پلاتینیوم گیمز در حال کار روی یک بازی اکشن معرفی نشده است
طبق اخبار بازی منتشر شده، اخیرا استودیو پلاتینیوم گیمز (Platinum Games)، سازنده بازی The Wonderful 101، در جریان پنل خود در رویداد Bitsummit که در توکیو برگزار شده بود، در مرود مطالب مختلفی صحبت کرده است.
در جریان این پنل از آتسوشی اینابا پرسیده شد که بازی مورد علاقهاش چیست و وی گفت که علاقه خاصی به بازیهایی با داستان عمیق دارد. با اینحال زمانی که صحبت از بازیهای اکشن حرفهای میشود، تعداد کمی از بازیها وجود دارند که اینابا از آنها لذت برده است. این درحالی است که هیدکی کامیا اعلام کرد که همه فکر میکنند وی فقط بازیهای اکشن را دوست دارد ولی نکته این جا است که هیدکی کامیا برایش مهم نیست بازیها در سبک اکشن تیراندازی یا ماجراجویی و سبکهای دیگر هستند، مهم این است که وی در حالت کلی به بازیهای ویدیویی علاقه دارد. کامیا حتی نسخه نینتندو DS بازی Call of Duty را نیز تمام کرده است.
درادامه سوال جالبی از این دو شخص پرسیده شد و آن هم این بود که یک بازی اکشن عالی را نام ببرند که اینابا با شک و تردید اعلام کرد که هنوز همچین موردی ساخته نشده است و کامیا با کمی فکر کردن به بازی Castlevania کنسول فمیکام (Famicom) اشاره کرد. جدای از این موارد، هیدکی کامیا در صحبتهای خود به این مورد اشاره کرد که راز مخفی ساخت یک بازی اکشن استفاده از کومبوها و ضرباتی است که بازیکن را در خود غرق کند. بهعبارتی شما باید خود را جای بازیکن قرار دهید و ببینید زمانی که کنترل شخصیت مورد نظر را در دست میگیرید، از چه ضربات و کومبوهایی استفاده خواهید کرد و همانها را در بازی خود پیاده سازی کنید.
پلاتینیوم گیمز یک استودیو اختصاصی خلق آثار اکشن نیست بلکه بهدنبال خلق بازیهای سرگرم کننده برای هواداران خودش است
صحبتهای کامیا و اینابا زمانی جالبتر شد که پای تفکرات مخاطبان در مورد این استودیو بهوسط آمد. اینابا اعلام کرد که مردم فکر میکنند پلاتینیوم گیمز بازیهای اکشن کومبو محور بزرگی میسازند و برای ساخت این دسته از بازیها جلسات طولانی را برگزار میکنند؛ در حالی که اصلا این اتفاقات در پلاتینیوم گیمز رخ نمیدهد و مواردی را که در بازیهای اکشن این استودیو مشاهده میکنید، بهطور طبیعی و بدون جلسهی قبلی، در بازی قرار داده شدهاند. همچنین کامیا اشاره کرد که مردم فکر میکنند پلاتینیوم گیمز یک استودیو اختصاصی برای ساخت بازیهای اکشن است که این گفته درست نیست زیرا استودیو پلاتینیوم گیمز بازیهایی را توسعه میدهد که مخاطب به آن نیاز داشته باشد و از تجربه آن احساس رضایت کند. با این حال خیلی از افراد وجود دارند که در مورد نحوه کار کرد پلاتینیوم گیمز اشتباه فکر میکنند؛ خیلی از افراد پلاتینیوم گیمز را بهخاطر بازیهای اکشن کومبو محوری که دارد، دوست دارند و همین موارد سبب میشود تا ناخودآگاه سازنده به سمت این دسته از بازیها برود تا هواداران خود را بیش از پیش سرگرم کند.
در ادامه پنل استودیو پلاتینیوم گیمز، آتسوشی اینابا گفت که با دیدن لوگوی رویداد Bitsummit Volume 6، ناخودآگاه یاد بازی The Wonderful 101 افتاده است که ششمین بازی استودیو پلاتینیوم گیمز بهحساب میآید و کامیا در ادامه و بهصورت طنزآمیزی، اعلام کرد که بازی از عدد ۱۰۱ استفاده میکند اما در سطح جهان تنها ۱۳ میلیون نسخه فروش داشته است و بهتر است اسم بازی را به The Unwonderful 13 تغییر دهیم. با این حال سازندگان این بازی، The Wonderful 101 را دوست دارند و اعلام کردهاند که بسیار عالی میشود که این بازی را روی نینتندو سوییچ نیز عرضه کنیم. کامیا در انتهای بحث این بازی، از شرکت کنندگان پرسید که آیا علاقهمند به تجربه بازی The Wonderful 101 روی نینتندو سوییچ هستند یا خیر که با بازخوردهای مثبتی مواجه شد.
کامیا معتقد است هزینه و بودجه زیاد یک بازی ویدیویی، دلیل بر این نیست که خروجی کار یک بازی موفق خواهد بود
در این میان سوالی از اینابا پرسیده شد و آن هم این بود که نظرش در مورد بودجه بازیهای غربی و رقابت با استودیوهای غربی چیست و وی پاسخ داد که بودجه بازیهای غربی بسیار معقول بهنظر میرسد و مقدار پولی که صرف ساخت یک بازی AAA غربی میشود، بسیار ترسناک است. تا بهحال مواردی را دیدهایم که سازندهها با وجود فروش بالای بازیشان، ورشکست شدهاند. استودیو Platinium Games ترجیح میدهد بازیهایی با بودجههای متفاوت را توسعه دهد که خودشان نیز پتانسیل نشر آن را داشته باشند. این روش امنترین شیوه برای رقابت و ماندن در صنعت بازی های ویدیویی است. در ادامه صحبتهای اینابا، کامیا اعلام کرد که همه چیز، پول نیست؛ شما میتوانید پول زیادی روی یک اثر بگذارید و درانتها یک مورد کم ارزش مثل فیلم Pacific Rim 2 را به بازار تحویل دهید (پس از این حرف کامیا اعلام کرد که آتسوشی اینابا وی را مجبور به صحبت در مورد Pacific Rim کرده است و خب این فیلم واقعا کم ارزش است). اینکه شما پول زیادی دارید، دلیل نمیشود که میتوانید بازی خوبی بسازید. بهعنوان یک سازنده، بعضی وقتها دوست دارید بازیهای کوچک را توسعه دهید و بعضی وقتها بازیهای بزرگ، اما این میان بودجه اصلا مهم نیست و بلکه، نکتهی مهم این است که اثری را توسعه دهید که خودتان میخواهید. اگر قادر به انجام چنین کاری باشید، در راهتان موفق خواهید بود.
درانتها هیدکی کامیا، که مشغول توسعه بازی Bayonetta 3 است، اعلام کرد که نمیتواند منتظر آینده و منتشر کردن اخبار بیشتر حول این بازی بماند و دوست دارد هرچه زودتر کاربران را با فضای این بازی آشنا کند. آتسوشی اینابا نیز بهعنوان صحبتهای پایانی در مورد بازیهایی صحبت کرد که هنوز عرضه نشدهاند و پلاتینیوم گیمز در حال کار روی آنها است. در بین پروژههای معرفی نشده آنها، یک بازی سبک اکشن وجود دارد که به گفته آنها، بسیار دیوانهوار و هیجان انگیز خواهد بود. این بازی و ماهیتش آنقدر مخفی است که حتی خیلی از کارکنان پلاتینیوم گیمز نیز از وجود آن باخبر نیستند.
بودن در رویداد Bitsummit به استودیو پلاتینیوم گیمز اجازه میدهد تا آثار مستقل سایر سازندهها را مشاهده کنند و حس رقابت خود را بیش از پیش افزایش دهند. درانتها نظر شما کاربران زومجی در مورد صحبتهای هیدکی کامی و آتسوشی اینابا چیست؟ تا چه اندازه با این دو شخص موافق هستید.