نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

جدول فروش هفتگی انگلستان: هت تریک God of War

جدیدترین بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 یعنی God of War موفق شد برای سومین هفته متوالی به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، این هفته هم دقیقا مانند دو هفته گذشته، بازی God of War، محصول جدید استودیو سانتا مونیکا، موفق شد به صدرنشین خود ادامه دهد و رقبا را پشت سر بگذارد. این اولین باری است که از زمان عرضه بازی The Last of Us: Remastered، سونی در مقام یک ناشر، یک بازی را برای سه هفته متوالی در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان دید.

این هفته اما برای طرفداران نینتندو، هفته جذابی بود. بای Donkey Kong Country: Tropical Freeze که به تازگی نسخه‌ای از آن برای نینتندو سوییچ عرضه شده است،‌ موفق شد در مکان دوم جدول قرار بگیرد. پیش از این، این بازی برای کنسول Wii U منتشر شده بود. انتشار بازی دانکی کونگ باعث شد که مکان دوم هفته گذشته یعنی بازی Far Cry 5، محصول جدید یوبی‌سافت، با یک پله سقوط از مکان دوم به مکان سوم تنزل کند. جایگاه چهارم و پنجم این هفته نیز نسبت به جدول هفته پیش دستخوش تغییر نشدند و بازی‌های فیفا 18 و Mario Kart 8 Deluxe به ترتیب در این دو جایگاه باقی ماندند.

فروش فوق‌العاده فیلم Avengers: Infinity War تاثیرش را بر دنیای بازی هم گذاشت و باعث شد به دلیل تخفیف‌هایی که برای بازی Lego Marvel Super Heroes 2 در نظر گرفته شده بود، این بازی وارد جدول ۱۰ بازی پرفروش شود و از جایگاه دوازدهم، به جایگاه شِشُم برسد. مکان هفتم جدول این هفته، در اختیار بازی Fallout 4 قرار گرفت که با یک پله صعود به این جایگاه دست پیدا کرده بود.

دو بازی Playerunknow's Battlegrounds و Star Wars Battlefront II نیز هر دو با صعود مواجه شدند و به ترتیب با یک پله و دو پله صعود در جایگاه‌های هفتم و هشتم جدول فروش این هفته قرار گرفتند. بازی جدید دنیای جنگ ستارگان یعنی Star Wars Battlefront II، محصول استودیو دایس نیز این هفته توانست با صعودی دو پله‌ای دوباره وارد جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شود.

اما جایگاه آخر جدول فروش هفته منتهی به ۵ می (۱۵ اردیبهشت) در اختیار دیگر بازی نینتندو سوییچ یعنی Super Mario Odyssey قرار گرفت که با دو پله سقوط به این جایگاه دست پیدا کرد. شاید اما جالب‌ترین اتفاق این هفته، خروج بازی GTA V از فهرست ۱۰ بازی پرفروش هفته انگلستان باشد. این بازی با دو پله سقوطی که با آن مواجه شد، از پله ۱۰ به پله دوازدهم رسید.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۵ می (پانزدهم اردیبهشت) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

God of War

-
۲-

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

هفته اول انتشار
۳۲

Far Cry 5

-
۴۴

FIFA 18

-
۵۵

Mario Kart 8 Deluxe

-
۶۱۲

Lego Marvel Super Heroes 2

ورود دوباره به جدول به دلیل فروش‌های ویژه به مناسبت Avengers Infinity War
۷۶

Fallout 4

-
۸۹

PlayerUnknown's Battlegrounds

-
۹۱۱

Star Wars Battlefront II

-
۱۰۸

Super Mario Odyssey

-


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده