نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

درآمد یک میلیارد دلاری بازی Fortnite از پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای

طبق آخرین گزارشات به‌دست آمده، بازی Fortnite مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار را از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازیکنان کسب کرده است.

بدون شک بازی Fortnite، جدیدترین ساخته‌ی استودیو Epic Games، یکی از شناخته شده‌ترین آثار میان گیمرها است. اثری رایگان که روند جذاب و پشتیبانی خوب و دائمی سازندگانش، آن را به یکی از موفق‌ترین بازی‌های ساخته شده در سال‌های اخیر تبدیل کرده است. هر وقت صحبت از موفقیت یک اثر می‌شود، یکی از بخش‌هایی که به صورت ناخودآگاه ذهن‌مان به سمتش می‌رود، موفقیت اقتصادی است. با توجه به گزارش‌های موجود، بازی فورتنایت بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید از لحاظ اقتصادی موفق ظاهر شده است.

امروز و در جریان جدیدترین اخبار بازی متوجه شدیم که بلاگ Superdata، پیرامون بازی‌های سبک بتل‌رویال یک تحقیق انجام داده و این تحقیق در وب‌سایت GamesIndustry.biz منتشر شده است. در تحقیق مذکور آمده است که بازی فورتنایت توانسته مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار را تنها از راه پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای انجام شده توسط بازیکنان به‌دست بیارود. پس از انتشار این بازی در سال گذشته، مبالغ به‌دست آمده از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی هر ماه بیشتر و بیشتر شد و در ماه مِی (اردیبهشت-خرداد) به ۳۱۸ میلیون دلار رسید. از ماه مارس (اسفند-فروردین) تا ماه می سال جاری میلادی، حدود ۸۰۰ میلیون دلار به حساب این بازی محبوب واریز شده است!

معمولا اثری در حد و اندازه‌ی فورتنایت، مدتی در مرکز توجه قرار می‌گیرد و در پایان، آن شور و هیجان قبلی که پیرامونش وجود داشت از بین می‌رود؛ با توجه به عمکرد فورتنایت در ماه‌های گذشته، به نظر نمی‌رسد این قائده برای بازی مذکور صادق باشد و حالا حالاها باید شاهد موفقیت‌ این بازی در زمینه‌های مختلف باشیم!

شما همین الان می‌توانید بخش بتل‌رویال بازی Fortnite را به صورت رایگان روی PS4، PC، Xbox One، Nintendo Switch و گوشی‌های هوشمند بازی کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده