// پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۸

بازی قدیمی کوجیما برای پلی استیشن 4 و پی سی منتشر می شود

تاریخ عرضه بازی قدیمی کمپانی کونامی و کوجیما یعنی Zone of the Enders: The 2nd Runner Mars برای پی سی و پلی استیشن 4 مشخص شد.

یکی از بازی‌های خاطره‌انگیز کمپانی ژاپنی Konami یعنی بازی Zone of the Enders: The 2nd Runner Mars قرار است با رزولوشن 4K برای هدست‌های واقعیت مجازی منتشر شود. این بازی ربات محور که وقایع آن در دنیای مدرن اتفاق می‌افتد در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) در آمریکا با بهبود‌های گرافیکی بیشتر برای VR منتشر می‌شود. بازی مذکور که در سال ۲۰۰۳ منتشر شده بود قصد دارد با راه‌یابی به پلی ‌استیشن 4 و پی سی کاربران جدیدی را از نسل حال به خود جذب کند.

Zone of the Enders، ساخته‌شده به دست هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، یک مجموعه ۴ نسخه‌ای (از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲) با خط داستانی درام است که در مورد نبرد ربات‌های پرنده است. در جریان بازی در حالی که ربات‌های دیگر را از بین می‌برید در آن سو با تماشا کردن کات سین‌های سینمایی به دست‌های خود استراحت می‌دهید. در آن زمان دو نسخه اول Zone of the Enders برای به رخ کشیدن قابلیت‌های کنسول پلی استیشن 2 منتشر شده بود.

بازی Zone of the Enders: The 2nd Runner

Zone of the Enders 2 در واقع یک بازی با دوربین سوم شخص است، اما نسخه آپدیت شده آن حالت اول شخص را نیز به آن اضافه می‌کند. در آن سو این نسخه شامل درجه سختی «بسیار آسان» نیز می‌شود که به کاربران اجازه دهد در حالی که با هدست واقعیت مجازی بازی را تجربه می‌کنند در آن سو از داستان گیرا و گرافیک جذاب آن لذت ببرند. برای کاربران واقعیت مجازی، کونامی بخش Hangar 3D و محیطی برای تماشا مدل‌های سه بعدی آن در بازی تعبیه کرده است و همچنین حالتی را نیز به بازی اضافه کرده است که در آن بازیکنان می‌توانند صحنه‌های داستانی بازی را با هدست‌های واقعیت مجازی تماشا کنند. ویژگی‌های جدید واقعیت مجازی با پلتفرم‌های پلی استیشن VR و هدست‌های SteamVR سازگار است.

برای پلی استیشن 4 پرو و هدست‌های واقعیت مجازی پی‌سی، این بازی قابلیت اجرای رزولوشن 4K را دارد و در آن سو می‌تواند گرافیک بهتری را از ربات‌ها و محیط بازی ارائه دهد. علاوه بر موارد یاد شده، حالت جدید کنترل با نام Pro نیز به بازی اضافه شده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد سلاح‌های جایگزین خود را با سرعت بیشتری تعویض کنند. همچنین نسخه «بهینه‌سازی شده» Zoradius نیز با کنترل‌ها و سیستم جدید نیروزا‌ها در این نسخه گنجانده شده است. Zoradius در واقع نسخه سه بعدی بازی آرکید Gradius است که در این بازی جای گرفته است.

کونامی در انتها اعلام کرد که به خریداران نسخه پلی‌استیشن 4 بازی Zone of the Enders 2، به عنوان جایزه تم و آواتار Wecome to Mars تعلق می‌گیرد، اما در حال حاضر قابلیت پیش خرید در سایت سونی و کونامی در دسترس قرار نگرفته است. با نزدیک شدن به عرضه این بازی نسخه دموی آن نیز روی پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود. گفتنی است که بازی مذکور دو روز دیرتر یعنی در تاریخ ۶ سپتامبر برای اروپا و ژاپن نیز عرضه می‌شود.

در ادامه می‌توانید ویدیو معرفی نسخه بهبود یافته بازی Zone of the Enders 2 را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

نظرات خود را در مورد این بازی با زومجی در میان بگذارید.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده