// شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۷

شکایت بتسدا از بازی موبایل Westworld به دلیل سرقت کد منبع

کمپانی بتسدا از بخش سرگرمی‌های تعاملی برادران وارنر به دلیل استفاده از کد منبع بازی Fallout Shelter در بازی موبایل Westworld شکایت کرده است.

سریال Westworld هم‌اکنون یکی از مشهور‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی و تولیدات شبکه HBO است. این سریال که آخرین اپیزود از فصل دوم آن فردا پخش خواهد شد، از فیلم سینمایی Westworld محصول سال ۱۹۷۳ اقتباس شده است و داستان یک پارک تفریحی فوق پیشرفته و خیالی را به تصویر می‌کشد که با استفاده از اندروید‌ها تجربه زندگی در غرب وحشی را برای «مهمانان» خلق می‌کند. شهرت سریال Westworld باعث شده است که بخش Warner Bros. Interactive Entertainment (سرگرمی‌های تعاملی برادران وارنر) با همکاری استودیو Behaviour Interactive (بیهیویر اینتراکتیو) اقدام به ساخت و انتشار بازی موبایل با اقتباس از سریال مذکور کند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی موبایل، کمپانی Bethesda (بتسدا) از بازی مذکور شکایت کرده است.

براساس گزارشی که وب‌سایت Polygon منتشر کرده است، کمپانی بتسدا دادخواست خود را تسلیم دادگاه مریلند کرده است که در قالب آن از بخش سرگرمی‌های تعاملی برادران وارنر و استودیو بیهیویر اینتراکتیو، به ترتیب ناشر و توسعه‌دهنده بازی موبایل Westworld به دلیل نقض آشکار کپی‌رایت بازی Fallout Shelter شکایت کرده است. در جزئیات این دادخواست آمده است که سازندگان بازی موبایل Westworld به صورت غیر‌قانونی از کد منبع بازی Fallout Shelter استفاده کرده‌اند. یکی از مدارک ارائه‌شده برای اثبات این امر، وجود یک باگ در بازی موبایل Westworld است که در نسخه‌های اولیه بازی Fallout Shelter نیز وجود داشته است. استودیو بیهیویر اینتراکتیو به این دلیل به کد منبع بازی Fallout Shelter دسترسی داشته است که پیش از همکاری با کمپانی Warner Bros برای ساخت بازی موبایل Westworld، در کنار کمپانی بتسدا روی بازی موبایل مجموعه Fallout کار کرده است.

علاوه بر استفاده غیرقانونی از کد منبع در بازی موبایل Westworld، کمپانی بتسدا مدعی است که بازی مذکور دارای طراحی، سبک هنری، انیمیشن‌ها، ویژگی‌ها و المان‌های گیم پلی مشابه بازی Fallout Shelter است. به طور کلی، کمپانی بتسدا به دنبال جبران خسارت برای نقض کپی رایت، نقض قرار‌داد و سوءاستفاده از اسرار تجاری توسط کمپانی برادران وارنر و استودیو بیهیویر اینتراکتیو است. همچنین این کمپانی خواهان حذف بازی موبایل وست ورلد از پلتفرم‌های عرضه بازی‌های موبایل است.

در بیانیه رسمی کمپانی بتسدا مربوط به اقدام حقوقی این کمپانی علیه کمپانی برادران وارنر و استودیو بیهیویر اینتراکتیو که برای وب‌سایت Variety ارسال شده است، چنین آمده است:

کمپانی بتسدا امروز دادخواستی را در دادگاه تنظیم کرده است که در قالب آن از کمپانی برادران وارنر و بیهیویر اینتراکتیو به دلیل نقض کپی‌رایت، نقض قرار‌داد و سوء‌استفاده از مالکیت معنوی شکایت کرده است. این دادخواست مربوط به توسعه بازی موبایل Westworld توسط استودیو بیهیویر اینتراکتیو برای کمپانی برادران وارنر است. این استودیو پیش از این با همکاری کمپانی بتسدا بازی موفق Fallout Shelter را توسعه داده است. به‌واسطه قرار‌داد تنظیم‌شده مالکیت معنوی بازی Fallout Shelter که شامل کد منبع نیز می‌شود، در اختیار کمپانی بتسدا قرار دارد. استودیو بیهیویر اینتراکتیو به صورت غیر‌قانونی از کد منبع بازی Fallout Shelter برای ساخت بازی موبایل Westworld استفاده کرده است و بخش‌هایی همچون طراحی، سبک هنری، انیمیشن‌ها و ویژگی‌های گیم‌پلی را در محصول جدید خود کپی کرده است. به دلیل اقدام غیر‌قانونی کمپانی برادران وارنر و استودیو بیهیویر اینتراکتیو، بازی موبایل Westworld در واقع یک نوع سو‌ء‌استفاده از بازی Fallout Shelter است که تنها تغییراتی در ظاهر آن داده شده است. کمپانی بتسدا با جدیت از حقوق قانونی خود در قبال مالکیت‌های معنوی‌اش حفاظت می‌کند و هر زمان که با نقض آن‌ها رو‌به‌رو شود، اقدام حقوقی خواهد کرد.

 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده