// جمعه, ۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۸

توضیحات مایکروسافت در مورد خرید استودیو نینجا تئوری

مت بوتی، رییس استودیوهای مایکروسافت، در مصاحبه جدیدش در مورد دلایل این کمپانی برای تصاحب استودیو نینجا تئوری می‌گوید.

کنفرانس مایکروسافت در E3 2018 جدا از اینکه به‌خاطر معرفی نسخه‌های جدیدی از سه انحصاری بزرگ این کمپانی به یکی از به‌یادماندنی‌ترین رویدادهای امسال در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شد، با معرفی پنج استودیو جدیدی که قرار است زیر چتر کمپانی آمریکایی قرار بگیرند، حالا آینده‌ای امیدوارکننده‌تر نیز برای کنسول ایکس باکس وان در پی خواهد داشت؛ از جمله استودیو نینجا تئوری که با انتشار بازی Hellblade: Senua's Sacrifice نشان داد توانایی بالایی در عرضه آثار خلاقانه دارد و حالا با قرار گرفتن در مجموعه استودیوهای مایکروسافت، می‌توان انتظار تولید پروژه‌های بزرگ‌تری را هم از سوی آن‌ها داشت. با این حال، مت بوتی، رییس استودیوهای مایکروسافت اعلام کرد که این تنها دلیل آن‌ها برای تصاحب استودیو Ninja Theory نبوده است.

به عقیده بوتی، توسعه سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب استودیو نینجا تئوری برای اضافه کردن به جمع استودیوهای مایکروسافت بوده است؛ سرویسی که گزارش‌های اخیر نشان داده است تعداد دانلود و ساعات بازی کاربران ایکس باکس را با افزایش خوبی همراه کرده است و حالا مایکروسافت امیدوار است با افزودن آی‌پی‌ها و آثار جدید از سوی نینجا تئوری، گزینه‌های بیشتری به سرویس خود اضافه کند. بوتی در این باره می‌گوید:

ما معتقدیم که گیم‌پس سرویس فوق‌العاده‌ای برای گیمرها محسوب می‌شود که به آنان اجازه می‌دهد بازی‌های مختلفی را پیدا کنند و همچنین امکان تجربه آثاری را داشته باشند که در دوره انتشارشان امکان دسترسی به آن را نداشته‌اند. علاوه بر این‌ها، ممکن است کاربران در این سرویس بازی‌هایی را مشاهده کنند که قبلا علاقه‌ای به خریدشان نداشته‌اند، اما حالا می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند و چه بسا به طرفداران آن اثر هم تبدیل شوند. به عقیده ما چیزی که باعث رشد و پیشرفت گیم‌پس می‌شود، تنوع و خلاقیت است. استودیو نینجا تئوری، توسعه‌دهنده‌ای است که موقعیتش برای ایجاد شرایطی پایدار در این صنعت، رفته رفته سخت‌تر می‌شود؛ استودیویی که روی مرز ساخت آثار AAA قرار دارد و محتویات بسیار باکیفیتی ارائه می‌دهد.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در تلاش است تا با بهره‌گیری از فلسفه نینجا تئوری در طراحی و توسعه آثارش، به گستردگی سرویس گیم‌پس بیفزاید. مت بوتی در ادامه گفت:

ما شروع به گشتن به دنبال استودیوهایی کردیم که افراد خلاقی در آن مشغول به کار هستند. یک چیز جالب در مورد نینجا تئوری این است که همه چیز در این استودیو حول نوآوری و ایده‌های جدید می‌چرخد و کاراکترها، نحوه داستان‌گویی و فضاسازی برای آن‌ها در اولویت است. این همان چیزی است که همخوانی دقیقی با خواسته‌های ما برای کاربرانمان دارد؛ به‌ویژه در ارتباط با گیم‌پس که می‌تواند محتویاتی جدید، خاص، متنوع و متمایز از مجموعه‌های بزرگ مایکروسافت را در این سرویس فراهم کند.

جدا از نینجا تئوری، استودیو The Initiative نیز یکی از توسعه‌دهندگان جدید مایکروسافت محسوب می‌شود که افراد سرشناسی را به خود جذب کرده است و انتظار می‌رود در سال‌ها آینده و احتمالا نسل بعدی، شاهد عرضه انحصاری‌های بزرگی از سوی استودیوهای جدید مایکروسافت باشیم.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده