نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۵

بازی شبیه ساز زنبور عسل معرفی شد

تا امروز با شبیه‌سازهای زیادی سر و کار داشته‌ایم و بعد از بازی‌هایی مثل شبیه‌ساز بز، اکنون می‌توانیم منتظر شبیه ساز زنبور عسل هم باشیم.

استودیو Varsav Games در حال تولید بازی‌ای است که به مخاطب خود اجازه می‌دهد دنیا را از دید یک زنبور عسل دنبال کند؛ بازی‌ای که در آن باید با دیگر زنبورها رقابت کنید، در دنیای کوچک خود واقع در پارک مرکزی نیویورک به جستجو بپردازید و گرده گل جمع‌آوری کنید.

وقتی اولین پرتوهای نور خورشید در افق دیده می‌شوند، زنبورهای عسل کم‌کم از خواب بیدار می‌شوند و کندو به سر و صدا می‌افتد؛ کندویی که در آن سلسله مراتب بین زنبورها و سعی و کوشش آن‌ها اهمیت حیاتی برای ادامه زندگی دارد. بنابراین شما هم در نقش یک زنبور عسل باید به خوبی به وظایف خود عمل کنید و در ابتدا بال‌های خود را بررسی کنید که در وضعیت مناسبی به سر ببرند، سپس شاخک‌های خود را چک کنید که مشکلی نداشته باشند و در نهایت از ملکه کندو دستورات لازم را بگیرید و به سمت مأموریت خود حرکت کنید. روز سختی در انتظار شما خواهد بود و باید با سایر زنبورها برای رسیدن به گل‌ها رقابت کنید، گرده‌ها را جمع‌آوری کنید و البته با دشمنان خود مواجه شوید و به سایر زنبورها هم کمک کنید. زبان مخصوص زنبورهای عسل که به عنوان زبان رقص شناخته می‌شود هم برای بازی طراحی شده تا از طریق آن راه کندو را به زنبورهایی که گم شده‌اند نشان دهید.

برای حرفه‌ای شدن در بازی باید محیط اطراف خود را به خوبی بشناسید و با محوطه پارک مرکزی نیویورک و ساکنان آن آشنا شوید؛ از حشرات مختلف تا انسان‌هایی که ممکن است حتی هوس کنند درختی را که کندوی زنبور شما در آن قرار گرفته قطع کنند و باید با بدن کوچک و بال‌های سریع خود به فکر راه چاره بیفتید.

Bee Simulator 2

کارگردان خلاق Varsav Games، آقای لوکاش روسینسکی که ایده اولیه بازی متعلق به او بوده، در این مورد می‌گوید:

یک روز غروب وقتی داشتم کتابی در مورد زنبورهای عسل برای دخترم می‌خواندم، متوجه شدم که زندگی خانواده زنبورهای عسل مثل نمایشنامه‌ای است که جان می‌دهد برای ساختن یک بازی خانوادگی. به عنوان یک پدر، برایم اهمیت زیادی دارد که با خانواده خود و دخترم وقت زیادی برای تفریح و فعالیت‌های جذاب بگذارم و همین موضوع بود که باعث شد به فکر ساخت شبیه ساز زنبور عسل بیفتیم.

بازیکن‌ها به کمک این بازی اطلاعات جالبی در مورد زندگی زنبورها به‌دست می‌آورند و دنیایی زیبا و تماشایی را از دید این حشرات کوچک دنبال می‌کنند. حالت دو نفره به شکل Split-Screen هم به شما اجازه می‌دهد که در کنار یکدیگر به شکلی متفاوت و جذاب زندگی در یک کلونی زنبور عسل را تجربه کنید. در مورد نحوه کنترل بازی هم تلاش زیادی کرده‌ایم که حتی کم سن و سال‌ترین مخاطبین بازی هم مشکلی با کنترل زنبورها نداشته باشند.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Bee Simulator ویژگی‌های متنوع و زیادی خواهد داشت و به فکر ماجراجوترین بازیکن‌ها هم خواهد بود و مسابقاتی برای بازی طراحی شده تا زنبور شما به رقابت با خواهران خود برود و برای کسب مقام سریع‌ترین زنبور کندو تلاش کند. جستجو در محیط هم کار ساده‌ای نخواهد بود و گل‌ها و گیاهان زیادی در گوشه و کنار پارک وجود دارند که بعضی کمیاب‌تر هستند و گرده‌های بهتری در خود دارند. بد نیست در انتها نگاهی داشته باشیم به ویژگی‌های اصلی شبیه ساز زنبور عسل:

  • تجربه منحصربه‌فردی از تماشای یک دنیای عظیم از زاویه دید یک موجود کوچک.
  • شبیه‌سازی دقیق و با جزییات پارک مرکزی نیویورک.
  • سه حالت مختلف که المان‌های آموزشی هم در خود دارند.
  • بخش داستانی که شما را به عنوان عضوی از یک خانواده زنبور عسل وارد ماجراهایی مثل نجات کندو از خطرات انسانی می‌کند.
  • حالت مخصوص جستجو که اجازه می‌دهد آزادانه در پارک مرکزی بچرخید و به کشف‌های تازه برسید.
  • بخش دونفره که هم به شکل همکاری و هم رقابتی طراحی شده است. نقشه مخصوصی هم برای این بخش در نظر گرفته شده که آن را جذاب‌تر می‌کند.
  • قابلیت برقراری تعامل با سایر موجودات زنده، از انسان‌ها و حیوانات تا گل‌ها و گیاهان و بقیه حشرات.
  • عدم وجود خشونت در بازی که آن را به گزینه‌ای عالی برای والدینی تبدیل می‌کند که به دنبال یک بازی مناسب برای کودکان خود می‌گردند.
  • موسیقی‌های آرامش‌بخشی که توسط میکلای استروینسکی آماده شده‌اند؛ کسی که روی آثاری مثل The Witcher 3 و The Vanishing of Ethan Carter هم کار کرده است.

بازی Bee Simulator امسال برای کامپیوتر منتشر می‌شود و مدتی بعد هم برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و سوییچ عرضه خواهد شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده