نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱

بررسی نتایج روز پنجم مرحله اصلی مسابقات The International 8

روز پنجم مرحله اصلی مسابقات The International 8 بازی DOTA 2 با جدایی دو تیم دیگر از مسابقات و معرفی دو هیرو جدید همراه بود.

روز پنجم مرحله اصلی مسابقات The International 8 بازی DOTA 2 با برگزاری دو دیدار در براکت پایینی و یک دیدار در براکت بالایی پیگیری شد و در پایان این روز شاهد حذف تیم‌های Team Secret و Team Liquid از مسابقات و سقوط تیم PSG.LGD به براکت بازنده‌ها بودیم. روز گذشته کمپانی ولو از دو هیروی جدید بازی DOTA 2 با نام‌های مارس و گریم‌اِستروک رونمایی کرد که برای بازی با هیرو مارس باید تا زمستان سال جاری صبر کرد؛ در حالی که هیرو گریم‌اِستروک در حال حاضر در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. تنها یک روز دیگر تا تعیین قهرمان این دوره از مسابقات زمان باقی مانده است و در روز نهایی که از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است، شاهد تقابل تیم‌های Evil Geniuses و PSG.LGD در براکت پایینی خواهیم بود و برنده این دیدار در فینال مسابقات به مصاف تیم OG خواهد رفت.

The International 8

در اولین دیدار روز گذشته تیم‌های Team Liquid و Team Secret به رقابت پرداختند که نتیجه ۰-۲ باعث حذف Team Secret از رقابت‌ها شد. در بازی نخست این دیدار Team Liquid در اولین انتخاب خود به سراغ Broodmother رفت و در طرف مقابل Team Secret هیرو Alchemist را انتخاب کرد. قهرمان سال گذشته مسابقات اینترنشنال بسیار طوفانی کار را آغاز کرد، اما در ادامه با فشارهای بی‌امان حریف مواجه شد. تیم Team Secret به سبب دید بسیار خوبی که به نقشه داشت، در دقیقه ۲۷ تمام بازیکنان Team Liquid را در یک فایت تماشایی از میان برداشت و با تصاحب سریع Aegis نبض بازی را در دست گرفت. تسلط این تیم به بازی چندان دوام نداشت و Team Liquid با همکاری‌های بی‌نقص و اعمال فشار نهایتا در دقیقه ۵۱ این بازی را به نفع خود به پایان برد. در بازی دوم Team Liquid هیرو Broodmother را برای MATUMBAMAN و هیرو Invoker را برای Miracle انتخاب کرد. مربی Team Secret در راه خروج از اطاقک با اطمینان اظهار داشت که نباید درباره درفت تیم حریف نگران بود؛ چرا که آن‌ها Monkey King را برای مقابله در اختیار دارند، اما Team Secret به هیچ وجه با درفت خود مقابل Team Liquid موفق ظاهر نشد. بازی حساب شده Team Liquid تمام معادلات حریف را بر هم زد و در دقیقه ۴۲ باز هم شاهد شکست Team Secret بودیم.

در دیدار دوم روز گذشته شاهد تقابل تیم‌های PSG.LGD و OG در براکت بالایی بودیم که تیم OG با نتیجه ۱-۲ به کار رقیب چینی خود در براکت بالایی پایان داد و آن‌ها را راهی براکت بازنده‌ها کرد. در اولین بازی این دیدار تیم PSG.LGD هیرو Huskar را برای Somnus انتخاب کرد که در اوایل بازی بسیار طوفانی ظاهر شد، اما رفته رفته قدرتش را در بازی از دست داد. در این بازی 7ckngMad بازی فوق‌العاده‌ای با هیروی Enchantress به نمایش گذاشت، اما این ana و JerAx بودند که با هیروهای Gyrocopter و IO تیم OG را در Late Game کری کردند. در بازی دوم تیم PSG.LGD هیروهای Storm Spirit و Clinkz را در ترکیب داشت و در طرف مقابل شاهد Invoker و Bloodseeker در ترکیب تیم OG بودیم. در این بازی Topson بازی زیبایی با هیرو Invoker به نمایش در آورد، اما این برای پیروزی در این بازی کافی نبود و تیم PSG.LGD به سبب همکاری بی‌نظیر، فشار بی‌امان و درفت قوی خود پیروز این بازی شد و کار را به تساوی کشاند. بازی نهایی این دیدار به گونه‌ای بود که تمام تماشاگران و طرفداران ایستاده بازی را دنبال می‌کردند. در این بازی تیم PSG.LGD به خاطر درفت بسیار قدرتمند خود با زورگویی بازی را پیش می‌برد و تا آخرین دقایق بر بازی تسلط داشت، اما اشتباهات فاحش آن‌ها در نبرد پایانی باعث کام‌بَک OG شد و به این ترتیب تیمی که خود را برای فینال مسابقات آماده می‌کرد، راهی براکت پایینی شد. بازی تماشایی JerAx با هیرو Earthshaker و ana با هیرو Spectre را می‌توان دلیل اصلی پیروزی OG در بازی نهایی این تیم دانست که مطمئنا به این زودی‌ها از ذهن طرفداران پاک نمی‌شود.

در آخرین دیدار روز گذشته نیز تیم Evil Geniuses به مصاف Team Liquid رفت و با نتیجه ۰-۲ بر Team Liquid غلبه کرد. در اولین بازی این دیدار درفت‌های فوق‌العاده‌ای را از هر دو تیم شاهد بودیم، اما تیم Evil Geniuses به سبب بازی بهتر در دقیقه ۶۴ بر حریف غلبه کرد. در بازی دوم این دیدار نیز تیم Evil Geniuses از اشتباهات رقیب به نفع خود استفاده کرد و با نمایش یک بازی تماشایی بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت. مدافع عنوان قهرمانی با شکست در این دیدار به جایگاه چهارم رضایت داد و راهی خانه شد. بر این اساس تیم Evil Geniuses در روز نهایی با تیم PSG.LGD به رقابت می‌پردازد و این دیدار تکلیف دومین فینالیست مسابقات را مشخص خواهد کرد.

The International 8

در آخرین روز از مرحله اصلی مسابقات The International 8 که از ساعت ۲۱:۳۰ امشب آغاز خواهد شد، یک دیدار در براکت پایینی برگزار می‌شود و برنده این دیدار در فینال مسابقات مقابل تیم OG قرار می‌گیرد. زمان برگزاری دیدار‌های روز ششم مرحله اصلی مسابقات در ادامه قابل مشاهده است.

تيمتيمزمان برگزاری ديدار (به وقت تهران)
PSG.LGDEvil Geniuses۲۱:۳۰
برنده دیدار اولOG۱:۳۰


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده