نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۷

بتسدا در ساخت آثارش بیشتر از قبل به استودیوهای داخلی‌اش تکیه می‌کند

تاد هاوارد در جدیدترین مصاحبه‌اش اعلام کرد که کمپانی Bethesda بیش از پیش در ساخت بازی‌هایش به استودیوهای بومی‌اش تکیه خواهد کرد.

سال ۲۰۱۰ بود که کمپانی Obsidian با ساخت بازی Fallout: New Vegas یکی از تحسین‌شده‌ترین نسخه‌های این مجموعه را وارد بازار کرد. جهان بزرگ، پرجزئیات و کوئست‌های عمیق بازی از Fallout: New Vegas یک بازی کامل ساختند. کمپانی آبسیدین بعدها برای ساخت یک بازی جدید از مجموعه‌ی فال‌اوت ابراز علاقه کرد، اما با توجه به مصاحبه‌ی جدید تاد هاوارد، احتمال رخ دادن چنین مهمی کمتر از قبل شده است.

او در مصاحبه با نشریه‌ی گاردین اعلام کرد که نمی‌تواند با اطمینان بگوید که قرار نیست هیچ قسمتی از مجموعه‌ی فال‌اوت توسط یک استودیو خارجی ساخته شود و در ادامه افزود:

نمی‌گویم که هیچ‌وقت؛ ولی الان که کمپانی ما واقعا بزرگ و گسترده شده بهتر است که کارهای خود را درونی‌تر انجام بدهیم. هرگز نمی‌گویم که قرار نیست یک کمپانی خارجی برای‌مان بازی بسازد، اما می‌گویم که کمتر به این موضوع میل داریم. به نظرم کمپانی آبسیدین یک کار بی‌نظیر انجام داده است.

کمپانی بتسدا درکنار دفتر اصلی‌اش که در مریلند قرار دارد، سال ۲۰۱۵ یک استودیو در مونترئال و اوایل سال جاری میلادی استودیو Bethesda Game Studios Austin را در آستین تاسیس کرد؛ استودیویی که قبلا با نام BattleCry Studios شناخته می‌شد و روی بازی BattleCry کار می‌کرد.

با توجه به موارد موجود، به نظر می‌رسد که کمپانی بتسدا طی این چند سال مشغول توسعه‌ی استودیوهای خود بوده و به همین دلیل، ساخت بازی Fallout: New Vegas را به استودیو آبسیدین سپرده است. اما حالا که بتسدا بزرگ و توسعه‌یافته شده و با توجه به اهمیت بالای مجموعه‌هایی مثل فال‌اوت، این کمپانی دوست دارد قسمت‌های بعدی آثارش را داخل استودیوهای بومی خود بسازد و روی مراحل ساخت این آثار کنترل بیشتری داشته باشد.

کمپانی Bethesda درحال حاضر تمرکزش را روی ساخت بازی Fallout 76 گذاشته است و به نظر می‌رسد که بعد از این بازی، به سراغ پایان ساخت و انتشار بازی‌هایی همچون Starfield و The Elder Scrolls VI برود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده