// دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵

جمع بندی روز سوم مسابقات Evo 2018 رشته Tekken 7؛ قهرمانی تازه وارد این دوره از مسابقات

Evo 2018 بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های مبارزه‌ای و بازی Tekken 7 برگزار شد تا پس از یک سال مبارزان سراسر جهان دور یکدیگر جمع شوند تا قدرت خود را محک بزنند و حال با جمع‌بندی سومین و آخرین روز این مسابقات در رشته Tekken خدمت شما عزیزان هستیم.

بالاخره روز آخر مسابقات Evo 2018 به پایان رسید؛ روزی که بازیکنان رشته Tekken 7 برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت کردند. در روز آخر اتفاقات هیجان‌انگیزی رخ داد و تمامی بازیکنان برای کسب مقام قهرمانی تمام تلاش خود را انجام دادند. در این میان عده‌ای ناامید شدند و بعضی دیگر در میان این ناامیدی به خودشان آمدند و سربلند بیرون آمدند. در ادامه با جمع‌بندی سومین و آخرین روز مسابقات Evo 2018 رشته Tekken 7 همراه زومجی باشید تا نگاهی داشته باشیم به مهم‌ترین مسابقات Top 8 و فینال بزرگ این دوره از مسابقات که هیجان بسیار بالایی داشت.

در جریان اولین مسابقه لیل مارجین که تشنه قهرمانی این دوره از مسابقات و تنها آمریکایی حاضر در Top 8 بود به مصاف JDCR رفت تا شاهد یک مسابقه هیجان انگیز باشیم. در اولین مسابقه JDCR در یک نبرد نفس‌گیر توانست کینگ لیل مارجین را در هم بکوبد؛ اما در دو مسابقه‌ی بعد با یک عملکرد فوق‌العاده دراگانوو JDCR را شکست داد تا بتواند وی را به براکت بازنده‌ها بفرستد. لیل مارجین پس از این برد با خوشحالی غیرقابل وصف خودش نشان داد که تشنه قهرمانی است و برای قهرمانی پا به Evo 2018 گذاشته است. در این میان به این نکته اشاره کنم که در براکت برنده‌ها، اولین مسابقه در قالب Best of 3 برگزار می‌شود و نیمه‌نهایی و فینال در قالب First to 3 (هر بازیکنی که زودتر به سه برد برسد برنده است) برگزار می‌شود. این در حالی است که در براکت بازنده‌ها تنها مسابقه فینال بازنده‌ها در قالب First to 3 برگزار می‌شود.

مسابقات Tekken 7

کودانز و LowHigh

در آن سوی میدان و دومین بازی براکت برنده‌ها، Lowhigh از تیم فورسان با کودانز از تیم UYU به رقابت پرداخت. LowHigh از آن جایی که اولین دوره از مسابقات Evo 2018 خود را سپری می‌کند، با انگیزه‌ای فوق‌العاده عملکرد عالی‌ای را از خود به نمایش گذاشت؛ به طوری که تا این قسمت از مسابقات هیچ باختی را تجربه نکرد و نشان داد که یک شاهین باز حرفه‌ای است. در مسابقه این دو شخص با این که کودانز توانست یک مسابقه را برنده شود و قدرت دویل جین‌اش را به رخ Low High بکشد، اما در ادامه این LowHigh آماده و همه فن حریف بود که مسابقات بعدی را پیروز شد و به نیمه نهایی براکت برنده‌ها دست یافت تا حریف لیل مارجین باشد!

در براکت بازنده و اولین بازی، ChiriChiri که Saint را از دور مسابقات حذف کرده بود، باید با Book از تیم آلفارد (Alpha Red) مسابقه می‌داد. همه فکر می‌کردند که ChiriChiri می‌تواند به سادگی به نیمه نهایی راه پیدا کند، اما بوک نشان داد که گذاشتن از سد وی آن‌چنان کار ساده‌ای نیست و با نتیجه ۳ بر ۱ حریفش ChiriChiri را از دور مسابقات حذف کرد. نکته جالب این مسابقه متفاوت بازی کردن ChiriChiri با شاهین بود. او در رویارویی‌اش با Saint نشان داد که شکست دادن شاهین وی آن‌چنان کار ساده‌ای نیست، اما در این مسابقه به ناامیدی رسید و شکست خود را قبول کرد.

مسابقات Tekken 7

برنده مسابقه قبل باید با JDCR روبه‌رو می‌شد که از لیل مارجین شکست خورده بود و وارد براکت بازنده‌ها شده بود. در این مسابقه با اینکه جین کازاما بوک فوق‌العاده ظاهر شد اما این دراگانوو تشنه به پیروزی بود که می‌خواست خود را به فینال بزرگ مسابقات Tekken 7 برساند و با نتیجه ۲ بر ۰ برنده شد تا Book نیز از دور مسابقات حذف شود. بوک را می‌توان بهترین بازیکن تایلند و یکی از بهترین‌های Evo 2018 دانست که عملکرد خیلی خوبی از خود به نمایش گذاشت. البته در این میان به این نکته هم اشاره کنم که کودانز که توسط LowHigh به براکت بازنده‌ها فرستاده شده بود، در نیمه‌نهایی بازنده‌ها مقابل JDCR قرار گرفت و وی را از دور مسابقات حذف کرد و به فینال براکت بازنده‌ها راه پیدا کرد.

در نیمه نهایی براکت برنده‌ها، لیل مارجین به مصاف LowHigh رفت. در یک نبرد حساس با اینکه کینگ Lil Marjin توانست شاهین LowHigh را شکست دهد، اما LowHigh بازیکنی نبود که به این زودی‌ها امید خود را از دست بدهد و بیخیال فینال Evo 2018 شود. وی سبک بازی خود را تغییر داد و در نهایت با نتیجه ۳ بر ۱ لیل مارجین را به فینال براکت بازنده‌ها فرستاد تا رقیب کودانز باشد. در این مسابقا LowHigh از بازی دوم به بعد سعی کرد حملات کینگ را به خوبی دفاع کند و با پانیش کردن وی، پیروز شود. از طرفی در مسابقات تکن بردن بازیکن حریف به گوشه زمین مسابقات یک مزیت به حساب می‌آید؛ زیرا می‌توانید از محیط کمک بگیرید و ضربات بیشتری را وارد کنید که این مورد نیز در دستور کار شاهین قرار گرفته بود. البته در فینال بازنده‌ها اتفاق بسیار جالبی افتاد و با اینکه شخصی فکرش را نمی‌کرد لیل مارجین بازنده نهایی باشد، وی با نتیجه ۳ بر ۰ مغلوب کودانز شد تا وی به فینال بزرگ مسابقات Evo 2018 رشته Tekken 7 دست پیدا کند.

مسابقات Tekken 7

در مسابقات فینال بزرگ یک قانون وجود دارد و آن هم این است که بازیکن براکت بازنده باید ابتدا با سه برد براکت را ریست کند تا هر دو بازیکن در شرایط یکسانی (بازنده) قرار بگیرند. حال هر بازیکنی که سه بار برنده شود، برنده نهایی خواهد بود. این در حالی است که بازیکن براکت برنده تنها با سه برد اولیه می‌تواند قهرمان شود. در مسابقه نهایی LowHigh عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت، اما با تمام تلاش‌اش، با نتیجه ۳ بر ۱ شکست خورد و براکت ریست شد. در این هنگام ناامیدی خاصی چهره LowHigh را فرا گرفت، اما وی امید خود را از دست نداد و همچنان تمرکز خود را حفظ کرد. در ادامه LowHigh به واسطه شخصیت شاهین نشان داد که بهترین شاهین باز حال حاضر مسابقات است و با نتیجه عالی ۳ بر ۰ کودانز را شکست داد تا برای اولین حضورش در مسابقات Evo 2018، مقام اول را کسب کند.

مقام بازیکنان در روز آخر مسابقات Tekken 7 به شرح زیر است:

  • ChiriChiri و Noroma به صورت مشترک در مقام هفتم قرار گرفتند
  • Book و Rangchu به صورت مشترک در مقام پنجم قرار گرفتند
  • JDCR در مقام چهارم قرار گرفت
  • لیل ماجین در مقام سوم قرار گرفت
  • کودانز در مقام دوم قرار گرفت
  • LowHight در مقام اول قرار گرفت

مسابقات Tekken 7


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده