// پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۸

کمپانی تیک-تو از بازی Fortnite و موفقیت بزرگ آن می‌گوید

در جریان گزارش مالی کمپانی تیک-تو اینتراکتیو، استراوس زلنیک از موفقیت بازی Fortnite سخن گفته است.

بازی Fortnite با عرضه‌اش به‌عنوان یک بازی که به‌صورت دسترسی زودهنگام عرضه شده، توانست مسیر موفقیت را بدون هیچ دردسری طی کند و حال، Fortnite به‌ محبوب‌ترین بازی سبک بتل رویال تبدیل شده است. حال با توجه به اخبار بازی، استراوس زلنیک، مدیرعامل کمپانی تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) در جریان گزارش مالی این کمپانی اعلام کرده است که با دنبال کردن اینکه سایرین قبل از شما چه کارهای موفقی انجام داده‌اند، به یک رهبر در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل نخواهید شد. در ادامه و صحبت با تحلیلگران، زلنیک به این مورد اشاره کرده است که انتظارش را نداشته که کمپانی‌های توکی گیمز (2K Games) و راک‌استار گیمز (Rockstar Games)، کمپانی‌های زیرمجموعه تیک-تو اینتراکتیو، بخواهند جای قدم‌های بازی Fortnite و بازی PUBG قدم بردارند. استراوس زلنیک در این باره می‌گوید:

من فکر می‌‌کنم که اگر شخصی کسب و کار و نحوه تجارت خود را تغییر داد تا مدام کارهای موفقیت‌آمیز سایرین را انجام دهد، در واقع همیشه به‌دنبال آن‌ها خواهد بود و از موفقیت عقب خواهد ماند. این مورد را هم بگویم که حتی در رتبه دوم قرار نخواهد گرفت و امکان دارد در جایگاه آخر قرار بگیرد. پس اینکه موارد نوآورانه‌ای خلق کنیم، وظیفه و کار ما است و همین مورد، اغلب مواقع موفقیت ما را تضمین می‌کند.

این صحبت‌ها در حالی است که در گذشته استراوس زلنیک اعلام کرده بود که از موفقیت بازی Fortnite به‌صورت کامل آگاه است و ترجیح می‌دهد استودیوهای بازی‌سازی‌اش به دنبال ایده‌های جدید باشند تا اینکه از ایده‌های موفقیت‌‌آمیز گذشته استفاده کنند. می‌توان این صحبت‌های زلنیک را مستقیم به کمپانی راک‌استار گیمز و بازی GTA Online ربط داد. در سال ۲۰۱۷ میلادی بود که بازی Grand Theft Auto Online میزبان حالتی بتل رویال به‌نام Motor Wars شد و چندی پیش نیز خبری منتشر شد از اینکه در بازی GTA Online حالت بتل رویال دیگری به‌نام Trap Door به بازی اضافه شده است.

موفقیت بازی Fortnite سبب شده است تا گیمرها بازی‌های موفق آینده را نبینند؛ به‌عنوان مثال زلنیک به این مورد اشاره کرد که در زمان عرضه بازی Red Dead Redemption، تعدادی از تماشاگران صنعت بازی‌های ویدیویی اعلام کرده بودند که به‌دلیل حال و هوای وسترنی بازی، این اثر نمی‌تواند موفق شود، اما دیدیم که Red Dead Redemption به‌موفقیت بزرگی دست پیدا کرد و انتظار می‌رود دنباله این بازی نیز موفقیت‌آمیز باشد. وی در این باره می‌گوید:

شاید تنها موردی که می‌توان از Fortnite یاد گرفت، تقویت این واقعیت باشد که موفقیت طبیعی این بازی دور از انتظار بود. موردی که باعث موفقیت شد، نوآوری بود؛ نه تقلید و استفاده از ایده‌های گذشته. این دقیقا چیزی است که ما به آن افتخار می‌کنیم. زمانی که ما بازی Red Dead Redemption را روانه بازار کردیم، عقل متعارف می‌گفت که بازی‌های وسترن نمی‌توانند امروزه در صنعت بازی‌های ویدیویی موفق شوند، اما دیدیم که Red Dead Redemption به یک بازی موفق تبدیل شد. از این‌رو انتظار ما از بازی Red Dead Redemption 2 نیز بالا است.

در انتها استراوس زلنیک به این مورد اشاره کرده است که بازی Fortnite در واقع یک بازی پولی بود که دارای یک بخش داستانی به نام Save the World بوده است و در ادامه یک حالت رایگان بتل رویال به آن اضافه شد که معنا و مفهومی به بازی‌های رایگان در صنعت بازی‌های ویدیویی بخشید. او گفت:

اگر در سبک بازی‌های رایگان یا همان Free to Play بتوانید یک انقلاب را پدید آورید، باعث گسترش وسیع تجارت و کسب و کار در صنعت بازی‌های ویدیویی خواهید شد. خیلی از افراد بر این عقیده هستند که بازی Fortnite اشخاصی را جذب صنعت بازی‌های ویدیویی کرده است که قبلا تجربه بازی کردن نداشته‌اند. بعضی از اظهار نظرها عجیب و باورکردن‌شان سخت است، اما بعضی دیگر درست هستند و تمامی این موارد، برای صنعت بازی‌های ویدیویی خوب است.

از دیگر اخبار می‌توان به تاخیر خوردن نمایش بازی جدید کمپانی توکی گیمز اشاره کرد. استراوس زلنیک اعلام کرده است که کمپانی 2K Games در رویداد E3 2018 حضور خواهد داشت، اما نمی‌دانیم چه مواردی را برای مخاطبان خود آماده کرده‌اند. در انتها نظر شما کاربران زومجی در مورد صحبت‌های استراوس زلنیک چیست؟ تا چه اندازه با وی موافق هستید؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده