نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۴

واکنش منتقدان به فیلم Ant-Man and the Wasp - مرد مورچه‌ای و زنبورک

فیلم ابرقهرمانی و ماجراجویی مرد مورچه‌ای و زنبورک (Ant-Man and the Wasp) به‌تازگی به روی پرده سینماها رفته و توانسته نظرات مثبت و متوسط بسیار زیادی دریافت کند.

فیلم Ant-Man and the Wasp یا در زبان فارسی «مرد مورچه‌ای و زنبورک»، یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی کمپانی والت دیزنی موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست پیتون رید، کارگردان فیلم Ant-Man (مرد مورچه‌ای)، فیلم Yes Man (مرد بله‌گو) و همچنین فیلم Bring It On، کارگردانی شده است. در فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی چون پل راد در نقش اسکات لنگ (مرد مورچه‌ای)، اوانجلین لیلی در نقش هوپ ون دین (واسپ)، مایکل داگلاس در نقش دکتر هنک پیم، مایکل پنیا در نقش لوئیس، تی. آی. در نقش دیو، دیوید دستمالچیان در نقش کرت، رندل پارک در نقش ایجنت جیمی وو، والتون گوگینس در نقش سانی بچ، هانا جان کامن در نقش گوست، میشل فایفر در نقش جنت ون دین (واسپ)، لارنس فیشبرن در نقش دکتر بیل فاستر، جودی گریر در نقش مگی و ابی رایدر فرتسون در نقش کسی و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک در تاریخ ۲۵ ژوئن سال جاری میلادی (۴ تیر ۱۳۹۷) در سینمای ال کاپیتان (El Capitan Theatre) که در بلوار هالیوود قرار دارد، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۷۰ را از بین ۵۱ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که فیلم Ant-Man and the Wasp برای اکران در ایالات متحده در تاریخ ۶ جولای ۲۰۱۸ (۱۵ تیر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده اندرو بارر، کریس مک‌کنا، اریک سامرز، پل راد و گابریل فراری بوده است. این اثر که بیستمین فیلم سینمایی دنیای سینمایی مارول حساب می‌شود، دنباله‌ی فیلم مرد مورچه‌ای که در سال ۲۰۱۵ اکران شد، است. این اثر در زمان اکران خود با استقبال خوبی روبه‌رو شد و توانست تقریبا ۵۲۰ میلیون دلار از فروش بلیط جهانی خود به‌دست بیاورد. این اثر در فروش داخلی خود توانست درآمدی نزدیک به ۱۸۰ میلیون دلار به‌دست بیاورد و امتیاز ۶۲ را در متا کسب کند.

از آنجا که مدتی است که فیلم Ant-Man and the Wasp در سینمای ال کاپیتان به نمایش درآمده است، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم مرد مورچه ای و زنبورک از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی Walt Disney Studios Motion Pictures منتشر شده بخوانید:

پس از حوادث و اتفاقاتی که در فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) رخ داد، اسکات لنگ باید با عواقب تصمیماتی که خودش، هم به عنوان یک ابرقهرمان و هم به عنوان یک پدر، گرفته است روبه‌رو شود و با آنها دست و پنجه نرم کند. همان‌طور که او دوباره تلاش می‌کند تا زندگی عادی خود را با زمانی که مسئولیت‌های مرد مورچه‌ای را بر عهده دارد، متعادل کند، به‌همراه هوپ ون دین و دکتر هنک پیم با یک ماموریت فوری و غیر منتظره مواجه می‌شود. اسکات باید یک بار دیگر لباس مرد مورچه‌ای را بر تن کند و یاد بگیرد که چگونه باید با واسپ همکاری و کار گروهی انجام بدهد تا اسرار گذشته خود و واسپ را کشف کند.

Ant-Man and the Wasp

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Ant-Man and the Wasp بیندازیم:

کالویس ویلسون | سینت لوئیس پست دیسپچ

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم Ant-Man and the Wasp پیشرفت بسیار عظیمی نسبت به قسمت قبلی خود که در سال ۲۰۱۵ اکران شد، داشته است. می‌توان گفت که این اثر یکی از لذت بخش‌ترین و سرگرم کننده‌ترین آثاری محسوب می‌شود که دنیای سینمایی مارول تا به امروز ساخته است.

آلن ان جی | فیلم ترت

۸۰ از ۱۰۰

فیلم Ant-Man and the Wasp به‌شدت خنده‌دار و سرگرم‌کننده است. این اثر صحنه‌های اکشن زیبا و بسیار خوبی دارد که می‌تواند تا حدودی تحمل پایان غم‌انگیز فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بینهایت) را برای بینندگان راحت کند.

بری هرتز | گلوب اند میل (تورنتو)

۷۵ از ۱۰۰

به نظر می‌رسید که این اثر ابرقهرمانی زیبا، یک چیز کم دارد؛ یک مورد خنده‌دار، سرگرم‌کننده و البته کوچک.

سایمون آبرامز | RogerEbert.com

۷۵ از ۱۰۰

در کل می‌توان اینگونه گفت که فیلم Ant-Man and the Wasp ممکن است بهترین ویژگی‌ها و موارد را در خود نداشته باشد اما درست همانند قهرمان محوری داستان که مدام به چالش کشیده می‌شود، به اندازه‌ی کافی خوب است.

Ant-Man and the Wasp

دیوید ادلستاین | مجله نیویورک (ولچر)

۷۰ از ۱۰۰

فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک شلوغ و به‌طور بی‌ضرری سرگرم‌کننده است. این فیلم خیلی شلوغ است.

اریک کوهن | ایندی وایر

۶۷ از ۱۰۰

ماهیت خود مرد مورچه‌ای ذاتا احمقانه است و همین موضوع، درست همان نقطه‌ی قوت فیلم است و داستان سعی کرده با تکیه بر این ویژگی، تا حدودی موفقیت‌آمیز پیش برود.

جیمز براردینلی | ریل ویوز

۵۰ از ۱۰۰

در فیلم Ant-Man and the Wasp مواردی ارائه شد که ما اصلا حتی یک ذره از آن را هم از هیچکدام از آثار سینمایی دنیای مارول انتظار نداریم. این اثر بسیار آهسته پیش می‌رفت، تکراری، پر از اصطلاحات و صحبت‌های تکنولوژیکی بی‌معنی و بی‌ربط بود و صحنه‌های اکشن بی‌روحی داشت. می‌توان گفت در میان ۲۰ اثر سینمایی دنیای مارول، این فیلم می‌تواند لقب بدترین نویسندگی را از آنِ خود کند. حتی می‌تواند لقب بدترین اثر را هم در میان تمام فیلم‌هایی که حداقل یک ابرقهرمان دنیای مارول در آن حضور دارد، از آنِ خود کند؛ آن هم از زمانی که کمپانی سونی نسخه ریبوت فیلم اسپایدرمن را اکران کرد.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۵۰ از ۱۰۰

اولین قسمت این مجموعه ویژگی‌های زیاد و خوبی داشت: هنر فیلمبرداری بسیار خوب، ایده‌های زیبای تازه و جدید و همچنین جذابیت جوانانه‌ی پل راد. اما فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک کافی نیست و به نظر می‌رسد بهای کمی به آن داده شده است.

لازم به ذکر است که فیلم Ant-Man and the Wasp توانسته رتبه نود و ششم را در لیست بهترین و رتبه سی‌ام را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Ant-Man and the Wasp نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای نسبتا جالب و جذاب بدانیم. به علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد بخش زیادی از طرفداران فیلم‌های سینمایی و بینندگان این اثر از آن راضی خواهند بود؛ زیرا در مقایسه با منتقدان، بینندگان آثار سینمایی بیشتر این اثر را دوست داشتند و نمره نسبتا بیشتری به این اثر داده‌اند. به‌هرحال اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Ant-Man and the Wasp


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده