نویسنده: یونس بهرامی
// پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۶

نسخه بتا بازی Vigor برای ایکس‌ باکس وان در دسترس قرار گرفت

از الان فرصت دارید تا بتای جدیدترین ساخته‌ی سازندگان بازی DayZ را تجربه کنید. 

استودیوی بوهمیا اینتراکتیو (Bohemia Interactive)، سازنده سری Arma و بازی DayZ، نسخه‌ی بتای بازی Vigor را برای کاربرهای کنسول ایکس باکس وان عرضه کرد. اعضای برنامه Xbox Insider این فرصت را دارند تا این بازی شوتر را که سال آینده میلادی قرار است به‌طور انحصاری برای کنسول ساخته‌ی مایکروسافت عرضه شود تجربه کنند. 

برای تجربه‌ی نسخه‌ی بتا، برنامه‌ی Xbox Insider را در کنسول خود اجرا کنید و به محتوای بخش Insider بروید. بعد از انتخاب گزینه‌ی «پیوستن»، به‌طور خودکار وارد صفحه‌ای در مایکروسافت استور می‌شوید تا بتوانید این بتا را دانلود کنید. 

بازی Vigor اولین بار در نمایشگاه E3 2018 معرفی شد و سازندگان در توصیف آن از عبارت «رویکردی جدی و هاردکور نسبت به ژانر پساآخرالزمانی و بقا» استفاده کرده‌اند. این بازی، روایت‌گر یک داستان خیالی و تغییریافته از اسکاندیناویا در سال ۱۹۹۱ است؛ جایی که بمب اتم باعث ویرانی اروپا شده. بازیکن‌ها در نقش «غریبه»‌هایی هستند که هدفشان جمع‌آوری منابع، ارتقای پناهگاه و نبرد علیه بازیکن‌های دیگر است تا بتوانند بقا پیدا کنند. 

هر نبرد در این بازی بین ۸ تا ۱۶ بازیکن است و آن‌ها باید در پیدا کردن منابع و کشتن دیگر بازیکن‌ها با یکدیگر رقابت کنند. با وجود شباهت‌های بازی به سبک بازی های بتل رویال، استودیوی بوهمیا خاطرنشان کرده است که بازی Vigor به دنبال خلق تجربه‌ی تازه‌ای خواهد بود. همچنین بازی دارای HUD و رابط کاربری ساده‌ای است و ویژگی Kill Feed (اطلاع بازیکن از افراد کشته‌شده که در کنار صفحه نقش می‌بندد) را ندارد. علاوه بر این، هر نبرد به مدت ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. البته اگر همه‌ی بازیکن‌ها در زمین بمیرند یا بتوانند از نقشه فرار کنند، مسابقه از زمان مقررشده سریع‌تر به پایان می‌رسد. 

بازی Vigor با بسته‌ی مخصوص Founder's Pack برای سرویس Xbox Game Preview در تابستان امسال منتشر خواهد شد. استودیوی بوهمیا در مورد قیمت‌گذاری این بسته هنوز اطلاعاتی ارائه نداده، اما اذعان داشته است که Founder's Pack به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا علاوه بر دسترسی به بازی، از تعدادی مزایای انحصاری هم بهره‌مند شوند. این بازی رایگان (Free-to-play) به‌طور انحصاری برای کنسول Xbox One در تاریخ فوریه سال ۲۰۱۹ (بهمن-اسفند ۱۳۹۷) منتشر خواهد شد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده