نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳

کنترلر Xbox Adaptive رسما معرفی شد

کمپانی مایکروسافت کنترلر Xbox Adaptive را برای افرادی با ناتوانی‌های جسمانی معرفی کرد. این کنترلر ۱۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

چند روز پیش شایعه‌ای مبنی بر دست ساخت بودن یک کنترلر جدید توسط مایکروسافت منتشر شد و حال این کنترلر رسما با نام Xbox Adaptive معرفی شده است. کنترلر Xbox Adaptive طبق اعلام مایکروسافت، مخصوص افرادی است که به دلیل مشکلات جسمانی قادر نیستند به همه کلید‌های کنترلر دسترسی داشته باشند یا آن را به مدت طولانی در دستان خودشان نگه دارند. این کنترلر هم برای ویندوز و هم برای ایکس باکس وان قابل استفاده است. 

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، ضمن معرفی این کنترلر گفت:

ما با در نظر گرفتن افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند به همه بامپر‌ها و تریگر‌های کنترلر دسترسی داشته باشند یا نمی‌توانند کنترلر را برای طولانی‌مدت در دستان‌شان نگه دارند، Xbox Adaptive را طراحی کرده‌ایم. هدف از طراحی این کنترلر جذب کردن افرادی به بازی‌های ویدیویی است که شاید در گذشته قادر نبودند از این سرگرمی لذت ببرند. 

مایکروسافت برای طراحی این کنترلر با چند موسسه مختلف از جمله بیمارستان Craig، موسسه The AbleGamers Charity، موسسه The Cerebral Palsy Foundation و Warfighter Engaged همکاری کرده است که اسپنسر در این مورد هم گفت:

ما با این موسسات و همچنین گیمر‌هایی که مشکلات جسمانی داشتند، در ساخت این کنترلر همکاری داشتیم و سعی کردم آن را به شکلی طراحی کنیم که به راحت‌ترین شکل ممکن قابل استفاده باشد و قیمت آن هم معقول باشد. 

کنترلر Xbox Adaptive دارای دو کلید بزرگ است که می‌توان آن‌ها را برنامه‌ریزی کرد و مثلا افرادی که قادر نیستند به کلید‌های پشتی کنترلر معمولی دسترسی داشته باشند، می‌توانند آن‌ها را برای این دو کلید برنامه‌ریزی کنند. از طرف دیگر Xbox Adaptive از یک سری محصولات جانبی دیگر شرکت‌ها مثل لاجیتیک یا PDP هم پشتیبانی می‌کند.

اسپنسر در نهایت اعلام کرد که مایکروسافت از سال‌ها پیش برای ساخت کنترلر Xbox Adaptive برنامه داشته است و این، اولین محصول از سری محصولاتی است که مایکروسافت برای گروهی خاص از کاربران طراحی می‌کند و احتمالا در آینده شاهد محصولات مشابه دیگری هم خواهیم بود. در پایان می‌توانید ویدیو معرفی کنترلر Xbox Adaptive را تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده