نویسنده: محمد حیدری
// پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

شکایت رسمی سازنده PUBG از اپیک گیمز به دلیل نقض کپی رایت

کمپانی PUBG Corp، توسعه‌دهنده‌ی بازی PlayerUnknown's Battlegrounds در نهایت و پس از یک دوره تهدید حقوقی، شکایتی را علیه کمپانی Epic Games و با محوریت نقض حق کپی رایت تقدیم دادگاه کرده است.

پس از رد و بدل شدن یک سری تهدید در خصوص شکایت و ایراد اتهام علیه کمپانی Epic، در نهایت توسعه‌دهنده‌ی بازی PUBG شکایتی در خصوص نقض قوانین کپی‌رایت علیه سازنده‌ی بازی Fortnite تنظیم کرد. کمپانی PUBG Corp که مقر اصلی اداره‌ی آن در کشور کره قرار دارد، پرونده‌ی مذکور را علیه شرکت آمریکایی اپیک گیمز و به اتهام کپی‌برداری از برخی بخش‌ها و المان‌های بازی PUBG تشکیل داده است. یکی از نمایندگان شرکت پابجی کورپ در گفت‌وگو با Korea Times گفته است که این پرونده ابتدا در ماه ژانویه و در دادگاه مرکزی شهر سئول تشکیل شده بوده و Epic Games Korea که یکی از شعب این کمپانی محسوب می‌شود به عنوان مدافع در آنجا ظاهر شده است.

آن‌گونه که از اظهارات مسئولین این دو کمپانی و به خصوص پابجی کورپ می‌توان برداشت کرد، بزرگ‌ترین نگرانی‌های سازندگان PUBG به شباهت‌های غیرقابل انکار اثر اپیک گیمز به بازی آن‌ها مربوط می‌شود؛ شباهت‌هایی که در بسیاری از زمینه‌ها از جمله رابط کاربری، گیم‌پلی و ساختار کلی بازی‌ها به چشم‌ می‌خورند و به نظر مدارک محکمی برای ادعای شکایت محسوب می‌شوند. در همین راستا، این نکته نیز قابل توجه است که پابجی کورپ در زمینه‌ی کاری همکاری‌هایی نیز با اپیک داشته است و پیش از این مجوز استفاده از موتور بازی‌سازی این شرکت، یعنی Unreal Engine را خریداری کرده است.

گذشته از این، جالب است بدانید که در ماه مارس (اواخر اسفندماه) برندن گرین (Brendan Greene)، خالق PUBG طی مصاحبه‌ای از تاثیرات مثبت بازی Fortnite بر ژانر بتل رویال گفته بود:

این موضوع که ژانر بتل رویال در حال گسترش است نکته‌ای بسیار عالی محسوب می‌شود و در همین راستا بازی‌ای همچون Fortnite باعث آشنایی بسیاری دیگر از مردم با این ژانر شده است.

سال گذشته در همین روز‌ها بازی PUBG به‌عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی ژانر بتل‌رویال شناخته می‌شد، اما اکنون بسیاری از توجه‌ها به سمت بازی Fortnite متمرکز شده است. این بازی نه‌تنها به موفقیتی خیره‌کننده از نظر جذب بازیکن دسته یافته است، بلکه بر اساس گزارش‌های منتشر‌شده، تنها در طی ماه آوریل درآمدی در حدود ۳۰۰ میلیون دلار را از طریق خرید‌های درون بازی برای این شرکت به ارمغان آورده است.

حال به نظر می‌رسد که پرونده‌ی حقوقی مذکور تنها محدود به شعب کره‌ی این دو کمپانی باشد و تحقیقات نشان می‌دهد که هیچ‌ پرونده‌ی دیگری در دادگاه‌های آمریکا برای این شکایت تشکیل نشده است. البته ذکر این موضوع نیز ضروری است که نتیجه‌ی نهایی این پرونده تاثیری جهانی خواهد داشت و به وضوح پرونده‌های محتمل دیگر در جایی همانند آمریکا را نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

برای اطلاع از آخرین اخبار در خصوص آینده‌ی این پرونده، با ما در زومجی همراه بمانید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده