نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom - دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی

فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (Jurassic World: Fallen Kingdom) به‌تازگی به روی پرده سینماها رفته و توانسته امتیازات متوسط و مختلط زیادی از منتقدان به‌دست بیاورد.

فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom یا در زبان فارسی «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی»، یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) است که به‌دست خوان آنتونیو بایونا، کارگردان فیلم‌های موفقی چون فیلم The Impossible (غیرممکن)، فیلم The Orphanage (یتیم‌خانه) و فیلم A Monster Calls (هیولایی فرا می‌خواند)، کارگردانی شده است. در فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی چون کریس پرت در نقش اوون گردی، برایس دالاس هاوارد در نقش کلیر دارنینگ، جف گلدبلوم در نقش دکتر یان مالکوم، بی دی ونگ در نقش دکتر هنری وو، ایزابل سرمون در نقش میسی لاکوود، جرالدین چاپلین در نقش آیریس، جیمز کرامول در نقش سِر بنجامین لاکوود، تد لوین در نقش کت ویتلی، دنیلا پیندا در نقش دکتر زیا رودریگز، توبی جونز در نقش گانر اورسال، ریف اسپال در نقش الی مایلز و جاستیس اسمیت در نقش فرانکلین وب و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی در تاریخ ۲۱ می سال جاری میلادی (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) در سالن WiZink Center که در شهر مادرید کشور اسپانیا قرار دارد، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۵۱ را از بین ۵۹ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom برای اکران در ایالات متحده در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۱ تیر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom اتفاقات قسمت پیشین را دنبال می‌کند. دو فیلم جدید را می‌توان تا حدی بازسازی مجموعه‌ٔ قدیمی پارک ژوراسیک دانست. سه‌گانهٔ جدید این مجموعه در سال ۲۰۱۵ با فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) کار خود را آغاز کرد که کارگردانی آن بر عهده کالین ترورو بود.

از آنجا که مدتی است که فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom در سالن WiZink Center شهر مادرید به نمایش درآمده است، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی Universal Pictures منتشر شده بخوانید:

می‌توان گفت تقریبا چهار سال از زمانی که تم پارک و همچنین دنیای بسیار زیبای ژوراسیک تا حدودی توسط دایناسورها نابوده شده، می‌گذرد. جزیره ایزلا نوبلار که پارک دنیای ژوراسیک در آن احداث شده بود حالا توسط انسان‌ها رها شده و دایناسورهای باقی مانده در این جزیره هم درست به همان شکل به حال خود گذاشته شده‌اند و در جنگل‌ها پرسه می‌زنند. زمانی که آتشفشان خاموش و ساکت این جزیره بعد از مدتی شروع به جوش و خروش و فوران کردن کرد، اوون گردی (با بازی کریس پرت) و همچنین کلیر دارنینگ (با بازی برایس دالاس هاوارد) تلاش می‌کنند تا کمپینی به راه بیندازند، تا در نهایت بتوانند این دایناسورهای باقی مانده در جزیره را از انقراض دوباره‌ای که انتظار آنها را می‌کشید، نجات دهند. اوون در این میان به‌شدت در تلاش است تا دایناسوری به نام «بلو» را که آخرین بازمانده‌ی نسل ولاسیرپتر است، پیدا کند. از طرف دیگر هم کلیر به‌گونه‌ای بزرگ شده که برای چنین موجوداتی ارزش زیادی قائل شود و حالا به سنی رسیده که دیگر می‌تواند خودش تصمیماتش را بگیرد و عملیاتش را پیش ببرد. زمان که آنها به این جزیره می‌رسند، این آتشفشان دیگر در حال سرازیر شدن است و بعد از مدتی آنها متوجه می‌شوند که سفر آنها می‌تواند اتفاقاتی را در بر داشته باشد که کل سیاره‌ی زمین را در معرض خطر بسیار بزرگی قرار دهد؛ خطری که از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز دیده نشده است.

Jurassic World: Fallen Kingdom

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom بیندازیم:

کالوین ویلسون | سینت. لوئیس دیسپچ

۸۸ از ۱۰۰

یک قسمت سینمایی دیگر در سری فیلم ژوراسیک ضروری نبود. با این حال، این فیلم یک اثر بسیار خوب و جذاب به حساب می‌آید.

بن تراویس | امپایر

۸۰ از ۱۰۰

فاکتور ترس، به واسطه‌ی دنیای ژوراسیک باری دیگر بازگشته است. دنباله‌ی فیلم دنیای ژوراسیک به روی پرده‌های سینما رفته و تا حد بسیار زیادی آدرنالین و هیجان را در بیننده‌ها به وجود می‌آورد. این فیلم یک اثر تابستانی بسیار خوب است که می‌تواند هوش از ذهن کودکان بپراند و حتی باعث کابوس دیدن بزرگترها شود.

مایکل فیلیپس | شیکاگو تریبون

۷۵ از ۱۰۰

من قسمت جدید سری فیلم دنیای ژوراسیک را بسیار بیشتر از قسمت ۲۰۱۵ آن دوست دارم و فکر می‌کنم که این قسمت بهتر است. کارگردانی و هدایت خوان آنتونیو بایونا به طرز قابل توجهی شیک‌تر و همچنین پویاتر از قسمتی است که توسط کالین ترورو کارگردانی شد.

ریچارد لاوسون | ونیتی فیر

۷۰ از ۱۰۰

یک فیلم بسیار جذاب که هیجان انگیزتر و هوشمندانه‌تر از قسمت قبلی مجموعه خود ساخته شده است.

Jurassic World: Fallen Kingdom

تای بر | بوستون گلوب 

۶۳ از ۱۰۰

شما در حال حاضر دو گزینه پیش‌رو دارید؛ یا می‌توانید به تماشای فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom بروید، یا می‌توانید در زمان و پول خود صرفه جویی کنید، ۶ عدد نوشابه انرژی‌زا بخورید و تا زمانی که دیگر هیچ توانی برای نفس کشیدن ندارید، در قسمت نمایش دایناسورهای موزه‌ی تاریخ طبیعی دانشگاه هاروارد بدوید. اگر شما همین کار را انجام دهید، می‌توانید درست به همان اندازه‌ای که با تماشای فیلم در وجود شما آدرنالین و هیجان زودگذر تولید می‌شود، با دویدن در این موزه تجربه کنید. 

اوون گلیبرمن | ورایتی

۵۰ از ۱۰۰

اولین قسمت این مجموعه یعنی فیلم Jurassic World یک ماجراجویی خوب محسوب نمی‌شد اما یک داستان ساده داشت. حال در این قسمت ما شاهد پیشرفت‌هایی هستیم و در نهایت ما شاهد این هستیم که این اثر یک ماجراجویی قابل قبول را به بیننده ارائه می‌دهد.

تراویس ام. اندروز | واشینگتن پست

۳۷ از ۱۰۰

فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom روش دیگری برای رشد کردن پیدا کرده و در پیش گرفته بود؛ این روش هم چیزی نبود جز بزرگ‌تر و ضخیم‌تر کردن فیلمنامه و خط داستانی خود. در نهایت هم این اثر برای انجام این کار، بدترین گناه ممکن را انجام داده است: خسته کننده کردن دایناسورها.

دیو وایت | رپ

۳۰ از ۱۰۰

مشکل اصلی فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom (پنجمین قسمت از سری فیلم دایناسوری و همچنین دومین قسمت از سه گانه‌ی جدید این مجموعه)، این است که نحوه‌ی رفتار و روشی که سازندگان در رابطه با صحنه‌های اکشن و تعلیقی در پیش گرفتند، اصلا روش خوبی نیست.

لازم به ذکر است که فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom توانسته رتبه بیست و سوم را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای نه‌چندان جالب و جذاب بدانیم. به علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد بخش زیادی از طرفداران فیلم‌های سینمایی و بینندگان این اثر از آن ناراضی خواهند بود؛ اگرچه در مقایسه با منتقدان، بینندگان آثار سینمایی بیشتر این اثر را دوست داشتند و نمره نسبتا بیشتری به این اثر داده‌اند. به‌هرحال اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده