور ما نیز جزو آن مناطق است.

فروشگاه دیجیتال گوگل پلی که به عنوان پرمخاطب‌ترین مرجع دریافت بازی‌ها و برنامه‌های اندروید شناخته می‌شود، از سال ۲۰۰۸ و با نام اندروید مارکت (Android Market) شروع به کار کرد. این فروشگاه هم‌اکنون بیش از ۳ میلیون اپلیکیشن قابل دانلود دارد که در مجموع حدود ۱۰۰ میلیارد بار به‌وسیله کاربران دانلود شده‌اند.


منبع Droidgamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده