نویسنده: محمد حیدری
// چهار شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱

بازسازی دموی P.T به دست یک طرفدار برای کامپیوتر در حال ساخت است

یکی از کاربران وب‌سایت Reddit به‌نام Qimsar با انتشار پستی تازه، خبر ساخت یک نسخه‌ی بازسازی شده از دموی P.T را برای کامپیوتر اعلام کرده است.

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) و گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) با ساخت دموی انحصاری بازی Silent Hills روی پلی استیشن 4، طوفان اینترنتی بزرگی را در میان هواداران سری و صد‌البته علاقه‌مندان به ژانر ترسناک به‌راه انداختند. این دمو که با نام P.T منتشر شده بود توانست در مدتی کوتاه به یکی از مسائل اصلی بحث و تبادل نظر میان گیمر‌های سراسر جهان تبدیل شود و بسیاری از هواداران ژانر وحشت را نسبت به آینده‌ی این ژانر مظلوم امیدوار کند. متاسفانه، در نهایت بروز برخی مشکلات و اختلافات به منحل شدن پروژه و حذف دموی P.T از روی فروشگاه پلی استیشن انجامید؛ اتفاقی که شانس تجربه‌ی این دموی بسیار زیبا را از همه‌ی کسانی که تا پیش از این اتفاق فرصت دانلود آن را پیدا نکرده بودند گرفت؛ البته تا به امروز!

به‌تازگی یکی از کاربران Reddit به‌نام Qimsar، پستی با مضمون نسخه‌ی ۰.۹ بازسازی کامپیوتر را در انجمن اصلی Silent Hills منتشر کرده است که محتویات آن حاکی از ساخت یک نسخه‌ی بسیار دقیق و بازسازی شده از P.T روی پی سی است. Qimsar در این پست توضیح داده‌ است که آن‌ها از صد‌ درصد ویژگی‌های نسخه‌ی اصلی P.T برای خلق مجدد تمامی خصوصیات ترسناک و زیبای دموی اصلی استفاده کرده‌اند. گیم‌پلی این نسخه‌ی بازسازی‌شده، درست همانند دموی اصلی از راهرو‌های تکرار‌شونده، صداگذاری‌های استرس‌آور و لحظات شوکه‌کننده تشکیل شده است و حتی نوزاد معروف دموی اورجینال نیز برای انتقال هر‌چه بهتر این حس به بازیکنان بازگشته است. او در ادامه تاکید کرده است که این بازسازی به شکل صد‌ درصد قابل‌بازی است؛ هرچند مراحل ساخت آن تکمیل نشده است و در کنار برخی مشکلات جزئی، هنوز مراحل تست کلی آن به پایان نرسیده‌اند. در نهایت Qimsar از تمامی بازیکنان درخواست کرده است تا با نظرات خود، آن‌ها را در ساخت هرچه بهتر این بازی یاری‌ کنند و علاوه بر این، از تمامی انیماتور‌های علاقه‌مند دعوت کرده است تا در صورت تمایل با پیوستن به این پروژه، به ساخت هرچه با‌کیفیت‌تر این بازسازی کمک کنند.

تاکنون واکنش اکثر علاقه‌مندان به این بازسازی مثبت بوده‌ است و صد‌البته بسیاری از کاربران در کنار تمجید‌های خود، به خطر شکایت کمپانی کونامی از این پروژه نیز اشاره کرده‌اند؛ شکایتی که تحقق آن با محوریت نقض قوانین مالکیت و کپی‌رایت، اصلا دور از انتظار نیست. البته تاکنون هیچ اقدام قانونی‌ای در این‌باره انجام نشده است و Qimsar بدون هیچ مشکلی ساخت این بازسازی را ادامه داده است؛ پروژه‌ای که اکنون می‌توان از آن به‌عنوان تنها راه تجربه‌ی مجدد P.T یاد کرد؛ مگر اینکه شما نیز از دسته بازیکنانی باشید که از زمان دانلود تاکنون این دمو را روی کنسول خود نگه داشته باشید؛ دمویی که با وجود کوتاه بودن، شامل برخی از ترسناک‌ترین لحظات تاریخ بازی‌های کامپیوتری است و از دست دادن آن، برای بسیاری از هواداران این ژانر آسان نخواهد بود.

در نهایت، نظر شما همراهان عزیز زومجی در مورد این بازسازی چیست؟

دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده