نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸

تعدادی از سازندگان بازی Titanfall به استودیو اینفینیتی وارد پیوستند

طبق اطلاعات منتشر‌شده، در چند وقت اخیر تعدادی از اعضای استودیو ریسپاون، سازنده سری Titanfall، به استودیو اینفینتی وارد پیوسته‌اند.

اینفینیتی وارد یکی از استودیو‌های سازنده سری بازی‌های Call of Duty است که به احتمال زیاد، نسخه سال آینده این مجموعه، محصول این استودیو خواهد بود. با این حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، مشخص شده است که این استودیو، در چند وقت اخیر در حال استخدام تعدادی از اعضای استودیو ریسپاون، سازنده سری Titanfall، بوده است. البته این اقدام، چیزی نیست که به صورت ناگهانی رخ داده باشد و با توجه به صفحه لینکداین افرادی که از ریسپاون به اینفینیتی وارد پیوسته‌اند، اولین انتقال در فوریه ۲۰۱۷ رخ داده است؛ جایی که جوئل امسلی، طراح هنری ریسپاون، از این استودیو جدا شد تا سمت مشابهی را در اینفینیتی وارد برعهده بگیرد. 

از آن تاریخ تا به امروز این افراد بیش‌تر هم شده‌اند و مثلا جفری اسمیت، طراح ارشد استودیو ریسپاون هم یکی دیگر از بازی‌سازانی است که این شرکت را به مقصد Infinity Ward ترک کرده است و در این استودیو، در بخش طراحی قسمت چندنفره بازی‌ها مشغول به فعالیت است. جالب است بدانید که هم امسلی و هم اسمیت، پیش از پیوستن به ریسپاون در همین استودیو اینفینتی وارد فعالیت داشتند و حال دوباره به این استودیو برگشته‌اند. 

Titanfall 2

اما لیست این افراد، به همین دو شخص خلاصه نمی‌شود و مارک گریگسبی هم در این لیست حضور دارد. گریگسبی در گذشته انیماتور استودیو اینفینیتی وارد بود که پس از مدتی در سمتی مشابه، به ریسپاون پیوست و حال دوباره به اینفینیتی وارد برگشته است و به عنوان کارگردان انیمیشن‌ها فعالیت می‌کند. از دیگر افرادی که در چند وقت اخیر از ریسپاون به اینفینیتی وارد ملحق شده‌اند، می‌توان به رانون سارانو، طراح انیمیشن ارشد فعلی اینفینیتی وارد، جاشوا دونام، دام مک‌کارتی و همچنین مدیسون کرام‌ول اشاره کرد. 

در صورتی که از تاریخچه استودیو ریسپاون اطلاع نداشته باشید، باید گفت که این استودیو، پس از اینکه وینس زامپلا و جیسون وست از اینفینیتی وارد اخراج شدند، توسط این دو تاسیس شد و پس از آن برخی از اعضای اینفینیتی وارد هم به این دو در ریسپاون پیوستند. ریسپاون با همکاری الکترونیک آرتز توسعه بازی Titanfall را آغاز کرد که توانست به موفقیت خوبی هم برسد و نسخه دوم آن هم که یکی از بازی‌های شوتر اول‌شخص بسیار با‌کیفیت بود. 

با این حال در نوامبر ۲۰۱۷، الکترونیک آرتز رسما استودیو ریسپاون رو خریداری کرد و برای این منظور، مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار هم پرداخت کرد. شاید جدا شدن برخی اعضای ریسپاون و بازگشت یا پیوستن آن‌ها به اینفینیتی وارد، به این موضوع بی‌ربط هم نباشد. اما از همه این مسائل که بگذریم، برخی از افرادی که به اینفینیتی وارد پیوسته‌اند، پیش از این سابقه کار روی سری Modern Warfare مجموعه کالاف دیوتی را داشتند و شاید بازگشت آن‌ها به خانه خودشان، باعث شود که سال آینده، باز یک نسخه با‌کیفیت دیگر از مجموعه کالاف دیوتی را از طرف این استودیو مشاهده کنیم. 

جدید‌ترین نسخه سری Call of Duty که امسال منتشر می‌شود، Black Ops 4 است که چند روز پیش رسما رونمایی شد. این بازی توسط استودیو تری‌آرک ساخته می‌شود و در آن، خبری از بخش داستانی نیست و به جای آن، شاهد تمرکز بیش‌تر بازی روی حالت‌های چندنفره، زامبی و البته بخش جدید بتل رویال خواهیم بود. 


منبع Gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده