نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۵

Bad Robot، تهیه‌کننده Westworld زیرمجموعه‌ای برای ساخت بازی تأسیس کرد

کمپانی Bad Robot بعد از کسب تجربیات مختلف در زمینه فیلم و سریال، به شکل جدی وارد صنعت بازی شد.

اگر از مخاطبین سریال‌های معروف این سال‌ها باشید، احتمالاً با نام Bad Robot آشنایی دارید؛ کمپانی‌ای که از سریال محبوب Lost در سال ۲۰۰۴ تا یکی از پرطرفدارترین سریال‌های این روزها، Westworld را در کارنامه خود دارد و ریاست آن هم بر عهده جی جی آبرامز است. این کمپانی که در تهیه تعدادی از نسخه‌های Mission Impossible ،Star Trek و جنگ ستارگان هم مشارکت دارد، تصمیم گرفته به شکل جدی وارد صنعت بازی شود و به همین منظور زیرمجموعه‌ای به نام Bad Robot Games را تأسیس کرده است.

کمپانی عظیم چینی تنسنت (Tencent) روی این شرکت سرمایه‌گذاری کرده و شرکت برادران وارنر هم سهم اندکی در آن خواهد داشت. هرچند هنوز اطلاعات زیادی در این زمینه منتشر نشده، ولی قرار است تنسنت عرضه بازی‌های بد روبات را در آسیا بر عهده بگیرد.

به نظر می‌رسد خود بد روبات به شکل مستقیم و به تنهایی به تولید بازی نخواهد پرداخت و در حال حاضر تصمیم دارد با مشارکت و همکاری سایر استودیوها مشغول به این کار شود و آثاری را برای کامپیوتر، کنسول‌ها و تلفن‌های همراه آماده کند. جی جی آبرامز هم از هیجان زیاد خود برای تأسیس Bad Robot Games صحبت کرده که در ادامه بخشی از صحبت‌های او را می‌خوانیم:

من به شدت طرفدار بازی‌های کامپیوتری هستم و به کارهای جذابی که استودیوهای بازیسازی انجام می‌دهند و تجهیزاتی که به آن‌ها دسترسی دارند، غبطه می‌خورم. ما هم تصمیم گرفتیم از این به بعد وارد این فضا شویم و به شکل متفاوتی به همکاری با استودیوها و تولید مشترک بازی‌ با آن‌ها بپردازیم. دوست داریم با تمرکز روی این موضوع به بهترین دستاوردها برسیم و امیدواریم شریک خوبی برای همکاران بازیساز خود باشیم.

البته Bad Robot پیش از این هم به شکل محدود اقداماتی در دنیای بازی انجام داده بود و برای مثال در سال ۲۰۱۵ در طراحی حالت Pass Time برای Team Fortress 2 اثر Valve نقش داشت. همچنین آن‌ها در کنار Chair Entertainment مشغول کار روی بازی Spyjinx برای Epic Games هستند؛ هرچند مدت‌ها است از این بازی خبر جدیدی منتشر نشده است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده