نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

استودیو Avalanche سازنده Rage 2، توسط Nordisk Film خریداری شد

استودیو Avalanche، سازنده سری Just Cause تحت مالکیت Nordisk Film قرار گرفت.

چندی قبل بازی Rage 2 معرفی شده و مشخص شد استودیو اولانچ در ساخت این اثر با اید سافت‌ور همکاری دارد. اکنون خبر می‌رسد که شرکت دانمارکی Nordisk Film با خریداری تمام سهام اولانچ، این استودیوی سوئدی و خالق بازی‌های Just Cause و Mad Max را طی قراردادی تاریخی تحت مالکیت خود درآورده است.

نوردیسک فیلم پیش از این هم بخش کوچکی از سهام اولانچ را خریده بود، ولی اکنون با پرداخت ۸۹ میلیون یورو، سهام باقیمانده را نیز خریداری کرد و بزرگترین خرید خود در طول ۱۱۱ سال عمرش را به ثبت رساند.

رییس نوردیسک فیلم، میکل وایدر در بیانیه‌ای اعلام کرده اولانچ با تیم بازیسازی سطح بالای خود توانسته این شرکت را تحت تأثیر قرار دهد و در کنار آن، اشتراکات فرهنگی زیادی هم بین دو شرکت وجود دارد. وایدر در ادامه می‌گوید:

اولانچ به تکنولوژی‌های زیرساختی منحصربه‌فردی دسترسی دارد و در کنار IP قدرتمندی مثل The Hunter، روی آثار جدید و جذابی هم کار می‌کند.

The Hunter یکی از سری بازی‌های اولانچ است که بازیکن را در نقش شکارچی قرار داده و اجازه همکاری بین او و سایر افراد را به صورت آنلاین می‌دهد.

Avalanche Studios در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد و در حال حاضر ۳۲۰ کارمند دارد که در شعبه‌های مختلف آن مشغول به کار هستند. یعنی شعبه‌های استکهلم و نیویورک، در کنار شعبه مالمو واقع در سوئد که هفته پیش افتتاح شد. موسسین شرکت کریستوفر ساندبرگ و لینوس بلومبرگ هم اعلام کرده‌اند که بعد از خریداری شدن اولانچ توسط نوردیسک فیلم، همچنان در این شرکت باقی خواهند ماند.

نوردیسک فیلم تا پیش از این هم پول زیادی در صنعت بازی خرج کرده و در استودیوهایی مثل Kogama، Flashbulb Games و Reto Moto سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین در صنعت سینما هم با شرکت‌هایی چون DreamWorks و Lionsgate برای پخش فیلم‌های آن‌ها در بعضی نقاط دنیا همکاری کرده است.

گفته می‌شود نوردیسک فیلم در برنامه‌های اولانچ دخالت نخواهد کرد و این شرکت به صورت یک واحد مستقل به کار خود ادامه داده و استراتژی‌های آن به شکل سابق دنبال خواهد شد. از جمله کار روی Rage 2 که در سال ۲۰۱۹ برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده