نویسنده: یونس بهرامی
// دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

دو نویسنده بازی Guild Wars 2 به دلیل رفتار ناپسند با یک هوادار، از تیم سازنده بازی اخراج شدند

جسیکا پرایس و پیتر فرایس، نویسندگان دیروز، حالا به کارمندهای اخراجی امروز استودیو ArenaNet تبدیل می‌شوند. 

استودیوی آرنانت (ArenaNet)، دو تن از نویسندگان بازی Guild Wars 2 را به دلیل مخالفت و صحبت‌های تنش‌زا علیه یکی از مخاطبین این بازی در فضای مجازی، اخراج کرد. 

ماجرا از آنجا شروع شد که جسیکا پرایس (Jessica Price)، درباره‌ی چالش‌های ساخت یک کاراکتر قوی در بازی‌های MMORPG، یک موضوع در توییتر ایجاد کرد. با این‌که در این مجموعه توییت‌ها شاهد مکالمات مختلفی هستیم، اما پاسخ کاربری به نام Derior که خود یوتیوبر بازی Guild Wars 2 است، باعث عصبانی شدن پرایس شد. او در پاسخ پرایس نوشت: 

واقعاً موضوع جالبی است برای خواندن. با این حال، به من اجازه دهید تا «کمی» مخالفت کنم. به باور من، این مشکل تنها مختص به سبک MMORPG نیست (حداقل کلماتی که به کار بردید، این نتیجه را ایجاد می‌کند). من باور دارم که این مشکل، در نتیجه‌ی محدودیت‌های طراحی روایت داستان زنده ایجاد می‌شود. 

پرایس هم در پاسخ به Derior با طعنه نوشت: 

وضعیت امروز ما به‌عنوان بازی‌سازهای زن: «به من اجازه بده (به‌عنوان شخصی که اصلاً با تو کار نمی‌کنم) تا نحوه‌ی کار کردن را به تو یاد بدهم.»

پرایس دوباره در توییتی دیگر سعی کرد جواب طعنه‌آمیزی به Derior بدهد: 

دفعه‌ی بعد که یک آدم احمق تلاش کند تا مفهوم دیالوگ‌های شاخه‌ای را به من توضیح دهد (با این‌که اگر می‌دانستید، می‌فهمیدید من برای مدت‌های طولانی است که روی روایت بازی‌ها کار می‌کنم و تا حالا همچین چیزی نشنیده‌ام)، سریع بلاک می‌شود. 

طولی نکشید که بعد از این توییت‌ها، پیتر فرایس، یکی دیگر از نویسندگان بازی Guild Wars 2، توییتی در دفاع از همکارش پرایس نوشت که در حال حاضر پاک شده است. 

حمله‌های پی‌درپی این دو نویسنده به کاربر Derior همچنان ادامه داشت تا در نهایت، او آخرین پاسخ را خطاب به آن‌ها نوشت: 

در دنیایی که گفت‌وگوها باید ترغیب شوند و نه تحقیر، برعکس قضیه اتفاق می‌افتد. به نظر می‌رسد که الآن وسط جنگی هستم که هیچ‌وقت قصد نداشتم وارد آن شوم. ناامید شدم. همین. #من_یک_فمینیست_هستم

به دنبال این ماجرا، مایک اُبراین، یکی از مؤسسان و رئیس استودیوی آرنانت، در انجمن‌های بازی Guild Wars 2 در این مورد شفاف‌سازی کرد و گفت: 

به‌تازگی دو تن از کارمندهای ما در پاسداری از استانداردهای مکالماتی ما با بازیکن‌ها بسیار ضعیف عمل کرده‌اند. حمله‌های آن‌ها به جامعه‌ی هوادارهای بازی را نمی‌توانیم قبول کنیم. در نتیجه، آن‌ها دیگر با شرکت ما همکاری نخواهند کرد. 

می‌خواهیم در این مورد شفاف‌سازی کنیم که لزوماً دیدگاه‌های آن‌ها، بازتاب دیدگاه‌های ما در آرنانت نیست. به‌عنوان یک شرکت، ما همیشه تلاش می‌کنیم تا با جامعه‌ی هوادارهای بازی ارتباط و همکاری داشته باشیم. ما برای ورود شما ارزش قائلیم. ما این بازی را برای شما ساخته‌ایم. 

با این حال، نظر شما در این مورد چیست؟ آیا کاربر Derior شایسته‌‌ی چنین جواب‌هایی از سوی نویسندگان بازی بود؟ 


منبع Game Informer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده