// جمعه, ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۶

درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت با رشد ۳۹ درصدی مواجه شد

با توجه به گزارش سه ماهه چهارم سال مالی 2018، درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت ۳۹ درصد رشد داشته است.

طبق جدیدترین اخبار فناوری و گزارش فروش، کمپانی مایکروسافت گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۸ خود را منتشر کرده است که بازه زمانی ۱۲ فروردین ماه (یک آوریل) الی ۹ تیر ماه (۳۰ ژوئن) را شامل می‌شود. در این میان این نکته را بگویم که سال مالی مایکروسافت، با بقیه کمپانی‌ها متفاوت است؛ به طوری که از ماه جولای آغاز می‌شود و تا ماه ژوئن سال بعد ادامه دارد.

در جریان گزارش‌های مایکروسافت شاهد موارد مربوطی با ایکس باکس و بخش گیمینگ این کمپانی هستیم که با توجه به تصویر زیر، ایکس‌باکس در بخش‌هایی نظیر درآمد و کاربران فعال نسبت به سایر سه ماهه‌های سال مالی ۲۰۱۸ رشد داشته است. به عبارتی این بخش توانسته است از نظر درآمد ۳۹ درصد رشد داشته باشد و بخش نرم‌افزار و سرویس‌های ایکس باکس نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد رشد کرده‌اند. این در حالی است که کاربرهای فعال ماهیانه ایکس باکس لایو نیز هشت درصد نسبت به سال پیش رشد داشته‌اند که تعدادشان به رقم ۵۷ میلیون کاربر رسیده است.

گزارش مالی مایکروسافت

البته نسبت به سه ماهه دوم و سوم سال مالی ۲۰۱۸، تعداد کاربران فعال ماهیانه ایکس باکس دو میلیون نفر کاهش یافته است که خب این مورد طبیعی است؛ زیرا کاربران بیشتر در فصل زمستان و بهار به سراغ بازی‌های ویدیویی می‌روند. از نظر آمار و ارقام نیز درآمد کلی بخش گیمینگ در سه ماهه گذشته ۲.۲۵۱ میلیارد دلار بوده است که در سه ماهه چهارم به ۲.۲۸۶ میلیارد دلار رسیده است. در مجموع سال مالی ۲۰۱۸، درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت ۱۰.۳۵۳ میلیارد دلار بوده است که رقم قابل توجهی است.

در ادامه می‌توانید سایر موارد مهم در گزارش مالی مایکروسافت را مشاهده کنید:

  • درآمد کلی ۳۰.۱ میلیارد دلار بوده است که ۱۷ درصد رشد داشته است
  • سود عملیاتی ۱۰.۴ میلیارد دلار بوده است و ۳۵ درصد رشد داشته است
  • سود خالص ۸.۹ میلیارد دلار (با در نظر گرفتن اصول کلی حسابداری) و ۸.۸ میلیارد دلار (بدون در نظر گرفتن اصول کلی حسابداری) بوده است
  • سود تقسیم شده در هر سهم ۱.۱۴ میلیارد دلار (با در نظر گرفتن اصول کلی حسابداری) و ۱.۱۳ میلیارد دلار (بدون در نظر گرفتن اصول کلی حسابداری) بوده است


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده