نویسنده: یونس بهرامی
// چهار شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵

شرکت رایت گیمز از دومین بازی خود می‌گوید

بعد از گذشت تقریباً یک دهه از عرضه‌ی بازی League of Legends، شرکتی رایت گیمز هنوز بازی دیگری عرضه نکرده است. اما در آینده قرار نیست تا این شرکت را تنها با یک بازی بشناسیم. 

بین طرفدارها و شرکت رایت گیمز (Riot Games) سال‌ها است که یک شوخی رواج دارد: این‌که این شرکت باید حرف S را از کلمه‌ی Games حذف کند؛ چراکه آن‌ها تنها یک اثر و آن هم بازی League of Legends را در کارنامه‌ی کاری خود دارند. با این حال، شرکت رایت گیمز سال‌ها است که به ما وعده داده بازی دیگری را هم خواهد ساخت. اما هنوز که هنوز است، بعد از گذشت تقریباً یک دهه تنها نام این بازی معروف در سبک MOBA به چشم می‌خورد و ما شاهد عرضه‌ی بازی دیگری از سوی این شرکت نبوده‌ایم. 

مارک مریل (Marc Merrill)، یکی از مؤسسان شرکت رایت گیمز، به‌تازگی در گفت‌وگو با وب‌سایت ورایتی، درباره‌ی اهداف خود و شرکت در آینده سخن گفت و اعلام کرد که قصد دارد تا با عرضه‌ی بازی جدید، دیگر شرکت رایت گیمز با عنوان «شرکت League of Legends» شناخته نشود. مریل افزود:

به‌عنوان یک شرکت، ما در زمان هیجان‌انگیزی قرار داریم. ما در حال بیرون آمدن از زیر اسم «شرکت League of Legends هستیم تا اسم ما به هرچه که در آینده اتفاق می‌افتد تغییر پیدا کند. ما مدت زمان زیادی است که روی موارد بسیار زیادی مشغول کار کردن بوده‌ایم. 

در ادامه، مریل درباره‌ی این «موارد بسیار زیاد» می‌گوید: 

واقعیت این است که ما اینجا در شرکت رایت گیمز، بازی‌های زیادی را کشف کردیم. ما گروه گسترده‌ای از تیم تحقیق و توسعه را دارا هستیم که به دنبال کشف فرصت‌های متفاوتی هستند که به نظر ما می‌تواند باب میل بازیکن‌ها باشد. 

با این‌که در این گفت‌وگو چندان از رویکردی که این شرکت برای بازی بعدی خود در نظر گرفته است صحبت نشد، اما مریل اعتقاد دارد که بازی بعدی آن‌ها مثل بازی League of Legends یک اثر خاص و کالت خواهد بود. مریل می‌گوید: 

درست مثل بازی League of Legends، ما به دنبال التماس از همه‌ نوع بازیکن برای تجربه بازی نیستیم و برای هدف گرفتن بازار عمده بازی نمی‌سازیم. ما باور داریم که بازی League of Legends اثری متمرکز روی یک بازار خاص و کالت است.

در جایی دیگر از این گفت‌وگو،‌ او درباره‌ی این بازار «خاص و کالت» اذعان دارد:

ما به‌طور کامل به دست مخاطبی که سعی داریم به او خدمت‌رسانی کنیم ساخته شده‌ایم. ما هر کاری را روی هر پلتفرم و هر رسانه‌ای انجام می‌دهیم که این خدمت‌رسانی شامل حال این مخاطب خاص شود؛ زیرا فراتر از بازی، ما روی مخاطب‌های خود تمرکز می‌کنیم. 

بازی League of Legends

در ادامه‌ی صحبت‌های مریل، می‌توانیم متوجه شویم که رویکرد شرکت رایت گیمز این است که برای وقت بازیکن‌ها ارزش قائل شوند. او در این مورد گفت: 

بازی‌های زیادی هستند که مردم روی اپ استور، استیم و روی کنسول‌ها می‌خرند و انجام می‌دهند. چنین چیزی، سؤالات و چالش‌های جالبی [برای بازیکن] ایجاد می‌کند. اما روی بازی‌هایی تمرکز می‌کنیم که ارزش وقت شما را داشته باشد. به‌طور کلی، ما تنها بازی‌های این‌ چنینی را خواهیم ساخت؛ بازی‌هایی با طول عمر زیاد که ارزش وقتی را که پای آن می‌گذارید داشته باشد. 

اما این شرکت برای بازی‌های بعدی خود چه برنامه‌ای دارد؟ مریل ترجیح می‌دهد که این شرکت همچنان به گزیده‌کاری خود وفادار بماند و هر ۱۰ سال یک بار تنها بازی‌های محدودی را عرضه کند. با این حال، انتظار نداشته باشید که حمایت و پشتیبانی خود را از بازی League of Legends قطع کنند؛ زیرا اگر تعهد نسبت به این بازی نبود، آن‌ها هیچ‌وقت به موفقیت و جایگاه فعلی نمی‌توانستند دست پیدا کنند. مریل درباره‌ی این تعهد می‌گوید: 

یکی از دلایلی که ما تنها با ساخت یک بازی به بزرگ‌ترین شرکت بازی‌سازی در طول تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده‌ایم، به دلیل تمرکز بوده است. ما نسبت به طرفدارهای خود تعهد داریم. اگر قرار بود تا استعدادهای خود را به سمت تیم‌های دیگر معطوف کنیم، هیچ‌وقت به این میزان از وفاداری نمی‌رسیدیم. این‌طور بود که توانستیم این شرکت را بزرگ کنیم. 

به همین دلیل، شرکت رایت گیمز تنها «گیمرها» را استخدام می‌کند؛ زیرا به نظر آن‌ها، «تفاوت بین یک تصمیم خوب و یک تصمیم بد نهایتاً به این بستگی دارد که چگونه قرار است با بازیکن‌ها ارتباط برقرار کند.»

این‌که پروژه‌ی بعدی این شرکت چه خواهد شد می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. تا اینجا به‌طور قطعی می‌دانیم که این شرکت منابع و ثروت مالی زیادی برای ساخت یک بازی بزرگ دیگر دارد. این را که این منابع نامحدود می‌تواند منجر به خلق بازی تحسین‌شده‌ی دیگری مثل بازی League of Legends شود فعلاً باید برایش صبر کرد و دید که در آینده چه می‌شود. 

در اخبار پیرامون بازی League of Legends، می‌توان اشاره کرد که این بازی پیرو داغ شدن بازار بازی‌های بتل رویال، ممکن است میزبان این حالت شود. 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده