نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

حمایت سونی از Star Wars: Battlefront باعث شد مایکروسافت تریلر بازی را مخفی کند!

تریلر معرفی Star Wars: Battlefront که دیروز آن را منتشر کردیم یک نکته مهم داشت؛ سونی و الکترونیک آرتز یک قرارداد تجاری امضا کرده‌اند تا این بازی را عنوانی که در وهله‌ی اول متعلق به پلی‌استیشن 4 است معرفی کنند. برای اطلاع از جزییات موضوع با زومجی همراه باشید.
در ابتدا و انتهای تریلر رسمی بازی، تیزر پلی‌استیشن جلب توجه می‌کرد؛ ضمن اینکه بسته‌های ویژه‌ی پلی‌استیشن 4 نیز به صورت بسیار محدود در مراسم جشن مجموعه جنگ ستارگان عرضه شدند. سونی همچنین موجود بودن بازی برای پیش‌خرید روی پلی‌استیشن 4 را از طریق اطلاعیه‌ای مهم اعلام کرد. 11146314_10205605303628095_4079248661415498127_o اما اگر مایلید نسخه‌ی دیگری از تریلر بازی را بدون تیزر پلی‌استیشن مشاهده کنید می‌توانید آن را در کانال رسمی یوتیوب ایکس‌باکس ببینید. اصلا جای تعجب ندارد اگر تا کنون این نسخه از ویدئو را ندیده باشید، چون مایکروسافت آن را به صورت مخفی منتشر کرده تا کاربران یوتیوب نتوانند با جستجو کردن این ویدئو را پیدا کنند؛ بنابراین برای مشاهده‌ی آن حتما باید لینک ویدئو را داشته باشید.
ption id="attachment_28567" align="aligncenter" width="1025"]مایکروسافت این ویدئو را به صورت مخفی یا unlisted منتشر کرده است! مایکروسافت این ویدئو را به صورت مخفی یا unlisted منتشر کرده است!
نکته جالب دیگر اینکه در توییتر رسمی ایکس‌باکس درباره‌ی این تریلر صحبت شده و لینک معرفی بازی در بخش اخبار سایت ایکس‌باکس نیز منتشر شده است، اما وقتی به سایت مراجعه می‌کنیم هیچ اثری از ویدئو نمی‌بینیم؛ در حالی که سایت ایکس‌باکس برای معرفی بازی‌های این پلتفرم، تریلر آنها را نیز منتشر می‌کند.
ption id="attachment_28568" align="aligncenter" width="618"]توییتر ایکس‌باکس و صحبت از ویدئوی معرفی بازی توییتر ایکس‌باکس و صحبت از ویدئوی معرفی بازی
مدیران شناخته شده‌ی ایکس‌باکس مانند آرون گرینبرگ و لری هریب، نسخه‌ی اصلاح شده‌ی تریلر Star Wars: Battlefront را در رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ شخصی خود منتشر کرده‌اند. این ویدئو در صفحه مخصوص بازی در سایت Xbox.com نیز قرار گرفته است، اما انتشار آن به صورت مخفی در یوتیوب و عدم اشاره به آن در بخش اخبار سایت ایکس‌باکس می‌تواند به معنی محدودیت‌های مایکروسافت برای تبلیغ نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی باشد. از سوی دیگر، امکان پیش‌خرید Star Wars: Battlefront هنوز برای ایکس‌باکس وان میسّر نشده است و این موضوع باعث می‌شود سونی در رقابتش با مایکروسافت یک قدم جلوتر باشد.
ption id="attachment_28577" align="aligncenter" width="1202"]امکان پیش‌خرید نسخه‌ی ایکس‌باکس وان هنوز فراهم نشده است. امکان پیش‌خرید نسخه‌ی ایکس‌باکس وان هنوز فراهم نشده است.
البته این اولین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اکتیویژن هم قبلا محدودیت‌های سفت و سختی را برای مایکروسافت در مورد تبلیغات نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی Destiny در نظر گرفته بود. این مسئله باعث شد تا در آن زمان مایکروسافت خلاقیتش را به کار بگیرد و به شکل غیر مستقیم، هوادارانش را به خرید این بازی تشویق کند.
ption id="attachment_28578" align="aligncenter" width="670"]تبلیغ Destiny به شکل نامحسوس! تبلیغ Destiny به شکل نامحسوس!
شاید مایکروسافت درباره‌ی Star Wars: Battlefront هم مجبور شود مثل بازی Destiny به اقدامات خلاقانه روی آورد. نظر شما چیست؟ منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده