نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

اپیک‌گیمز فیلمسازان را به استفاده از موتور آنریل تشویق می‌کند

ماه گذشته و در جریان کنفرانس GDC 2015، شرکت اپیک‌گیمز با نمایش یک دموی کوتاه، قابلیت‌های جدیدترین موتور بازیسازی‌اش را به نمایش گذاشت. برای مشاهده ویدئو و اطلاع از جزییات بیشتر با زومجی همراه باشید.
اپیک‌گیمز با اعلام این خبر که آنریل‌ انجین 4 به طور رایگان در اختیار بازیسازان و سایر هنرمندان قرار می‌گیرد، یک ویدئوی دو دقیقه‌ای به نمایش گذاشت که قدرت این موتور را به خوبی نشان می‌دهد. درحالی که اپیک‌گیمز بابت هر بازی یا نرم‌افزاری که با استفاده از آنریل‌ انجین 4 ساخته می‌شوند ۵ درصد حق امتیاز دریافت می‌کند، این انجین برای فیلمسازان کاملا رایگان است و آنها می‌توانند از قابلیت رندر همزمان آن برای ساخت فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی بهره ببرند. ویدئوی زیر که «پسرک و بادبادکش» نام دارد، به طور همزمان رندر شده و کیفیت ۳۰ فریم بر ثانیه را در محیطی به وسعت ۱۰۰ مایل مربع به نمایش می‌گذارد. این دمو درباره پسربچه‌ای است که مسافتی طولانی را به دنبال بادبادکش می‌دود و محیط‌های مختلف را پشت سرمی‌گذارد. تنوع و کیفیت محیط‌ها، نورپردازی پویا و بسیار واقع‌گرایانه، عمق دید مناظر و افکت تار شدن تصویر در هنگام حرکت، از نکات بارزی هستند که در این ویدئو به چشم می‌خورند. در ساخت این دمو از ۱۵ میلیون قطعه گیاه و درخت مختلف استفاده شده که به طور منظم کنار یکدیگر کاشته شده‌اند. تیم سویینی، مدیرعامل اپیک‌گیمز معتقد است که آنریل انجین باعث رشد سینمای واقعیت مجازی می‌شود و به همگرایی رسانه‌های مختلف کمک می‌کند. سویینی می‌گوید که این همگرایی به دلیل قابلیت رندر همزمان و واقع‌گرایانه‌ی آنریل رخ خواهد داد. وی در سخنرانی‌اش درباره‌ی آنریل انجین در کنفرانس GDC گفت:
نکته شگفت‌انگیز درباره‌ی رندر تصاویر واقع‌گرایانه زمانی اتفاق می‌افتد که شما اشیاء و نورپردازی واقعی دارید؛ زمانی که قابلیت انتقال محتوا بین تمام این صنایع و رسانه‌های مختلف را دارید. یک شئ واقعی که برای یک فیلم ساخته شده، به همان اندازه برای یک بازی یا تجسم ساختمانی مناسب است. ما اکنون بازیسازان، معماران، داستان‌پردازان و طراحان صنعتی را می‌بینیم که ابزار و تکنیک‌های خود را برای فرایند ساخت محتواهایشان به اشتراک می‌گذارند، در حالی که هر کدام تجربه‌های متفاوتی را می‌سازند. آنها اکنون با یک زبان مشترک صحبت می‌کنند و از یک ابزار مشترک استفاده می‌نمایند و تمام این‌ها به طور همزمان و سه بعدی اتفاق می‌افتد.
منبع: CartoonBrew


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده