نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۵

گزارش فروش سینمای ایران: زوج رضا عطاران و جواد عزتی حکمرانی می‌کند

برای اطلاع از آخرین آمار فروش هفتگی فیلم‌های سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت، با زومجی همراه باشید.

فیلم هزارپا که حکم بازگشت ابوالحسن داوودی به سینمای کمدی را دارد، یکی از معدود فیلم‌های پرفروش چند وقت اخیر سینمای ایران است که با اقبال مخاطبان نیز همراه شده است؛ فیلمی که انگار توانسته از تمام پتانسیل رضا عطاران و جواد عزتی‌اش استفاده کند. فیلم سینمایی هزارپا در هفته‌ی گذشته که سومین هفته اکرانش محسوب می‌شد پس از نمایش در صد و سی و سه سالن به درآمد قابل توجه چهار میلیارد و نهصد و چهل و دو تومان رسیده است. این یعنی هزارپا در این هفته با افزایش فروش پانصد میلیون تومانی، بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته‌ی قبل خود را داشته است. این فیلم با فروش این هفته‌اش، رکورد فروش هفتگی سینمای ایران را که پیش از این با رقم چهار میلیارد و سیصد و سیزده میلیون در اختیار خودش بود، شکست. هزارپا حالا در سومین هفته‌ی اکران از درآمد دوازده میلیارد تومان عبور کرده است و به راحتی می‌تواند با پشت سر گذاشتن فیلم نهنگ عنبر ۲، به پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران تبدیل شود. هزارپا در هفته‌ی گذشته یک بار با پر شدن ظرفیت تمام سالن‌ها مواجه شد و یک بار نیز به ۱۴۰ سانس فوق‌العاده در یک شب رسید. هزارپا همچنین در روز جمعه، ۲۹ تیر ماه با فروش یک میلیارد و دویست میلیون تومان، رکورد فروش یک روزه‌ی سینمای ایران را شکست.

فیلم هزارپا

در رده دوم، فیلم تگزاس، ساخته‌ی مسعود اطیابی حضور دارد؛ فیلمی که پس از چهارده هفته در هشتاد و یک سالن به نمایش درآمد و چهارصد و هفتاد و هشت میلیون تومان کسب کرد. تگزاس حالا به درآمد کلی سیزده میلیارد و دویست و هشتاد و هشت میلیون تومان رسیده است. تگزاس اما از جمله فیلم‌هایی است که با نقد‌ها و بازخوردهای منفی همراه شده است. شما در زیر می‌توانید قسمتی از نقد شایان شفایی، منتقد زومجی در نقد فیلم تگزاس را بخوانید.

 «تگزاس» یا به بیانی بهتر «جزیره تگزاس»، فیلمی است که در آن ردپای بسیاری از کمدی‌های نسل جدیدمان دیده می‌شود و از هر کدام به وضوح وجهه‌ای قرضی به چشم می‌خورد که فیلم تک تک آن‌ها را در کنار یکدیگر گذاشته تا کامل شود. دریغ از اینکه فیلم در نهایت یک مجموعه سراسر مشکل، سطح پایین و به معنای واقعی کلمه «بد» را تشکیل داده است.

فیلم دارکوب

رده سوم این هفته در اختیار فیلم کودک و نوجوان خاله قورباغه، ساخته‌ی افشین هاشمی است. این فیلم که در چهارمین هفته‌ی خود در صد و سه سالن اکران شد، به فروش هفتگی سیصد و سی میلیون تومان رسید. این فیلم عروسکی حالا توانسته به درآمدی نزدیک به نهصد و شصت میلیون تومان برسد و دو پله در جدول صعود کند. رده چهارم این هفته در اختیار فیلم سینمایی دشمن زن، ساخته‌ی کریم امینی قرار دارد. این فیلم پس از شش هفته، در نود و چهار سالن اکران شد. این فیلم در هفته گذشته دویست و نود و هفت میلیون تومان فروخت. درآمد کلی دشمن زن حالا به دو میلیارد و چهارصد و شصت و دو میلیون تومان رسیده است. در رده پنجم نیز درام اجتماعی دارکوب، ساخته بهروز شعیبی حضور دارد. این درام اجتماعی در چهارمین هفته‌ی اکران و پس از نمایش در نود و چهار سالن، به فروش دویست و چهل و هشت میلیون تومان دست پیدا کرد. دارکوب حالا به درآمد کلی یک میلیارد و دویست و سی و یک میلیون تومان رسیده است.

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی (تومان)
۱هزارپا۳۴,۹۴۲,۵۳۱,۰۰۰
۲تگزاس۱۴۴۷۸,۵۷۶,۰۰۰
۳خاله قورباغه۴۳۳۰,۱۰۳,۰۰۰
۴دشمن زن۶۲۹۷,۰۱۶,۰۰۰
۵دارکوب۴۲۸۴,۸۹۵,۰۰۰
۶به وقت خماری۴۲۰۹,۳۸۳,۰۰۰
۷خجالت نکش۱۲۱۱۱,۵۸۰,۰۰۰
۸دلم می خواد۶۱۰۷,۴۵۸,۰۰۰
۹مرداد۴۲۹,۸۷۸,۰۰۰
۱۰عصبانی نیستم!۱۲۲۳,۹۷۹,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده