// پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸

فروش مجموعه Madden NFL به ۱۳۰ میلیون نسخه رسید

کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرده است که بازی Madden NFL 19 هفته اول عرضه خود را با قدرت آغاز کرده و فروش این مجموعه را به ۱۳۰ میلیون نسخه رسیاد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، ناشر بازی Madden NFL 19، در جریان نشست خبری خود اعلام کرده است که مجموعه Madden NFL از سال ۱۹۸۸ که اولین نسخه‌اش روانه بازار شد تا به امروز و عرضه بازی Madden NFL 19، توانسته است ۱۳۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد.

در ادامه این نشست خبری الکترونیک آرتز اعلام کرده است که بازی ورزشی Madden NFL 19 در هفته اول عرضه‌اش توانسته عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. متاسفانه اعلام نشده است که چند نسخه از این بازی در هفته اول انتشار فروش رفته است. همچنین الکترونیک آرتز اعلام نکرده است که در مقایسه با نسخه قبل و هفته اول انتشار، عملکرد Madden NFL 19 به چه صورت بوده است.

این خبر در حالی است که با توجه به آخرین آمار، سری Madden NFL تا قبل از عرضه بازی Madden NFL 25 (اسمی که الکترونیک آرتز برای بازی Madden NFL 14 انتخاب کرده بود) ۹۹ میلیون نسخه فروش داشته است. سری Madden NFL را می‌توان دومین مجموعه ورزشی الکترونیک آرتز دانست که فروشش از ۱۰۰ میلیون نسخه عبور کرده است. اولین مجموعه ورزشی سری FIFA بود که در سال ۲۰۱۰ به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه دست یافت. در حالت کلی مجموعه The Sims در سال ۲۰۰۸ و مجموعه Need for Speed در سال ۲۰۰۹ به این مهم دست پیدا کرده بودند.

البته در صنعت بازی‌های ویدویی، مجموعه‌های دیگری نیز به فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به مجموعه Assassin's Creed، مجموعه Grand Theft Auto، مجموعه Final Fantasy و مجموعه Mario نیز اشاره کرد.

در کنار تمامی موارد ذکر شده، الکترونیک آرتز در نشست خبری‌اش به نسخه موبایل سری Madden NFL نیز اشاره کرد. تا به امروز مجموعه Madden NFL روی گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها ۷۳ میلیون بار نصب شده است و بازی Madden NFL Overdrive، جدیدترین قسمت از این سری، در تاریخ ۲۴ مرداد ماه (۱۵ آگوست) روانه بازار می‌شود. کم ویبر، تهیه کننده بخش EA Sports در این باره می‌گوید:

واقعا شگفت‌انگیز است که این سال‌ها مردم از سری Madden NFL لذت برده‌اند. این مجموعه تنها تکنیک‌های ورزش فوتبال آمریکایی را به مخاطبان یاد نداده، بلکه عشق به این ورزش را نیز در میان مخاطبان رواج داده است. نسخه‌های جدید Madden NFL همیشه در فصل بازی‌های ورزشی الکترونیک آرتز روانه بازار می‌شوند و Madden NFL همچنان یکی از تایتان‌های صنعت بازی‌های ویدیویی باقی مانده است.

نظر شما کاربران زومجی چیست؟ آیا مجموعه Madden NFL را تجربه کرده‌اید؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده