// شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۴

گزارش مالی Activision Blizzard، رشد قابل توجه درآمد این کمپانی را نشان می‌دهد

به تازگی Activision Blizzard گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ خود را همراه با توضیحاتی ارائه کرد.

کمپانی Activision Blizzard نتایج مالی سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ خود را رسما اعلام کرد. این شرکت که به عنوان ناشر بازی‌هایی همچون Call Of Duty شهرت دارد، بر خلاف دیگر شرکت‌های بزرگ طبق سال مالی معمول گزارشات را ارائه نمی‌دهد، بلکه از تاریخ تقویم معمولی پیروی می‌کند.

در ادامه‌ی مطلب می‌توانید خلاصه‌ای از برخی نتایج اعلام شده از سوی این شرکت را مشاهده کنید: 

  • رکورد میزان درآمد خالص برای سه‌ماهه‌ی اول، رزور خالص و EPS
  • رکورد میزان درآمد خالص بخش دیجیتال، بخش تلفن همراه و فروش‌های درون بازی به همراه رزرو خالص برای سه‌ماهه‌ی اول
  • رکورد مبادلات و تراکنش‌های نقدی برای سه‌ماهه‌ی اول به میزان ۵۲۹ میلیون دلار، افزایش ۲۹ درصدی نسبت به سال قبل
  • افزایش درآمد کلی کمپانی در بخش CY‌ برای سال ۲۰۱۸ و چشم‌اندازهای EPS

در این گزارشات بابی کوتیک به عنوان مدیر اجرایی این شرکت اعلام کرد که از این افزایش سرمایه خوشحال است و گفت:

Activision Blizzard توانست به یک سه‌ماهه‌ی قدرتمند دیگر دست‌یابد، این شرکت توانسته نسبت به سال قبل به یک رکورد افزایش برسد و بیش‌ از میزان پیش‌بینی شده درآمد داشته باشد. توانایی ادامه دادن این رکورد‌های جدید نشان از توانمندی و کیفیت تیم‌ ما دارد. همچنین نشان می‌دهد که ماهیت پایدار مجموعه‌ی ما توانسته در مقابل این بازار بزرگ و روبه رشد روندی صعودی پیش بگیرد. همانطور که پیش می‌رویم، روند نوآورانه‌ی بازی‌های ما و همچنین ابتکار عمل‌های دیگری همچون بازی‌های تلفن‌ همراه، مسابقات Esports و تبلیغات، باعث ادامه‌ رشد کسب و کار ما شده است.

Blizzard king activision

در این گزارش همچنین تحلیلی بر نتایج منتشر شده از سوی شرکت ارائه شده است که شامل مواردی همچون تعداد کاربران فعال ماهانه برای تمامی برند‌های تحت نظارت (Activision، Blizzard و King) است. همچنین این گزارش نشان می‌دهد که این کمپانی پیش‌بینی می‌کند که در سال جاری همچنان با سود‌دهی و افزایش بازده روبرو باشد.

بخشی از این گزارش به شکل زیر توضیح داده شده است:

  • Activision Blizzard در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ جمعا تعداد ۳۷۴ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است.
  • برند King تعداد ۲۸۵ میلیون کاربر داشته است. مشارکت این برند علاوه بر دارا بودن رکورد‌های بالا در بخش میزان زمان صرف شده برای هر کاربر، همچنان به قوت خود باقی است.
  • Activision تعداد ۵۱ میلیون کاربر فعال داشته است. بازی Call Of Duty نسبت به سال گذشته با افزایش بازیکن روبرو بوده است. 
  • برند Blizzard تعداد ۳۸ میلیون کاربر فعال داشته است. بازی World Of Warcraft در مقایسه با آمار پیش‌بینی شده و در مقایسه با تعداد بازیکنان سال گذشته در زمان مشابه، با افزایش تعداد چشمگیری روبرو شده است. این ارقام شامل بازیکنان فعال، مشارکت افراد در جامعه‌ی بازی و همچنین خرید‌های درون بازی بوده است. میزان پیش‌ فروش برای DLC بعدی بازی با نام Battle For Azeroth بیشتر از میزان پیش‌بینی شده بوده است. بازی Hearthstone همچنان به رشد چشمگیر خود در سطح جهانی ادامه می‌دهد که این امر به دلیل تلاش‌های تیم توسعه و وجود بسته‌های الحاقی گوناگون، ماد‌ بازیکن در مقابل محیط، شکار هیولاها و بسته‌های متفاوت درون بازی بوده که باعث افزایش میزان سرگرم کنندگی و چالشی بودن بازی شده است. بازی Overwatch نیز همچنان در حال جذب بازیکنان جدید است و این میزان تعامل با بازیکنان به دلیل ارائه‌ی جدید‌ترین رویداد بازی با نام Retribution باعث افزایش نرخ مشارکت نسبت به هر رویداد دیگری شده است.

مشارکت عمیق

  • لیگ مسابقات بازی Overwatch همانند بهار هرسال، شروع به کار کرده است و به واسطه‌ی تعداد بالای بینندگان از سراسر جهان و میلیون‌ها بیننده در هر هفته، به شکست رکورد‌های جدیدی در تعداد بیننده‌ دست یافته است. این موضوع به صورت کلی باعث شده تا میزان مشارکت کاربران در این بازی به کلی افزایش یابد. می‌توان مشاهده کرد که علاوه بر این موارد، میزان ساعات صرف شده برای مشاهده و انجام این بازی نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. لیگ بازی به همراه دیگر شرکای آن، برنامه‌های تعاملی جدید ارائه خواهند کرد که باعث بهبود تجربه‌‌ی تماشای بینندگان خواهد شد.
  • لیگ جهانی مسابقات بازی Call Of Duty در اواسط ماه آوریل (فروردین) مرحله‌ی اول خود را به پایان رساند و همچنان میزان بینندگان آن بالا بود. آمار نشان می‌دهد که تعداد بازدید و ساعات مشاهده‌ی این مسابقات نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

سرمایه‌گذاری بازیکنان

  • Activision Blizzard توانست یک رکورد ۱ میلیارد دلاری برای سه‌ماهه‌ی اول در میزان درآمد خالص درون بازی کسب کند.
  • برند King در بخش کسب و کار‌های مرتبط با تلفن‌های هوشمند توانسته به بالاترین میزان درآمد خالص از زمان شروع فعالیت‌های خود، دست یابد. تنها پس از عرضه‌ی بازی Candy Crush، میزان درآمد خالص این شرکت نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل ۳ درصد، و نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش را تجربه کرد که از سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ تا کنون این چنین رشدی بی‌سابقه است. برای سه‌ماهه‌ی حال حاضر برند King توانست در جدول ۱۰ بازی برتر در فروشگاه‌های ارائه دهنده‌ی نرم‌افزار موبایل، دو جایگاه را به واسطه‌ی بازی‌های Candy Crush Saga و Candy Crush Soda به ترتیب در مقام اول و دوم کسب کند. 
  • King همچنان به پیشرفت در گسترش کسب و کار خود در زمینه‌ی تبلیغات ادامه می‌دهد. این برند تجاری با داشتن یک دید مناسب از این صنعت همچنان به جذب مخاطب و تبلیغات ادامه می‌دهد و در صنایع مختلف فعالیت می‌کند.
  • بازی Call Of Duty نیز توانسته در میزان درآمد خالص به واسطه‌ی عرضه‌ی بازی WWII نسب به سال قبل با افزایش روبرو باشد اما در مقایسه با عرضه‌ی بازی Black Ops III در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

چشم انداز شرکت:

  • براساس شروع پرقدرت سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ و همچنین اعتمادی که بر روی سری بازی‌هایمان داریم، ما به شکل چشمگیری پیش‌بینی و چشم‌انداز‌های یک سال آینده‌ را افزایش داده‌ایم. 
  • همانطور که پیش از این اعلام کرده‌ایم، ما انتظار داشتیم که میزان درآمد و بازده عملیاتی شرکت برای سال ۲۰۱۸ بیشتر از شش ماه گذشته در سال ۲۰۱۷ باشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده