نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۶

اطلاعات و تصاویری جدید از بازی Nobunaga’s Ambition: Taishi منتشر شد

کمپانی Koei Tecmo، سازنده‌ بازی Nobunaga’s Ambition: Taishi، به‌تازگی تصاویر و اطلاعاتی جدید از روند این بازی منتشر کرده است. با زومجی و جزئیات این خبر همراه باشید.

کمپانی ژاپنی Koei Tecmo تصاویر و اطلاعاتی جدید از بازی Nobunaga’s Ambition: Taishi، تازه‌ترین اثر استراتژی‌اش، منتشر کرد که در این خبر به بررسی‌شان می‌پردازیم.

اگر با اخبار بازی Nobunaga’s Ambition: Taishi همراه بوده باشید، می‌دانید که در روند این بازی، شاخصه‌ای با نام Resolve System نقش مهمی دارد. در آخرین خبری که از این بازی در وب‌سایت زومجی منتشر شد، مطلبی در مورد این سیستم نوشته شد که خواندنش خالی از لطف نیست:

این سیستم گیم‌پلی بازی را پیچیده‎‌تر و باور‎پذیرتر خواهد کرد؛ به‌طوری که تک تک افراد شما خلقیات و خواسته‌های مختلفی در زندگی‌شان دارند و تصمیماتی که در حکومت‌تان گرفته می‌شود روی محبوبیت‌تان میان مردم و سربازان‌تان تاثیر خواهد داشت. درنتیجه در موقعیت‌های مختلف، واکنش‌هایی جالب از این افراد خواهید دید؛ پس به تاکتیک‌هایی جدید برای همراه کردن قشرهای موافق و مخالف با خودتان، نیاز خواهید داشت. با وجود سیستم Resolve، سربازان‌تان در لحظات مختلف تصمیماتی شخصی و انسانی‌تر خواهند گرفت و در نتیجه، در این بازی می‌توانید خیلی عمیق‌تر با رویدادهای تاریخی‌ای که شبیه‌سازی شده است ارتباط برقرار کنید.

حال سازندگان در جدیدترین اخبار بازی، با شرح یک مثال به توضیح این سیستم پرداخته‌اند و سیستم‌های دیگرِ بازی را نیز معرفی کرده‌اند. به نقل از سازندگان بازی، تاکِدا شینگن، رئیس یکی از قبایل حاضر در بازی، از یک قانون به نام «قانونِ کای» پیروی می‌کند؛ قانونی که امر می‌کند باید میان افراد جامعه به‌طور یکسان رفتار کرد و در نتیجه این قانون روی Resolve System در بازی تاثیر خواهد گذاشت. حال با تمامی این شرایط اگر بتوانید Resolve یک سرباز را به‌دست بیاورید، می‌توانید از خدمات اضافه‌ی او بهره ببرید؛ مثل میزان آسیب‌رسانی بیشترش در جنگ‌ها.

سیستم «شورا» در این قسمت از مجموعه‌ی Nobunaga’s Ambition پیشرفت کرده است و حالا تک تک مامورانی که در جلسات مشورت حاضر می‌شوند، می‌توانند سیاست‌هایی جدید پیشنهاد بدهند یا تصویب کنند. با توجه به اینکه در پیش‌برد بخش مذکور افرادِ شما دخیل هستند، درنتیجه Resolve System در روند این بخش نیز تاثیر خواهد گذاشت.

Nobunaga’s Ambition: Taishi اثری استراتژی-تاریخی است و در یک دوره‌ی پر از جنگ رخ می‌دهد؛ درنتیجه وجود یک «سیستمِ جنگ» در آن اساسی و اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. این بازی از قاعده‌ی مذکور مستثنی نیست و قرار است در پیاده‌سازی یک شبیه‌ساز جنگ عملکرد مناسبی داشته باشد. سازندگان در جدیدترین صحبت‌های‌شان به معرفی سیستم نبردهای این بازی پرداخته‌اند. جنگ‌ها در این بازی از دو فاز تشکیل می‌شوند. فاز برنامه‌ریزی (Planning) و اجرایی. شما در بخش برنامه‌ریزی می‌توانید استراتژی‌های‌تان در جنگ را تعیین کنید. این بخش بازی را به صورت مقطعی متوقف می‌کند؛ درحالی‌که در فاز اجرایی نبردها کاملا Real-Time خواهد بود. شما می‌توانید از استراتژی‌های بسیاری برای پیش‌برد جنگ‌های‌تان استفاده کنید؛ استراتژی‌هایی که نکات مثبت و منفی خاصِ خود را خواهند داشت. به عنوان مثال تاکتیک The Woodpecker آسیبی بسیار جدی به دشمنان‌تان وارد خواهد کرد، اما بعد از گذشت پنج دور از جنگ، اثرش به طور کامل نمایان خواهد شد.

سیستم Civic Development آخرین موضوعی بود که سازندگان در جدیدترین خبر مربوط به Nobunaga’s Ambition: Taishi به آن پرداختند. این سیستم به بازیکنان اجازه می‌دهد تا قملرو خود را با استفاده از امکانات، کشاورزی، آبیاری و... گسترش دهند. این درحالی است که استفاده کردن از مسیرهای تجاری می‌تواند میزان منابع و تولیدات شما را افزایش دهد.

این بازی در تاریخ ۵ و ۸ ژوئن (۱۵ و ۱۸ خرداد)‌، به ترتیب در آمریکای شمالی و اروپا، برای پلی‌ استیشن 4 و پی سی (از طریق استیم)، منتشر خواهد شد.

در این گالری جدیدترین تصاویر منتشر شده از بازی را مشاهده می‌کنیم:

 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده