نویسنده: علی ولی خانی
// سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۷

قابلیت مبادله بالاخره به بازی Pokemon Go اضافه می‌شود

بعد از گذشت دو سال از انتشار Pokemon Go، بالاخره توانایی مبادله‌ی پوکمون با دوستان به این بازی اضافه می‌شود که البته آنقدرها هم آسان نیست.

بالاخره قابلیت تبادل پوکمون با دوستان به Pokemon Go می‌آید. این امکان هفته‌ی آینده به واسطه‌ی قابلیت جدیدی که در هفته‌ی جاری به منوی لیست دوستان اضافه می‌شود، به این بازی خواهد آمد.

درست از زمانی که این بازی در دو سال پیش منتشر شد، طرفداران تقاضای اضافه شدن قابلیت تبادل پوکمون را داشتند، اما افزودن این قابلیت به شکلی که تعادل بازی حفظ شود و با سو استفاده از آن تخلفات گسترده‌ای در بازی صورت نگیرد، کار دشواری بود.

هفته‌ی پیش، در جلسه‌ای با حضور Eurogamer در مراسم E3 2018، استودیو Niantic از این سیستم تبادل جدید پرده‌برداری کرد و آن را به طور کامل شرح داد.

اولین قدم برای تبادل پوکمون با بازیکن دیگر این است که حتما او را با استفاده از سیستم اضافه کردن دوست جدید به لیست خود آورده باشید. این بدین معنا است که هر دو طرف لزوما باید «کد مربی» یکدیگر را وارد کنند و برای هم تقاضای دوستی بفرستند. ظرفیت لیست دوستان در بازی Pokemon Go تا ۲۰۰ نفر است.

برای تبادل شما و دوست شما باید حداقل سطح ۱۰ و در حین انجام تبادل حداقل در فاصله‌ی صد متری یکدیگر باشید. صد البته برای انجام تبادل باید مبلغی استار داست (واحد پول دنیای این بازی) بپردازید. مبلغ پرداختی برای به انجام رسیدن تبادل، بسته به سطح دوستی شما و فردی که قصد انجام تبادل را با او دارید، کاهش می‌یابد؛ برای مثال اگر سطح دوستی شما با شخصی بسیار بالا باشد و قصد تبادل یک پوکمون افسانه‌ای را با او داشته باشید، هزینه‌ی تبادل از یک میلیون استارداست به چهل هزار کاهش خواهد یافت.

شما برای تبادل پوکمون‌های افسانه‌ای، درخشان یا هر پوکمونی که در Pokedex دوستتان قرار ندارد، نیاز به سطح دوستی بالایی دارید. حتی با وجود داشتن سطح دوستی بسیار بالا، این گونه تبادلات در این بازی با عنوان «تبادل خاص» شناخته خواهد شد و بیشتر از یک بار در روز نمی‌توان آن را با یک شخص انجام داد.

تبادل کردن به شما شکلات‌هایی را هدیه خواهد داد (بسته به فاصله‌ای که این دو پوکمون در آن‌ها گرفته شده‌اند) و حین رسیدن پوکمون‌ها به مقصد مورد نظر، کمی سطح توانایی‌های آن‌ها را تغییر خواهد داد. تغییرات در سطح توانایی‌های پوکمون‌ها بسته به سطح دوستی می‌تواند کم یا زیاد باشد؛ هرچه سطح دوستی بالاتر باشد، تغییرات کمتری در سطح توانایی‌های پوکمون رخ می‌دهد.

شما می‌توانید با مبارزه کردن با یکدیگر در باشگاه‌ها یا حملات و فرستادن هدیه برای یکدیگر، سطح دوستی خود را با دوستانتان بالاتر ببرید. درست مثل نشان باشگاه، دوستی هم چهار سطح دارد: خوب، عالی، فوق‌العاده و بهترین.

در کنار پایین آوردن هزینه‌ی تبادلات، بالا بردن سطح دوستی هنگام حمله همراه دوستتان، توپ‌های تهاجمی بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد و حین حمله به باشگاه‌ها یا تهاجم با یکدیگر، حملاتتان را قوی‌تر می‌کند.

انتظار نداشته باشید که یک شبه با شخصی «بهترین دوست» شوید! شما تنها می‌توانید سطح دوستی خود با یک شخص را روزی یکبار تقویت کنید و به گفته‌ی نیانتیک، سطح «بهترین دوست» به گونه‌ای طراحی شده است که رسیدن به آن چندین ماه طول بکشد.

نهایتا، فرستادن هدیه، قابلیت جدیدی است که با چرخاندن Pokestop می‌توانید انجام دهید. چرخاندن Pokestop گاهی اوقات به شما بسته‌های هدیه‌ای می‌دهد که می‌توانید آن را به یکی از دوستانتان بفرستید. این بسته‌ها می‌توانند حاوی آیتم‌های عادی و رایج بازی باشند، اما بعضی اوقات هم ممکن است تخم‌های جدید هفت کیلومتری را که درونشان یک پوکمون نوع آلولان است در آن‌ها پیدا کرد. نیانتیک تائید کرده است که بعضی پوکمون‌های آلولان را تنها می‌توان از این تخم‌های هفت کیلومتری بیرون آورد و صد البته بعضی از این پوکمون‌ها از باقی آنان کمیاب‌ترند.

اگر تمامی پاراگراف‌های بالا نتوانستند این موضوع را برای شما مشخص کنند، این مسئله را بدانید که آوردن قابلیت تبادل به Pokemon Go برای نیانتیک بسیار کار دشواری بوده است؛ زیرا ماهیت گیم پلی این بازی جست و جو، شکار و حمله برای گرفتن پوکمون‌ها است و قابلیت تبادل یک میانبر برای این پروسه به شمار می‌آید.

نیانتیک با ذکر این موضوع که سیستم دوستی جدید تنها یک شروع است به جلسه خاتمه داد و به این مسئله اشاره کرد که با اضافه شدن این قابلیت به بازی، راه برای افزودن خیلی بخش‌ها و قابلیت‌های جدید به Pokemon Go باز شده. قابلیت نبرد بازیکن در برابر بازیکن که به همراه تبادل یکی از قدیمی‌ترین خواسته‌های طرفداران این بازی است، ممکن است به واسطه‌ی اضافه شدن این سیستم دوستی جدید در این بازی ممکن شود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده