نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲

ناشر Metro: Exodus: ایکس باکس وان ایکس کارهایی را ممکن می‌کند که قبلا برایمان عملی نبود

هیو بینان اعلام کرد که ایکس باکس وان ایکس امکان دستیابی به مواردی را در اختیار توسعه‌دهندگان بازی Metro: Exodus قرار داده است که در پلتفرم‌های دیگر پیاده‌سازی آن‌ها ممکن نبود.

استودیو 4A Games، سازنده مجموعه بازی‌های محبوب Metro سابقه بسیار زیادی در پشتیبانی از پلتفرم‌های ایکس باکس داشته است و این پشتیبانی از مدت‌ها پیش با عرضه انحصاری بازی Metro 2033 برای کنسول ایکس باکس 360 آغاز شد. در جریان کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 شاهد معرفی بازی Metro: Exodus بودیم و پس از آن باری دیگر در کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2018 چشم‌مان به جمال این بازی روشن شد. به نظر می‌رسد که علاقه این مجموعه به ایکس باکس همچنان ادامه دارد.

در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که اخیرا هیو بینان، مدیرکل برند جهانی کمپانی دیپ سیلور مصاحبه‌ای طولانی با «مجله رسمی ایکس باکس» داشته و در این گفتگو درباره موارد مختلفی صحبت کرده است که یکی از این موضوعات کیفیت اجرایی بازی Metro: Exodus در کنسول ایکس باکس وان ایکس است. ایشان در این مصاحبه همچنین اعلام کرد که این کنسول قدرت و قابلیت‌های زیادی نسبت به رقبا (و حتی کنسول استاندارد ایکس باکس وان) دارد و این موضوع امکان دستیابی به مواردی را در زمینه فنی برای توسعه‌دهندگان استودیو 4A Games فراهم ساخته است که پیش از این امکان دستیابی به آن‌ها ممکن نبود. البته فرض بر این است که هیو بینان به طور خاص این موارد را درباره کنسول‌ها گفته است؛ چرا که بازی Metro Exodus در کنار کنسول‌ها برای کامپیوتر نیز منتشر خواهد شد و نسخه کامپیوتری الزاما تکنیکی‌ترین نسخه بازی خواهد بود. بینان در این‌باره اذعان داشت:

به طور کلی هدف استودیو فور‌ ای گیمز استفاده از تمام قدرت سخت‌افزاری پلتفرمی است که بازی برای آن‌ ساخته می‌شود. کنسول ایکس‌باکس وان ایکس امکان انجام کارهایی را برایمان فراهم کرد که مطمئن نیستم که بتوان آن‌ها را در دیگر سخت‌افزارها انجام داد. به عنوان مثال می‌توان به اجرای بازی با رزولوشن 4K واقعی در ایکس‌باکس وان ایکس و این موضوع که این کنسول امکان پشتیبانی از HDR را فراهم می‌سازد، اشاره کرد. اطمینان دارم که بازی Metro: Exodus از لحاظ بصری در تمام پلتفرم‌ها عالی به نظر می‌رسد، اما کاملا مطمئن هستم که این بازی در کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بهتر از سایر پلتفرم‌ها خواهد بود.

Metro: Exodus

بینان پس از آن درباره خود بازی صحبت‌هایی را ارائه کرد و گفت که بازی Metro: Exodus به مانند نسخه‌های قبلی بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که برخی از مراحل بازی بسیار طولانی خواهد بود و چند روز در بازی به طول می‌انجامد و بازیکنان حتی قادر خواهند بود تا با رفتن به «خانه‌های امن» زمان بازی را به جلو ببرند. بینان در این خصوص اذعان داشت:

ما می‌خواستیم که حس گذشت زمان را در بازیکنان به وجود آوریم. شما باید چندین روز را درون بازی صرف انجام برخی از مراحل تعیین شده کنید. شما می‌توانید از خانه‌های ایمن برای سرعت بخشیدن به زمان استفاده کنید و تا شبانگاه یا سحرگاه در آنجا منتظر بمانید. ممکن است در طول روز با یکی از اردوگاه‌های دشمن مواجه شوید که دارای نگهبانانی است؛ اگر قصد پیش‌روی داشته باشید، شما را شناسایی خواهند کرد، اما شما می‌توانید تا تاریک شدن هوا منتظر بمانید و سپس به صورت مخفیانه در خطوط دشمن نفوذ کنید. به عبارت دیگر این بازیکنان هستند که با توجه به تاکتیک‌ها و سبک بازی خود چگونگی انجام مراحل را تعیین می‌کنند.

ما در مجموعه بازی‌های Metro همواره تلاش می‌کنیم که بازیکنان نقطه مقابل راحتی را تجربه کنند. بازی Metro: Exodus اثری است که می‌تواند و باید در برخی از زمان‌ها استرس‌زا و پرتنش باشد. شما باید در طول بازی لحظاتی را تجربه کنید که پس از آن با خود بگویید «باورم نمی‌شه از آن موقعیت جان سالم به در بردم.» شما باید در این بازی احساس آسودگی پس از زنده ماندن از موج عظیمی از حملات و استفاده از آخرین گلوله و فیلتر ماسک گاز را تجربه کنید.

بدون شک این موضوع جذاب است که بازی Metro: Exodus با گذشت زمان به یکی از بازی‌های هیجان‌انگیز و مهیج تبدیل می‌شود؛ اثری که بازیکنان را با گیم‌پلی نیمه ترسناک و چالش‌برانگیز و البته مناطق بزرگ‌تر به چالش بزرگی دعوت می‌کند. در جریان کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 امسال تریلر گیم‌پلی جدیدی از بازی Metro: Exodus منتشر شد که می‌توانید آن را از اینجا مشاهده کنید.

اگر درباره این بازی اطلاع ندارید باید بگوییم که حوادث بازی Metro: Exodus در سال ۲۰۳۶ در یک زمین پساآخرالزمانی که در اثر یک جنگ هسته‌ای در حدود ۲۰ سال پیش در ۲۰۱۳ ویران شده است، اتفاق می‌افتد. این بازی وقایع پس از داستان بازی Metro: Last Light را روایت می‌کند و به مانند دو بازی قبلی این مجموعه بازیکنان در نقش آرتیوم ۲۲ ساله قرار می‌گیرند که از مترو واقع در مسکو فرار می‌کند و با گروه Spartan Rangers عازم یک سفر به خاور دور (آسیای شرقی) می‌شود. به این دلیل که سال‌ها از وقایع بازی قبلی می‌گذرد، در این بازی شاهد هیولاهای وحشتناکی خواهیم بود. به گفته توسعه‌دهندگان، هر شهر در بازی Metro Exodus اندازه‌ای بین سه تا چهار کیلومتر مربع خواهد داشت. بازی Metro Exodus در ابتدا قرار بود تا در پاییز سال جاری برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر عرضه شود، اما با تاخیر مواجه شد و انتشار آن به خاطر پولیش بیشتر به سوم اسفندماه ۱۳۹۷ (۲۲ فوریه ۲۰۱۹) موکول شد. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده