نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۹

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: گیشه سینمای ایران به ثبات رسید

گیشه سینمای ایران مانند گذشته به یک ثبات کلی رسید. با گزارش زومجی همراه باشید.

یکی از عادت‌های گیشه سینمای ایران حداقل در سال ۱۳۹۷، ثبات جدول است؛ به زبان ساده‌تر اینکه فیلم‌ها اکران می‌شوند، دو تا سه هفته جایگاه اول تا پنجم میان فیلم‌ها دست به دست می‌شود و در انتها جدول به فرم نسبتا ثابتی دست پیدا می‌کند؛ اتفاقی که برای اکران دوم نوروز نیز افتاده است. انتظار می‌رفت سینمای ایران پس از عبور از هفته گذشته که به دلیل رحلت امام و شب‌های قدر، چهار روز تعطیل بود، وارد روزهای پرفروشی شود؛ اتفاقی که رخ نداد و برعکس انتطارات برخی از فیلم‌ها با افت فروش و ریزش بیننده نیز مواجه شدند. در این هفته، مانند چند هفته‌ی قبل، کمدی عامه‌پسند تگزاس، ساخته مسعود اطیابی با اختلافی قابل توجه در رده نخست قرار دارد. تگزاس این هفته با نمایش در صد و سی و هشت سالن، چهارصد و نود میلیون تومان کسب کرد. این کمدی عامه‌پسند حالا نه میلیارد و چهارصد میلیون تومانی شده است. این رقم تگزاس را به چهارمین فیلم پرفروش سال نود و هفت تبدیل می‌کند.

چهارراه استانبول

یکی از عادت‌های گیشه سینمای ایران حداقل در سال ۱۳۹۷، ثبات جدول است

در رده دوم «خجالت نکش»، ساخته رضا مقصودی حضور دارد. خجالت نکش با نمایش در صد و نوزده سالن، در ششمین هفته اکران سیصد و بیست و پنج میلیون تومان فروخت. این مبلغ حالا خجالت نکش را به درآمد کلی دو میلیارد و پانصد و شصت و دو میلیون تومان می‌رساند. ساخته رضا مقصودی به احتمال بسیار بالا تا فاز بعدی اکران در جایگاه کنونی‌اش باقی خواهد ماند‍. سومین فیلم این هفته «چهار راه استانبول»، ساخته مصطفی کیایی است. این فیلم در این هفته با نمایش در نود و یک سالن با کسب درآمد هفتگی دویست و بیست و شش میلیون تومان به مجموع درآمد دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان رسید. با اینکه انتظار می‌رفت چهار راه استانبول به‌سرعت به فروشی برابر با درآمدش برسد، اما آنطور که پیدا است مصطفی کیایی باید برای رسیدن به سوددهی فیلمش حالا حالاها صبر کند. این فیلم ششصد میلیون تومان تا رسیدن به هزینه ساخت سه میلیارد تومانی‌اش فاصله دارد.

فیلم خوک

در رتبه چهارم، فیلم «عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان قرار دارد. عصبانی نیستم که به همراه فیلم خوک کم‌ترین سالن میان پنج فیلم پرفروش هفته را در اختیار دارد، در این هفته با نمایش در هفتاد و پنج سالن به فروش صد و پنجاه و سه میلیون تومان رسید. عصبانی نیستم حالا در مجموع دو میلیارد و هفتصد میلیون تومانی شده است. درام اجتماعی رضا درمیشیان به موفقیت نسبی‌ای در گیشه رسیده است و از طرفی نظر منتقدان و بینندگان را هم جلب کرده است. در رده پنجم، خوک جدیدترین فیلم مانی حقیقی قرار دارد. خوک در این هفته با اکران در سی و نه سالن، صد و دو میلیون تومان کسب کرده است. خوک از ابتدای اکران سالن‌های بسیار کمی را در اختیار داشته است و با این حال به درآمد کلی یک میلیارد تومان رسیده است.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی (تومان)
۱تگزاس۸۴۹۱,۶۸۲,۰۰۰
۲خجالت نکش
۶۳۲۵,۷۹۸,۰۰۰
۳چهار راه استانبول۶۲۲۶,۴۶۸,۰۰۰
۴عصبانی نیستم!۶۱۵۳,۳۸۶,۰۰۰
۵خوک۶۱۰۲,۲۰۴,۰۰۰
۶فیلشاه۱۳۷۹,۵۷۹,۰۰۰
۷لاتاری۱۳۷۷,۱۶۱,۰۰۰
۸لونه زنبور۱۳۶۸,۱۶۵,۰۰۰
۹مصادره۱۳۶۵,۸۵۴,۰۰۰
۱۰ناخواسته۳۲۱,۹۰۵,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده