نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

گزارش مالی جدید سونی از عرضه 82 میلیون پلی استیشن 4 به بازار حکایت دارد

گزارش مالی سه ماه اول سال مالی کمپانی سونی، خبر از عملکرد قدرتمند برند Playstation می‌دهد.

کمپانی سونی اخیرا گزارش مربوط به سه ماهه‌ی اولِ سال مالی برند Playstation را منتشر کرده است. از این گزارش که وضعیت پلی‌ استیشن در بازه‌ی زمانی ۱ آوریل (۱۲ فروردین) تا ۳۰ جوئن (۹ تیر) را نمایان می‌کند، می‌توان عملکرد قوی این برند ژاپنی در بازار را نتیجه گرفت.

طبق این گزارش، در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی سونی، حدود ۳.۲ میلیون کنسول به دست خرده‌فروشان رسیده است؛ یعنی صد هزار کنسول بیشتر از پارسال در بازه‌ی زمانی مشابه برای خرده‌فروشان فرستاده شده است و در مجموع، از زمانی که این کنسول در سال ۲۰۱۳ معرفی شده تا به امروز، حدود ۸۲.۲ میلیون کنسول برای خرده‌فروشان ارسال شده است.

البته این موضوع زیاد هم شگفتی‌آور نیست؛ چرا که این دوره از سال، بهترین دوره برای فروش کنسول است و چیزی که اهمیت دارد، میزان سود مالی یک کمپانی است که Sony هنوز چیزی در این باره ذکر نکرده است.

انتظار می‌رود که سونی تا پایان سال مالی ۲۰۱۸ یعنی ماه مارس (اسفند ۹۷-فروردین ۹۸) ۱۷ میلیون کنسول بفروشد؛ یعنی یک میلیون کنسول بیشتر از مقداری که تا پایان سال مالی گذشته، به‌فروش رسیده بود.

رشد خریدهای دیجیتالی و دانلودی در اینترنت، تاثیرش را روی آمار مالی سونی هم گذاشته و در فروش نرم‌افزارهای این کمپانی رشد بسیار بزرگی دیده می‌شود. این کمپانی ژاپنی در یک چهارم اول سال مالی ۲۰۱۹، از فروش نرم‌افزارهای مختلف حدود ۴۷۲.۱ میلیارد ین سود کرده است که نسبت به ۳۴۸.۱ میلیارد ینی که در یک چهارم اول سال مالی پارسال از فروش نرم‌افزارها به‌دست آورده بود، یک روند کاملا روبه‌رشد بوده است.

PS Plus

طبق گزارش‌های موجود، ۴۳ درصد از این ۴۰.۶ میلیون نرم‌افزار که در یک چهارم اول سال مالی سونی فروخته شده‌، به صورت دیجیتالی بوده است. البته در کنار این موارد، باید به سقوط ۳۰۰ هزار واحدی دارندگان اشتراک پلی‌ استیشن پلاس اشاره کرد؛ به طوری که تعداد دارندگان این اشتراک از ۳۴.۲ میلیون نفر، به ۳۳.۹ میلیون نفر رسیده است.

کم شدن آمار مشترکان پلی‌ استیشن پلاس اما منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که در این دوره از سال، آثار چندنفره‌ی چندان مهمی منتشر نشده و انتظار می‌رود که تا پایان سال ۲۰۱۸ شاهد رشد تعداد مشترکان PS Plus باشیم.

در این گزارش مالی، سونی اسمی از Playstation VR نیاورده و مثل فروش کنسول‌ها و مشترکین پلی استیشن پلاس، آمار مربوط به PS VR را منتشر نکرده است.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده