نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۹

گزارش فروش سینمای ایران: صدرنشینی مطلق هزارپا

در این مطلب به مرور و بررسی آمار فروش فیلم‌های سینمای ایران در هفته‌ی گذشته می‌پردازیم.

جدول فروش سینمای ایران این هفته نیز مانند هفته گذشته یک برنده بزرگ دارد؛ فیلمی که در این هفته چند برابر فروش هفته قبلش فروخت. بیشتر کمدی‌های عامه پسند سینمای ایران در هرصورت به رده‌های بالای جدول می‌رسند، اما بیشترشان در جلب نظر عامه‌ی مخاطبان ناتوان هستند. در سمت دیگر کمدی‌هایی قرار دارند که نه تنها در بالای جدول حکمرانی می‌کنند، بلکه از لحاظ آمار و ارقام نیز یک سر و گردن از باقی هم‌ژانرهای‌شان بالاتر هستند. جدیدترین دستپخت ابوالحسن داوودی در گروه دوم قرار می‌گیرد. فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی در دومین هفته اکرانش به فروش بسیار خوب چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان دست پیدا کرد. مجموع درآمد هزارپا پس از نمایش در ۱۱۸ سالن به رقم هفت میلیارد و هفتصد میلیون تومان رسید. پیش‌بینی می‌شود ابوالحسن داوودی که پس از هجده سال به سینمای کمدی برگشته است به‌زودی به عنوان کارگردان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران شناخته شود؛ دستاوردی که با تیم بازیگری هزارپا که متشکل از رضا عطاران، جواد عزتی و مهران احمدی است به هیچ عنوان برای این فیلم دور از دسترس نیست.

فیلم هزارپا

در رده دوم فیلم تگزاس به کارگردانی مسعود اطیابی قرار دارد. این فیلم در این هفته که سیزدهمین هفته‌ی اکرانش محسوب می‌شود در نود و دو سینما به نمایش درآمد. تگزاس در این هفته رقمی نزدیک به درآمد هفته پیش خود داشت. این فیلم در هفته گذشته به درآمد چهارصد و هشتاد و پنج میلیون تومانی رسید. تگزاس حالا به مجموع درآمد دوازده میلیارد و هشتصد میلیون تومان رسیده است. رده سوم این هفته در اختیار یک کمدی دیگر است؛ دشمن زن ساخته کریم امینی در پنجمین هفته اکرانش پس از نمایش در صد و هشت سینما به درآمد هفتگی سیصد و بیست و چهار میلیون تومان دست پیدا کرد. ساخته‌ی کریم امینی به واسطه فروش این هفته‌اش به درآمد کلی دو میلیارد و صد میلیون تومان رسید.

فیلم تگزاس

در رده چهارم درام اجتماعی بهروز شعیبی حضور دارد. فیلم دارکوب که به مسئله‌ی اعتیاد خانم‌ها می‌پردازد با بازی تحسین شده‌ی سارا بهرامی درهفته سوم اکرانش پس از نمایش در نود و سه سالن دویست و هفتاد و پنج میلیون تومان فروخت. دارکوب حالا به مرز درآمد کلی یک میلیارد تومان رسیده است؛ به‌طور دقیق‌تر دارکوب به درآمد کلی نهصد و شصت و سه میلیون تومان دست پیدا کرده است. در رده پنج این هفته اما یک سینمایی کودک و نوجوان حضور دارد. فیلم خاله قورباغه به کارگردانی افشین هاشمی در سومین هفته اکرانش و با نمایش در صد و یک سالن به درآمد هفتگی دویست و پنجاه و سه میلیون تومان رسید. این سینمایی عروسکی پس از سومین هفته از اکران به درآمد کلی ششصد و هفتاد و سه میلیون تومان رسیده است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی (تومان)
۱هزارپا۲۴,۳۱۳,۳۱۴,۰۰۰
۲تگزاس۱۳۴۸۵,۰۰۶,۰۰۰
۳دشمن زن۵۳۲۴,۲۱۹,۰۰۰
۴دارکوب ۳۲۷۵,۴۴۲,۰۰۰
۵خاله قورباغه۳۲۵۳,۰۸۹,۰۰۰
۶به وقت خماری۴۲۱۵,۰۶۶,۰۰۰
۷خجالت نکش۱۱۱۳۷,۷۴۰,۰۰۰
۸ دلم می خواد ۵۹۷,۰۹۱,۰۰۰
۹چهار راه استانبول۱۱۳۶,۱۷۵,۰۰۰
۱۰فیلشاه۱۸۳۱,۲۳۵,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده