نویسنده: حمزه سروری
// پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

نسخه‌ی Early Access بازی SCUM به‌زودی در دسترس خواهد بود

بازی SCUM یکی دیگر از بازی‌های بسیاری است که شانس خود را در سبک بقا و بتل رویال آنلاین محک خواهد زد. نسخه‌ی Early Access بازی SCUM به‌زودی به استیم می‌آید. با زومجی همراه باشید.

بازی SCUM یکی دیگر از بازی‌هایی است که در اشباع‌شده‌ترین سبک این روزها یعنی بتل رویال آنلاین پا به عرصه‌ی رقابت خواهد گذاشت. طبق نمایش‌ها و اطلاعات منتشر شده، SCUM از آثار عظیم آنلاینی است که بر محوریت بقا می‌چرخد. واقع‌گرایی بالایی نیز در ساخت بازی به کار گرفته شده است که طبق آن تمام اعضای بدن در طول گیم‌پلی و مبارزات مشارکت خواهند داشت.

از زمانی که بازی SCUM در توییتر معرفی شد مدت‌ها گذشته است. پس از معرفی، هیچ تاریخ انتشار مشخصی در نظر گرفته نشده بود. امّا بالأخره نسخه‌ی Early Access این بازی در تاریخ ۲۹ آگوست (۷ شهریور) به استیم می‌آید.

داستانی که SCUM برای انداختن شما در جزیره‌ی بقا در نظر دارد در واقع برنامه‌ای تلویزیونی است که برای ارضای نیاز مردم به خشونت بیش از حد تدارک دیده شده است. در این برنامه‌ جنایت‌کاران درجه اولی که به جزیره‌ای دور افتاده تبعید شده‌اند، برای بقا باید با یکدیگر به رقابت بپردازند.

شما در نقش یکی از این جنایت‌کاران ظاهر خواهید شد و اگر می‌خواهید برنده شوید باید با ۶۳ بازیکن دیگر به جنگ بروید و در نهایت زنده بمانید. ایده‌ی بازی به‌نظر کپی کاملی از دیگر بازی بزرگ این سبک یعنی PUBG به‌نظر می‌رسد، اما SCUM با شخصی‌سازی بسیار عمیق و جزئیات دیوانه‌وار شخصیت‌ها مسیر خود را از این بازی جدا می‌کند.

در سطح پایه بازیکنان باید ویژگی‌های کلی را دنبال کنند، اما اگر می‌خواهید کمی دقیق‌تر شوید مکانیکی به نام «نمایش‌گر BCU» در بازی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید اطلاعات ویتامین غذایی، کالری انرژی‌ساز در دسترس، حجم عضلانی و حتی تعداد دندان‌هایی را که شخصیت شما در هر لحظه دارد بررسی کنید. این ویژگی‌ها ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند؛ به‌عنوان مثال اگر شخصیت اصلی شما به هر دلیلی دندان‌هایش را از دست بدهد، شما مجبور هستید که مواد غذایی خود را به‌قدری خُرد و آسیاب کنید که شخصیت‌تان بتواند از آن استفاده‌ی مفید و کارآمد داشته باشد. 

برای اینکه جزئیات دیوانه‌واری که توسعه‌دهنده در نظر گرفته است برای‌تان بیشتر ملموس باشد، گفتنی است که شخصیت‌ها بعد از پر شدن شکم مجبور می‌شوند مدفوع کنند! همچنین نحوه‌ی برخورد شما با دفعیات شخصیت‌تان، باعث می‌شود که شما قابل ردیابی و دنبال شدن از سوی دیگران باشید؛ پس بهتر است آن‌ها را نابود کنید!

طبق اعلامیه‌ی استیم نسخه Early Access بازی SCUM حداقل یک‌ سال در دسترس خواهد بود و اگر متقاضیان این نسخه بیشتر از حد انتظار شد، به احتمال زیاد این زمان افزایش خواهد یافت. با برنامه‌ای که شرکت Corteam در سر دارد، این مدت زمان به بهتر شدن نسخه‌ی نهایی بازی SCUM و هرچه کم نقص‌تر شدن آن کمک شایانی خواهد کرد. 

قیمت ابتدایی نسخه‌ی Early Access بازی SCUM در استیم ۱۹.۹۹ دلار است. پیش‌بینی می‌شود که این هزینه به‌مرور افزایش هم داشته باشد.


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده