نویسنده: یونس بهرامی
// شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۶

استودیوی بایوور فعلا سراغ سری Star Wars نمی‌رود

حتماً نسخه‌ی جدیدی از سری Star Wars را به دست استودیوی بایوور می‌بینیم، اما فعلاً مشکلاتی وجود دارد که باعث می‌شود تا به این زودی‌ها منتظر آن نباشیم. 

استودیوی بایوور (BioWare)،‌ پیش از آن‌که با بازی‌های نقش‌آفرینی مشهوری مثل سری Mass Effect و سری Dragon Age شناخته شود،‌ سال‌های قبل با بازی‌های نقش‌آفرینی و مخاطب‌پسند دیگری مثل بازی Star Wars: Knights of the Old Republic به شهرت رسیده بود. با این حال، از زمان عرضه‌ی بازی آنلاین Star Wars: The Old Republic در سال ۲۰۱۱، دیگر ندیده‌ایم که بایوور به ساخت نسخه‌ی جدیدی از این مجموعه تمایل نشان دهد. 

با توجه به این‌که استودیوی بایوور تمام تمرکز خود را روی بازی Anthem گذاشته است، این سؤال برای هوادارها پیش می‌آید که بازی بعدی این استودیو چه خواهد بود و شاهد زنده شدن دوباره‌ی کدام سری خواهیم بود؟ از آن‌جا که بایوور سری بازی‌های مهم و ارزشمندی را در زیر چتر خود دارد، تلاش می‌کند تا آن‌هایی که در اولویت بالاتری هستند را انتخاب کند. اما این اولویت‌ها چه هستند؟

کیسی هادسون، رئیس بایوور، در مصاحبه‌ی بی‌پرده و جدیدش با وب‌سایت گیم‌اینفورمر، خبرهای خوشی برای هوادارهای دوتا از مجموعه‌های بزرگ بایوور دارد. او می‌گوید: 

در رابطه با Dragon Age و Mass Effect، می‌خواهیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را بازگردانیم. Mass Effect مخصوصاً مجموعه‌ای است که قطعاً علاقه دارم تا دوباره روی آن کار کنم. [...] به‌هرحال، این سری مانند بچه‌ی من است و کمک کردم تا شروع شود. خب البته ما قصد داریم تا در زمانی دیگر دوباره به سمت آن‌ها بازگردیم. 

چه طرفدار مجموعه‌های Dragon Age ،Mass Effect یا Knights of the Old Republic باشید یا خیر، می‌دانید که هر مجموعه آن‌قدر ارزشمند است که شایسته‌ی ادامه‌ی جدید باشد. با این حال، متأسفانه از گفته‌های هادسون مشخص است که نسخه‌ی سوم از سری مورد انتظار Knights of the Old Republic به این زودی‌ها قرار نیست ساخته شود. او ادامه می‌دهد: 

بازی‌های زیادی وجود دارد که ما به‌عنوان یک استودیو می‌خواهیم ادامه‌ی آن‌ها را بسازیم. بنابراین برای ساخت یک بازی واقعاً بزرگ در این مقیاس، با یک چالش بزرگ مواجه هستیم که اکثریت تیم سازنده‌ در بایوور را درگیر خود می‌کند؛ گرچه ما استودیوی خیلی بزرگی هستیم. بازی‌های زیادی را می‌خواهیم بسازیم که فعلاً نمی‌توانیم و در نتیجه، باید با دقت بیشتری بازی‌ها را انتخاب کنیم. البته که من همیشه به سری Star Wars علاقه‌مند بودم و خیلی هم دوست دارم تا نسخه‌ی جدیدی از Knights of the Old Republic بسازم. پس... به‌هرحال، همیشه تلاش می‌کنیم تا متوجه شویم که باید بعدها به‌سراغ کدام بازی برویم.  

Star Wars: Knight of the Old Republic

از صحبت‌های هادسون مشخص است که اگر استودیو بخواهد به‌طور همزمان روی این همه بازی موردانتظار کار کند، فشار زیادی به تیم می‌آید. با این‌که بایوور همچنان از بازی Star Wars: The Old Republic پشتیبانی می‌کند، اما فعلاً تمام تلاشش معطوف به ساخت بازی Anthem و قول‌هایش درباره‌ی بازگشت سری‌های Mass Effect و Dragon Age است. گرچه بازی Anthem برای سال‌های متمادی برای بایوور به یک اولویت تبدیل شده بود، اما هادسون اظهار دارد که تیم‌های کوچکی هم روی یک Dragon Age دیگر تمرکز دارند. شاید حرف هادسون یک دلداری ساده برای هوادارهای این سری باشد، اما حداقل می‌توانیم بعدها نسخه‌ی جدیدی را از Mass Effect ببینیم که در اصل، الهام‌گرفته از گیم پلی Star Wars است. 

Knights of the Old Republic شاید اولین بازی کنسولی بایوور در سال ۲۰۰۳ نباشد، اما اثری بود که باعث ترفیع این استودیو به جایگاهی شد که امروزه می‌بینیم. بعد از ادغام دیزنی، حالا شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) مسئولیت تمام بازی‌های Star Wars را به دوش می‌کشد و برای آن‌ها بسیار ساده است تا بایوور را برای ساخت یک نسخه‌ی جدید ترغیب کنند. از آنجا که سری Knights of the Old Republic همچنان به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های Star Wars شناخته می‌شود، این باعث ناراحتی هوادارها است که ببینند بایوور هنوز برنامه‌‌ی واضحی برای ادامه‌ی این سری ندارد. 

با تمام این حرف‌ها، حداقل طرفدارهای سری بازی‌های استار وارز می‌توانند بابت این‌که الکترونیک آرتز بازی Star Wars: Jedi Fallen Order را معرفی کرد قدردان باشند. اگر هم بازی Star Wars Battlefront 2 را دارید، حداقل می‌توانید با محتویات تازه‌ای که در سال جاری عرضه می‌کند مدتی سرگرم باشید. 


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده