نویسنده: یونس بهرامی
// شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

اولین اطلاعات از نسخه جدید کنسول Intellvision

اگر دلتان برای بازی‌های کلاسیک تنگ شده است، نسخه‌ی جدید کنسول اینتلویژن می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. 

شاید در هیاهوی پیش از نمایشگاه E3 2018، این خبر را از دست داده باشید، اما شرکت جدیدی وارد رقابت با کنسول‌ها شد: کنسول اینتلویژن (Intellvision)، بعد از گذشت چهار دهه دوباره به میدان برمی‌گردد. 

کنسول خانگی و اصلی اینتلویژن که حدود چهار دهه پیش در رقابت با کنسول Atari VCS در سال ۱۹۷۹ عرضه شد، نسبت به رقیبش از کنترلر بهتری برخوردار بود و مجموعه‌ی بزرگی از بازی‌های عجیب و غریب را در خود داشت. با توجه به گفته‌های تامی تالاریکو (Tommy Tallarico)، رئیس فعلی شرکت سرگرمی‌های اینتلویژن (Intellvision Entertainment)، کنترلر و بازی‌ها همچنان به‌عنوان اصلی‌ترین ویژگی نسخه‌ی نسل بعدی کنسول اینتلویژن باقی خواهند ماند.  

تالاریکو در مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت IGN، اطلاعات گسترده‌تری را از این کنسول به اشتراک گذاشته است. درست مانند گذشته، اینتلویژن روی بازی‌های خانوادگی و ساده سرمایه‌گذاری خواهد کرد که حتی غیرگیمرها هم به‌راحتی می‌توانند آن را کنترل کنند؛ درست مثل رویکردی که کنسول Wii با بازی‌هایش داشت. او همچنین می‌گوید که بازی‌های قدیمی و کلاسیکی مثل !Shark! Shark به نسخه‌‌ی جدید این کنسول راه پیدا خواهند کرد، اما برای مخاطبین جدید بهبود داده شده‌اند. تالاریکو اضافه می‌کند: 

!Shark! Shark یک بازی واقعاً ساده و سرگرم‌کننده بود که مردم به‌راحتی می‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند. شما در نقش یک ماهی کوچک هستید و می‌توانید ماهی‌های کوچک را بخورید تا بزرگ‌تر شوید. کوسه‌ها به‌سراغ شما می‌آیند و به خوردن ماهی‌های دیگر برای بزرگ‌ شدن ادامه می‌دهید. این یک مفهوم بسیار ساده‌ است، اما ما نیازمند هستیم تا گرافیک و صدای بازی را بهبود بدهیم. 

اگر این بازی خشن باشد، اگر E به معنای «همه» (اشاره به رده‌بندی سنی ESRB) نباشد، پس برای این کنسول هم منتشر نمی‌شود. اگر شما نتوانید مفهوم بازی را در عرض ده ثانیه توضیح بدهید یا نیازمند دفترچه راهنما باشد، پس روی این کنسول هم نخواهد بود. به دنبال بازی‌های سه‌بعدی نیستیم و قصد رقابت با شرکت نینتندو را هم نداریم. بازی‌های سه‌بعدی نخواهیم ساخت. 

یک موردی که باعث می‌شود تا تالاریکو به برجستگی کنسول اینتلویژن فکر کند، کنترلر کنسول است. کنترلر نسخه‌ی جدید این کنسول هم الهام گرفته از نسخه‌ی قدیمی خواهد بود، با این تفاوت که دی‌پد، جای خود را به دیسک داده است. در حالی که نسخه‌ی اصلی این کنسول دارای یک پد عدد روی سطح خود بود. اما نسخه‌ی جدید آن را با یک صفحه‌ی لمسی و رنگی جایگزین کرده است. با این حال، او فکر می‌کند که این طراحی نسبت به طراحی کنترلری مثل دوال‌شاک 4 کم‌تر «احساس ترس» ایجاد می‌کند. تالاریکو در این مورد می‌گوید: 

این نوع جدید از گیم‌پلی و قابلیت‌های آن را تصور کنید، بسیار ساده‌اند. دیسک و کنترلری شبیه شماره‌گیر گوشی [مانند نسخه‌ی اصلی] وجود خواهد داشت، اما این گوشی کمی گردتر شده و دکمه‌ها هم لمسی شده‌اند. می‌توان آن را یک کنترلر تخت و زیبا در نظر گرفت که دیدنش بسیار جذاب است. قرار نیست طراحی کنسول خشن و سیاه باشد. 

زمانی که کنترلر پلی‌ استیشن را در دست‌های یک غیر گیمر می‌گذارید، به دلیل این‌که ظاهرش کمی خشن است و دکمه‌های زیادی دارد، سریع باعث استرس می‌شود.. اما کنترلر  اینتلویژن یک ظاهر خودمانی دارد و همه به‌راحتی با سازوکار آن آشنا می‌شوند. این چیزی است که تفاوت ما از بقیه را مشخص می‌کند. 

زمانی که در این مصاحبه از تالاریکو درباره‌ی پیش‌خرید کنسول یا کمک‌های مردمی (شبیه پروژه‌های کیک‌استارتر) سؤال شد، او جواب داد که «نمی‌خواهم تا زمانی که کسی با آن بازی نکرده، روی آن سرمایه‌گذاری کند». از این بابت، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که رویکرد اینتلویژن نسبت به کنسول Atari VCS کاملاً تفاوت دارد، کنسولی شبیه به اینتلویژن با مجموعه‌ای از بازی‌های رترو مانند که در حال حاضر با کمک‌های مردمی در حال ساخته شدن است. 

گرچه هنوز سؤالات زیادی درباره‌ی این کنسول جدید وجود دارد، اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که دوشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۷ (مصادف با ۱ اکتبر سال جاری میلادی) اطلاعات جدیدتری از این کنسول منتشر شود. 


منبع DualShockers IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده