نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۷

سانتا مونیکا کشف آخرین راز مخفی بازی God of War را تایید کرد

استودیو پرآوازه سانتا مونیکا با انتشار توییت جدیدی تایید کرد که آخرین راز مخفی بازی God of War کشف شده است.

در خرداد ماه امسال کوری بارلوگ در گفتگو با وب‌سایت گیمینگ‌بولت از وجود یک راز مخفی در بازی تحسین‌شده God of War خبر داد و از آن زمان جستجو برای یافتن این راز سری آغاز شد. اندکی بعد بازیکنان با استفاده از نقشه‌ای که فقط در نسخه کالکتور بازی وجود داشت، مکان آیتم ویژه‌ای را پیدا کردند، اما بارلوگ در مصاحبه دیگری توضیح داد که منظور آن‌ها از راز مخفی چیز دیگری بوده است و آخرین راز بازی هنوز پیدا نشده است. در مراسم کامیک کان هفته پیش بود که کوری بارلوگ گفت بازیکنان باید نزدیک خانه کریتوس به دنبال راز مخفی بازی God of War بگردند. به دنبال انتشار این خبر طرفداران در انجمن‌های ردیت گرد هم آمدند و با بررسی موشکافانه خانه کریتوس نهایتا این راز بزرگ را کشف کردند، اما از آنجایی که این راز برای کسانی که ساعت‌ها به دنبال کشف آن بودند، راز دندان‌گیری به حساب نمی‌آمد، بسیاری اعتقاد داشتند که این راز همان راز بزرگ بازی God of War نیست. حال و در تازه‌ترین اخبار بازی، استودیو سانتا مونیکا تایید کرد که آخرین راز بازی God of War کشف شده است.

ادامه خبر حاوی اسپویل داستانی است و اگر هنوز موفق به تجربه بازی God of War نشده‌اید، از مطالعه ادامه متن صرف نظر کنید

God of War

اوایل هفته جاری مجموعه‌ای از روون‌ها (حروف الفبای ملل اسکاندیناوی) در خانه کریتوس کشف شد که بسیاری از افراد اعتقاد داشتند این حروف با آخرین راز مخفی بازی God of War که کوری بارلوگ و دیگر اعضای تیم سانتا مونیکا از آن سخن می‌گویند، ارتباط دارد. این حروف در چهار گوشه خانه کریتوس پیدا شده بود و طرفداران پس از ساعت‌ها تلاش متوجه شدند که اگر به درستی آن‌ها را کنار هم قرار دهند، کلمه «لوکی» پدیدار می‌شود که به آترئوس آشاره دارد و توسط مادر آترئوس انتخاب شده است. در همین راستا استودیو سانتا مونیکا با انتشار توییت جدیدی تایید کرد که راز کشف شده در واقع همان راز مخفی بازی است. توسعه‌دهندگان بازی God of War در این توییت اظهار داشتند:

در نمایشگاه E3 2018 شما اولین راز مخفی بازی God of War را کشف کردید. در طول دو سال گذشته راز‌های بسیاری کشف شد و در نهایت شما به آخرین راز بازی God of War پی بردید. ما در برابر انجمن‌های ردیت و دیسکورد که از این راز پرده برداشتند، سر تعظیم فرود می‌آوریم.

اوایل هفته جاری هواداران در ساب‌ردیت r/GodofWarSecrets پرده از راز مخفی بازی God of War برداشتند، اما با این حال بسیاری معتقد بودند با توجه به بحث‌های گسترده‌ای که‌ پیرامون این راز شکل گرفته است، کشف این راز ممکن است پیچیده‌تر و دشوارتر از این حرف‌ها باشد. بر این اساس، طرفداران به بررسی سایر بخش‌های ناشناخته بازی پرداختند تا به راز نهایی پی ببرند و این در حالی بود که آخرین راز بازی از قبل کشف شده بود.

جستجو برای کشف این راز مخفی طرفداران را به دو گروه تقسیم کرد و بسیاری از آن‌ها انتظار داشتند تا شاهد راز پیچیده‌تری در بازی باشند. یکی از مدیران ساب‌ردیت مربوطه با نام mollyblue87 نیز به تمایل طرفداران برای کشف راز مخفی بازی God of War اشاره کرد و از کوری بارلوگ و جو کندی، طراح ارشد بخش هنری بازی به خاطر کاری که این راز مخفی در گرد هم آوردن جامعه طرفداران انجام داد، قدردانی کرد. او در این‌باره گفت:

امیدوارم این متن را ببینید و بدانید با وجود اینکه برخی از اعضای ما موقتا ناامید شده بودند، همه ما به‌خاطر خلق این اثر هنری که ما را دور هم جمع کرد، سپاسگزار هستیم. شما باعث اتحاد جامعه‌ای شدید که تا به حال یکدیگر را ملاقات نکرده‌اند. این بازی در بحث یادگیری و تعلیم بیش از سایر بازی‌های ویدیویی الهام‌بخش بوده است و پس از گذشت ماه‌ها از تکمیل بازی، همچنان شور و هیجان زیادی را به اعضای ما تزریق کرده است. به این خاطر، ما برای همیشه مدیون شما هستیم.

God of War

با اینکه پرونده یافتن آخرین راز بازی God of War بسته شده است، اما کشف راز نهایی دیگری توسط هواداران به هیچ وجه تعجب‌آور نخواهد بود. بازی God of War تا به حال موفقیت‌های قابل توجه بسیاری داشته است؛ این بازی به پرفروش‌ترین بازی ماه آوریل تبدیل شد، سریع‌ترین فروش را در بین بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 تجربه کرد، در اولین ماه انتشار به فروش پنج میلیون نسخه‌ای دست یافت و البته رکورد سریع‌ترین بازی دست‌یافته به تعداد ۱ میلیارد بازدید در یوتیوب را شکست. این بازی در بررسی زومجی در بررسی زومجی نمره بسیار خوب ۹.۵ را دریافت کرد که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

بازی God of War پکیجی کامل از بهترین عناصر دنیای بازی‌ها است. این بازی در تمامی زمینه‌ها فوق‌العاده عمل کرده است و یک کلاس درس واقعی برای سازندگان است. از اکشن بی‌نظیر بازی و صحنه‌های باشکوه بگیرید تا المان‌های نقش‌آفرینی و داستان‌سرایی جذاب. قبل از انتشار بازی، خیلی‌ها اعتقاد داشتند که این بازی دیگر همانند نسخه‌های گذشته نیست؛ بله، کاملا درست می‌گفتید، این بازی دیگر مثل گذشته نیست، بلکه شما با یک God of War بسیار بسیار بهتر، جذاب‌‌تر و عمیق‌تر طرف هستید که لحظه به لحظه آن شما را شگفت‌زده می‌کند.

شما می‌توانید سایر اخبار مربوط به بازی God of War را در صفحه اختصاصی آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده