نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۸

مسابقات China Dota2 Supermajor با پیروزی Team Liquid پایان یافت

تیم Team Liquid در آخرین روز از مسابقات China Dota2 Supermajor با غلبه بر سایر رقبا به قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت و جایزه ۵۵۵ هزار دلاری جایگاه نخست را از آن خود کرد.

از آنجایی که تنها یک اسلات خالی برای دعوت مستقیم به مسابقات The International 8 باقی مانده بود و رویداد میجور China Dota2 Supermajor آخرین تورنمنت فصل ۱۸-۲۰۱۷ بازی DOTA 2 به حساب می‌آید، تیم‌ها بازی‌های جذاب و نفس‌گیری را از همان مراحل اولیه مسابقات به نمایش گذاشتند تا بلکه بتوانند با کسب امتیاز بیشتر به مسابقات TI8 راه یابند. مسابقات China Dota2 Supermajor ما را به شانگهای، بزرگ‌ترین شهر کشور چین برد تا باری دیگر نظاره‌گر رقابت شانزده تیم برتر سراسر جهان برای کسب ۱۱۲۵ امتیاز صلاحیت و ۵۵۵ هزار دلار جایزه نقدی جایگاه اول باشیم. میزبانی این رویداد بر عهده پال چَلنر (رِدآی) و جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) بود و این دو به همراه اووِن دیویس (اودی‌پیکسل)، یوانس لوکاس (فاگد)، توبی داوسون (توبی‌وان) و گزارشگران برجسته دیگر تجربه خاطره‌انگیزی را برای بینندگان رقم زدند. این رویداد بزرگ در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و سرانجام تیم Team Liquid با عبور از سد رقبا در جایگاه اول ایستاد و قهرمانی این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کرد. همچنین تیم VGJ. Thunder با مجموع ۱۹۳۵ امتیاز به عنوان آخرین تیم جواز حضور مستقیم در مسابقات TI8 را به دست آورد.

مرحله مقدماتی | ۲۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت

با اینکه طبق اعلام کمپانی ولو، در فصل بعدی مسابقات خبری از دعوت مستقیم تیم‌ها به مسابقات نخواهد بود، اما به عنوان رویداد پایانی این فصل از ۱۰ تیم Virtus.pro ،Team Liquid ،Team Secret ،Newbee ،Vici Gaming ،VGJ.Thunder ،Evil Geniuses ،Natus Vincere، Mineski و OG به صورت مستقیم برای شرکت در مرحله گروهی دعوت به عمل آمد که تیم OG به دلیل تغییر در ترکیب کنار گذاشته شد و تیم OpTic Gaming جای آن‌ها را گرفت. همچنین به مانند سایر رویدادهای این فصل باری دیگر شاهد برگزاری مرحله مقدماتی در ۶ منطقه اصلی بودیم که نهایتا تیم PSG.LGD از منطقه چین، تیم TNC Pro Team از منطقه جنوب شرقی آسیا، تیم VGJ.Storm از منطقه امریکای شمالی، تیم Infamous از منطقه امریکای جنوبی، تیم The Final Tribe از منطقه اروپا و تیم Team Spirit از منطقه CIS جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند.

China Dota2 Supermajor

 مرحله گروهی | ۱۲ تا ۱۳ خرداد

در مرحله گروهی ابتدا تیم‌ها در ۴ گروه دسته‌بندی شدند و با تیم‌های گروه خود به رقابت پرداختند و از این طریق امتیاز کسب کردند. پس از پایان رقابت‌ها، دو تیم بالای جدول در براکت بالایی مرحله اصلی و دو تیم پایین جدول در براکت پایینی مرحله اصلی قرار گرفتند.

China Dota2 Supermajor

مرحله اصلی | ۱۴ تا ۲۰ خرداد

تیم‌های راه‌یافته به مرحله اصلی در براکت دو حذفی به رقابت پرداختند و نهایتا دو تیم Team Liquid و Virtus.pro پس از کنار زدن سایر رقبا به فینال مسابقات راه یافتند. در فینال مسابقات تیم Team Liquid با نتیجه ۲-۳ حریف روسی خود را شکست داد و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

China Dota2 Supermajor

بازی اول دیدار فینال بسیار هجومی آغاز شد و تیم Virtus.pro که به لطف پیک‌های تهاجمی در ابتدای بازی حرف زیادی برای گفتن داشت، با چندین درگیری زیبا تسلط خوبی به بازی یافت. بازی به این منوال پیش رفت؛ تا اینکه از دقیقه ۱۰ تیم Team Liquid به سبب همکاری‌های تیمی و به دست آوردن آیتم‌های مورد نیاز چندین درگیری را با موفقیت پشت سر گذاشت. تیم Team Liquid در دقیقه ۱۷ به سراغ روشان رفت و پس از به دست آوردن Aegis وارد نبرد دیگری شد و توانست ۴ بازیکن حریف را از بین ببرد. تیم Team Liquid که حال پس از دقایق نه‌چندان مطلوب ابتدایی تسلط خوبی به بازی پیدا کرده بود، در دقیقه ۲۴ برای تمام کردن کار حریف به لاین میانی آن‌ها رفت، اما در درگیری این قسمت موفق ظاهر نشد و تمام بازیکنانش را از دست داد. این تیم در دقیقه ۲۸ برای بار دوم به سراغ روشان رفت و دخالت Virtus.pro نتیجه‌ای برای آنها در پی نداشت. تیم Team Liquid با کشتن چندین بازیکن رقیب و تصاحب Aegis به سادگی هرچه تمام‌تر به خط میانی Virtus.pro رفت و باراکس‌ها و تاور این قسمت را تخریب کرد. تیم Virtus.pro پس از نبرد نافرجام قبلی در صدد دفاع از باراکس‌ها و تاور لاین پایینی بر آمد که باز هم با شکست روبه‌رو شد. تیم Team Liquid که فاصله زیادی تا پیروزی در این بازی نداشت، بدون بازیکن میانی خود برای تخریب تاور بالایی حریف اقدام کرد که به در بسته خورد. این تیم در دقیقه ۳۹ روشان را از پای در آورد و راهی های‌گراند Virtus.pro شد و به کار آن‌ها پایان داد.

در بازی دوم این دیدار تیم‌ها از همان دقایق اولیه تمام تلاش خود را برای تسلط به بازی به کار گرفتند و در این میان تیم Virtus.pro به سبب نمایش بی‌نظیری که نشان داد، توانست از اواسط بازی کنترل بازی را در دست گیرد. تیم Virtus.pro در دقیقه ۲۵ روشان را از پای در آورد و با به دست آوردن Aegis درگیری‌های جدیدی را آغاز کرد که از همه آن‌ها سربلند بیرون آمد. تیم Team Liquid در دقیقه ۳۱ و به دنبال از دست دادن تاور سوم خط میانی خود راهی جنگل تیم Virtus.pro شد و در یک نبرد غافل‌گیرکننده چندین بازیکن حریف را از میان برداشت. تیم Virtus.pro سه دقیقه بعد و پس از موفقیت در یک درگیری بزرگ به سراغ روشان رفت و Aegis را تصاحب کرد. این تیم درگیری‌های نهایی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت و Team Liquid که توانایی مقابله با آن‌ها را نداشت، در دقیقه ۳۶ شکست را پذیرفت.

China Dota2 Supermajor

بازی سوم این دیدار تا دقیقه ۱۰ با نتیجه برابر دنبال شد، اما درست در این لحظه بازی رنگ و بوی تازه‌ای گرفت و Team Liquid با نبردهای تیمی موفقیت‌آمیز کنترل بازی را در دست گرفت و نبردهای بعدی را نیز یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر گذاشت. تیم Virtus.pro تلاش زیادی کرد تا از این وضعیت خلاص شود و حتی در دقیقه ۱۸ در یک فایت بزرگ توانست بیشتر بازیکنان رقیب را از میان بردارد، اما این روند ادامه‌دار نبود. پس از آن تیم Team Liquid در دقیقه ۲۰ به سراغ روشان رفت و Aegis را تصاحب کرد و در ادامه درگیری تازه‌ای در لاین بالایی آغاز کرد. در این درگیری Team Liquid بار دیگر به پیروزی رسید و تیم حریف را وادار به اعلام شکست کرد.

در بازی چهارم تیم Virtus.pro با پیک‌های هوشمندانه و فرستادن هیروها به لاین‌های مناسب موفق شد تا به تیم حریف اجازه فارم ندهد و از این طریق به سادگی به پیروزی دست یابد. تیم Virtus.pro از همان دقایق ابتدایی بازی زیبایی را به نمایش در آورد و پس از مدت کوتاهی کنترل بازی را در دست گرفت. این تیم پس از موفقیت در درگیری‌های بعدی به سراغ روشان رفت و در این لحظه تیم Team Liquid برای ربودن Aegis اقدام کرد که باعث نبرد دیگری شد. در این نبرد Virtus.pro بیشتر بازیکنان رقیب را از میان برداشت و با تصاحب Aegis راهی های‌گراند حریف شد. این تیم با فشارهای بی‌امان و پیروزی در فایت‌های بعدی نهایتا در دقیقه ۲۳ در یک بازی یک‌طرفه پیروزی دیگری را به نام خود ثبت کرد.

بازی پنجم این دیدار از حساسیت بالایی برخوردار بود؛ چرا که هر یک از تیم‌ها تنها یک پیروزی تا قهرمانی فاصله داشتند و هر اشتباه کوچکی تاوان سنگینی برای آن‌ها داشت. در این بازی تیم Virtus.pro با سپری شدن دقیقه به دقیقه بازی به واسطه پیروزی در فایت‌ها قدرتمندتر می‌شد و اگر با این فرمان پیش می‌رفت، قهرمان بی چون‌وچرای رقابت‌ها بود، اما درست از دقیقه ۱۸ به یکباره ورق برگشت و Team Liquid با پیروزی در یک نبرد بزرگ کنترل بازی را در دست گرفت. این تیم پس از پیروزی در فایت‌های بعدی به سراغ روشان رفت و Aegis را به دست آورد و نبردهای جدیدی را آغاز کرد که تماما به نفع آنها به پایان رسید. تیم Team Liquid در دقیقه ۲۹ برای دومین بار روشان را از پای در آورد و پنج دقیقه بعد با حمله به های‌گراند حریف پیروزی دیگری از آن خود کرد و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

China Dota2 Supermajor

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده
رتبهتيممبلغ جایزهامتیاز
اولTeam Liquid۵۵۵.۰۰۰ دلار۱۱۲۵
دومVirtus.pro۲۲۵.۰۰۰ دلار۶۷۵
سومPSG.LGD۱۵۰.۰۰۰ دلار۳۳۷
چهارمTeam Secret۱۲۰.۰۰۰ دلار۱۱۲
پنجم-ششمOpTic Gaming۹۰.۰۰۰ دلار-
پنجم-ششمVici Gaming۹۰.۰۰۰ دلار-
هفتم-هشتمTNC Pro Team۶۰.۰۰۰ دلار-
هفتم-هشتمNewbee۶۰.۰۰۰ دلار-
نهم-دوازدهمEvil Geniuses۲۲.۵۰۰ دلار-
نهم-دوازدهمVGJ.Storm۲۲.۵۰۰ دلار-
نهم-دوازدهمMineski۲۲.۵۰۰ دلار-
نهم-دوازدهمVGJ.Thunder۲۲.۵۰۰ دلار-
سیزدهم-شانزدهمTeam Spirit۱۵.۰۰۰ دلار-
سیزدهم-شانزدهمInfamous۱۵.۰۰۰ دلار-
سیزدهم-شانزدهمNatus Vincere۱۵.۰۰۰ دلار-
سیزدهم-شانزدهمThe Final Tribe۱۵.۰۰۰ دلار-


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده