درآمد حاصل از Super Mario Run به ۶۰ میلیون دلار رسید
یکی از بهترین بخشهای کنفرانسهای اپل در سالهای اخیر به سال ۲۰۱۶ برمیگردد و زمانی که تیم کوک به عنوان مدیر عامل این شرکت از شیگرو میاموتو، بازیساز افسانهای نینتندو دعوت کرد که روی سن برود. میاموتو در آن روز بازی Super Mario Run را معرفی کرد که یکی از اولین آثار موبایلی نینتندو بود. بازیای که در حالت ابتدایی خود به شکل رایگان در اختیار مخاطب قرار میگیرد و برای آزاد کردن بخشهای بعدی باید پول پرداخت کرد.
خیلی از طرفداران نینتندو و ماریو از این قضیه خوشحال بودند و آن را نمونه بهتری نسبت به بازیهای Free to Play امروزی میدانستند. مدلی که در ظاهر رایگان است، ولی در باطن برای پیشروی در بازی پول زیادی از بازیکن طلب میکند. ولی به نظر میرسد این مدل تجاری خیلی هم برای سوپر ماریو ران موفقیتآمیز نبوده است؛ حداقل در مقایسه با بازیهایی مثل Fire Emblem Heroes اثر خود نینتندو یا نسخه موبایل Fortnite.
سایت Sensor Tower اطلاعاتی در مورد فروش سوپر ماریو ران و نسبت آن روی هر سیستم عامل منتشر کرده که نکات جالبی در خود دارد. طبق این گزارش، فروش نسخه iOS به مراتب بیشتر از نسخه اندروید بوده و ۷۷٪ درآمد بازی از این طریق بهدست آمده است. موضوعی که البته عرضه زودتر بازی برای محصولات اپل هم در آن بیتأثیر نبوده است. همچنین طبق آمارها ۴۳٪ درآمد بازی از طرف بازیکنهای آمریکایی پرداخته شده و ۱۷٪ هم سهم بازیکنهای ژاپنی بوده است.
همان طور که گفته شد، هر چند سوپر ماریو ران فروش بدی نداشته ولی انتظارات هم از فروش بازی بیش از این بوده. تا امروز فایر امبلم هیروز پر سودترین بازی موبایلی نینتندو بوده و شاید این موضوع به این زودیها تغییر نکند. ولی باید منتظر بود تا آمار سوددهی بازی موبایلی Dragalia Lost هم منتشر شود. اثری که Cygames با همکاری نینتندو طراحی کرده و با در نظر گرفتن موفقیتهای Granblue Fantasy میتوان به موفقیت این بازی هم امید داشت.