// سه شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

بازی Star Ocean 5 برای کنسول های سونی رونمایی شد

با توجه به جدیدترین شماره مجله فامیتسو، بازی Star Ocean 5 درحال حاضر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 درحال ساخت است. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای بازی تایید نشده است اما طبق اطلاعات منتشر شده استودیوی «ترای-ایس» بازی را خواهد ساخت و کمپانی اسکوئر انیکس نیز وظیفه انتشارِ بازی را بر عهده دارد. طبق جزئیاتی که از جدیدترین مجله فامیتسو بیرون کشیده شده است نام کامل بازی Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness خواهد بود. داستان و محیط بازی بر روی سیاره‌ای غیر متمدن با نام «فایکرید» اتفاق خواهد افتاد که شش هزار سال نوری با کره زمین فاصله دارد. کاراکترهایی که تا به الان برای بازی مشخص شده‌اند به این شرح است:
  • فیدل کاموس (صداپیشه توسط کایتو ایشیکاوا): او نقش اصلی بوده و مهارت‌های بسیار بالایی در شمشیر زنی دارد، فیدل در بازی قصد دارد تا از نظم و آرامش قبلیه خود دفاع کند.
  • میکی سوروستا (صداپیشه توسط نائو تویاما): در وصف او می‌توان از کلمه شیرزن استفاده کرد. میکی دوست بچگیِ شخصیت اصلی بوده و او را مانند برادر بزرگ‌تر خود دوست دارد.
  • لیلیا (صداپیشه نامشخص): دختری که احساسات و خاطرات خود را از دست داده است.
تصاویری که در مجله قرار داده شده بود نیز شمشیر زنی بلوند به همراه جادوگری با موهای آبی را نشان می‌داد که در مبارزه‌های بازی شرکت داشتند. در بازی مبارزات کاملا یک پارچه و Real Time اجرا می‌شود. بسته به فاصله بازیکن نسبت به دشمن، طرز حملات فرق خواهد کرد و فشار دادن دکمه‌ها به صورت مداوم باعث بوجود آمدن کمبو‌های جدید خواهد شد. واقعه‌های اتفاقی بازی نیز که در سری‌های گذشته مرسوم بوده است هم دچار اضافاتی شده‌اند. در بازی واقعه‌های جدیدی به صورت هم‌زمان افتاق خواهد افتاد مانند وقت‌هایی که دشمن ناگهان به شما حمله می‌کند. اگر در طی این واقعه‌ها دشمن بتوانید یار شما را دستگیر کند عواقب منشعب کننده‌ای در طی بازی بوجود خواهد آمد. لیست سازندگان بازی به این شرح است:
  • سازنده: ترای-ایس
  • طراح کاراکترها: آکیرا "آکیمن" یاسودا
  • ناشر: اسکوئر انیکس
  • تهیه کننده: شویچی کوبایاشی
  • کارگردان: هیروشی اوگاوا
  • برنامه نویس ارشد: یوشیهارو گوتاندا
در ادامه نیز طرفداران تعدادی تصویر از مجله و ترجمه‌ی مصاحبه‌ها منتشر کرده‌اند، طبق این اطلاعات با تهیه کننده کوبایاشی، کارگردان اوگاوا و برنامه نویسِ بازی گوتاندا مصاحبه‌ای انجام شده است که می‌توانید قسمت‌هایی از آن‌ را در ادامه مطالعه کنید. ابتدا کوبایاشی درمورد بازی اینگونه توضیح داد:
با توجه به اینکه من پیش از این هم در بازار فروش کار کرده‌ام، تصمیم گرفتم که سمت خود را عوض کرده و تهیه کننده این بازی شوم چرا که باور دارم مجموعه‌ی Star Ocean ارزش سرمایه گذاری را دارد. برای Star Ocean 5 من قصد داشتم که بازی به صورت آشکار از Star Ocean 3 الهام بگیرد و ساختار اصلی خود را بر اساس آن بازی بسازد.
گزیده‌ای از بخش‌های مهم این مصاحبه به شرح زیر است:
پسوند بازی گوتاندا: معانی بسیار مختلفی در پسوند بازی قرار گرفته‌اند. فکر کنم وقتی که بازیکنان بازی را به اتمام رسانند متوجه منظور آن خواهند شد. کوبایاشی: بازی Star Ocean 5 قصد دارد تا آن حس اطمینان را به طرفداران قدیمیِ این مجموعه بازگرداند. بخاطر همین است که لوگوی بازی یادآور لوگوی Star Ocean 3 است. مبارزات اوگاوا: هسته اصلی مبارزات بازی مانند شماره‌های قبلی است، یعنی اینکه بازیکنان به صورت تک به تک به مصاف دشمن خود می‌روند اما در طرف دیگر هنگام مبارزه با غول‌آخرهای بازی تمام اعضای گروه به دور غول‌آخر مشخص شده حلقه می‌زنند که باعث می‌شود آن دسته از مبارزات احساس متفاوت و لذت بخشی به بازیکنان بدهند. آینده‌ی این مجموعه کوبایاشی: من دوست دارم که این قدرت را داشته باشم تا بازی‌های بیشتری تولید کنم. در پایان وقتی که همه مراحل ساخت به اتمام رسیده باشد، ما امیدواریم بازی را به بازیکنان تحویل دهیم که هم طرفداران قدیمی و هم مخاطبین جدید را راضی نگه دارد.
وبسایت کوتاکو نیز مقدمه داستانی بازی را اینگونه شرح داده است:
آیا عمقِ فضای کهکشان‌ها باعث می‌شود تا صلح و آرامش برای بشریت ممنوع شود؟ قرن‌ها بعد از ترک کره زمین، بعد از چندین و چند محاکمه و با تشکیل و گسترش فدراسیون کهکشانی، بشریت بر روی لبه‌ی نظم و آرامش قرار گرفته است. اما خاکسترهای نبردهای عظیم دوباره شعله‌ور شده‌اند. با فاصله‌ای بیش از شش هزار سال نوری از کره زمین بر روی سیاره‌ای بی قرار با نام فایکرید، مانند دفعات گذشته امواج تاریخ از یک سیاره دوردست کار خود را آغاز خواهند کرد.
استودیوی سازنده پلتفرم پلی‌استیشن 3 را به عنوان پلتفرم اصلی برای مراحل ساخت انتخاب کرده است و پس از اتمام آن را برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 پورت خواهد کرد. اسکوئر انیکس همچنین برنامه‌های زیادی برای استفاده از قابلیت اشتراک گذاریِ کنسول پلی‌استیشن 4 در نظر دارد. همچنین با توجه به صحبت‌های تهیه کننده بازی، تیم سازنده هیچ برنامه‌ای برای انتشار محتوای دانلودی اضافه یا حتی یک ورژن کامل ندارد. کوبایاشی در این مورد گفت:
من از صمیم قلب نمی‌خواهم با بازی کاری کنم که باعث شود طرفداران نارحت شوند، حتی یک ذره !
مراحل ساخت بازی درحال حاضر ۳۰ درصد از کار خود را طی کرده است. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gematsu


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده