نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۸

استودیو رمدی بدون تایید مایکروسافت نمی‌تواند دنباله‌های Alan Wake و Quantum Break را بسازد

ترو ویرتالا، مدیرعامل کمپانی Remedy، اعلام کرد که ساخته شدن دنباله‌های Alan Wake و Quantum Break کاملا به شرکت مایکروسافت بستگی دارد.

دو بازی Alan Wake و Quantum Break، ساخته‌های استودیو Remedy، آثاری هستند که همه‌ی ما دوست داریم دنباله‌های‌شان را تجربه کنیم. امروز در جدیدترین اخبار بازی متوجه شدیم که دلیل اصلی ساخته نشدن این دنباله‌ها، عدم تمایل کمپانی مایکروسافت به رخ دادن این مهم است.

ترو ویرتالا، مدیرعامل کمپانی رمدی، درباره‌ی این موضوع، در مصاحبه با بلاگ GamesIndustry.biz چنین اظهاراتی را مطرح کرده است:

بازی Alan Wake یکی از جذاب‌ترین آثار ما، حاصل همکاری ما و مایکروسافت است و به دلایلی، شاهد ساخته شدن دنباله‌اش نبودیم. ما برای ساخته شدن جهان، داستان‌ها و کاراکترهای بازی Quantum Break زحمت زیادی کشیدیم، ولی این بازی هم مثل Alan Wake، در اختیار شرکت مایکروسافت است و کمپانی آمریکایی، تصمیم گرفت که روند ساخت این دو بازی را ادامه ندهیم. اگر ما مالک این دو بازی بودیم، می‌توانستیم آن‌ها را به طور کامل در دست بگیریم و اینکه چگونه آن‌ها را بسازیم و چه تصمیم‌هایی برای‌شان بگیریم، کاملا بر عهده خودمان بود. شاید یک روز در آینده، این دو بازی دوباره در اختیار ما قرار بگیرند و تصمیم‌گیری برای آینده‌شان در اختیار ما باشد. این خیلی برای ما اهمیت دارد.

با توجه به موضوعی که ذکر شد و نمایش بازی Control در E3 سال جاری، به نظر می‌رسد که این کمپانی محبوب در حال پیش‌برد برنامه‌هایش به شیوه‌ای متفاوت با قبل است. از نظر ویرتالا، بازی کنترل یک قدم روبه‌جلو برای استودیو رمدی به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد که کمپانی رمدی قصد دارد تا با ساخت آثار کوتاه‌تر و بیشتر، چیزهایی را خلق کند که بتواند در آینده آن‌ها را ادامه بدهد.

ویرتالا در ادامه افزود:

ما می‌توانیم بازی‌هایی عالی خلق کنیم؛ بازی‌هایی که ما می‌سازیم یک جهان عمیق همراه با کاراکترها و داستان‌هایی به یادماندنی را به مخاطبان ارائه می‌کنند. این سبک از بازی‌ها، برای خلق یک مجموعه‌ای که قرار است به مدتی طولانی در عرصه‌ی سرگرمی عمر کند، مانع ایجاد می‌کند. ما دوبار در شرایطی قرار گرفتیم که کارهای بزرگی را انجام داده بودیم و نمی‌‌توانستیم داستان‌هایی را که ساخته بودیم ادامه بدهیم. ما دیگر نمی‌خواهیم که در این شرایط قرار بگیریم.

بازی Alan Wake در سال ۲۰۱۰ برای ایکس باکس 360 و پی سی منتشر شد و دو سال بعد، یک دنباله‌ی کوتاه به نام Alan Wake's American Nightmare برایش منتشر شد. این بازی که در سبک وحشت روانشناسانه وارد بازار شده بود، با استقبال و واکنش مثبت منتقدان همراه شد؛ هرچند که دنباله‌ی کوتاهش چندان مورد اقبال قرار نگرفت. از این دو بازی تا ماه مارس سال ۲۰۱۵ (اسفند ۹۳-فروردین ۹۴) روی هم رفته چهار و نیم میلیون نسخه فروش رفت؛ زمانی که کمپانی Remedy روی نسخه‌ی اولیه‌ی Alan Wake 2 کار می‌کرد.

بازی Quantum Break در سال ۲۰۱۶ میلادی برای ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر شد. مایکروسافت به این بازی لقب «پرفروش‌ترین آی پی جدید در نسل هشت» را داده است. این بازی علی‌رغم ارائه‌ی ایده‌های نو و خلاقانه، نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت مورد استقبال قرار بگیرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده