گزارش مالی کمپانی باندای نامکو منتشر شد
کمپانی Bandai Namco (باندای نامکو) در سال ۲۰۰۶ و بهواسطه ادغام دو کمپانی نامکو و باندای تاسیس شد. این کمپانی که یکی از اصلیترین فعالان حوزهی بازیهای ویدیویی در ژاپن است، دارای شعبههایی در دیگر مناطق دنیا از جمله آمریکا و اروپا است و عرضه مجموعههایی همچون Ace Combat ،Pac-Man ،Soulcalibur و Dark Souls را در کارنامه دارد. این کمپانی گزارش مالی خود در سال مالی ۲۰۱۸ منتهی به ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) را منتشر کرده است.
این گزارش مالی نشان میدهد که عملکرد مالی کمپانی Bandai Namco فراتر از انتظارات بوده است. طبق این گزارش میزان فروش بازیهای جدید و پیشین این کمپانی در خارج از مرزهای ژاپن و قاره آسیا، بالاتر از پیشبینیهای کمپانی مذکور بوده است. فروش خالص کمپانی باندای نامکو ۶۷۸.۳۱۲ میلیارد ین بوده است که این رقم نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد رشد داشته است. سود عملیاتی در سال مالی ۲۰۱۸ مبلغ ۷۵.۰۲۴ میلیارد ین بوده است که در مقایسه با سال گذشته در حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.
در گزارش مالی مذکور باری دیگر به استراتژی تجاری CHANGE for the NEXT: Empower, Gain Momentum, and Accelerate Evolution اشاره شده است. این استراتژی در راستای بالا بردن ارزش IPهای کمپانی بهواسطه حضور در بازارهای جهانی و «عرضه بهترین محصولات و سرویسها در برترین زمان ممکن» در طی سه سال آینده است. هر دو بخش بازیهای کنسولی و موبایل به همراه محصولاتی که مربوط به IPها هستند، فروش بالایی داشتهاند که این امر باعث شده است در زمینه سود عملیاتی رکورد جدیدی به ثبت برسد.
بخش بازیهای کمپانی باندای نامکو که متشکل از بازیهای موبایل و بازیهای اصلی این کمپانی است، همچنان در ژاپن و دیگر کشورهای دنیا سودآورد بودهاند. در بخش بازیهای کنسولی، بازیهای Tekken 7 و Dragon Ball FighterZ با استقبال بازیکنان غربی روبهرو شدهاند.