نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

سرویس Backward Compatibility رکورد تازه‌ای به ثبت رساند

کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که بازیکنان نزدیک به ۱ میلیارد ساعت در کنسول ایکس‌باکس وان به تجربه بازی‌های ایکس‌باکس اورجینال و ایکس‌باکس 360 پرداخته‌اند.

هنگامی که کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که دارندگان ایکس باکس وان می‌توانند با سرویس Backward Compatibility به تجربه بازی‌های ایکس باکس 360 بپردازند، برخی از بازیکنان به این موضوع فکر کردند که این سرویس تا چه اندازه محبوب خواهد شد. حال و در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که این سرویس نظر بسیاری از بازیکنان را جلب کرده است؛ زیرا امروز کمپانی Microsoft اعلام کرد که بازیکنان در مجموع نزدیک به ۱ میلیارد ساعت در کنسول Xbox One به تجربه بازی‌های ایکس باکس اورجینال و Xbox 360 پرداخته‌اند.

کمپانی مایکروسافت در ماه ژوئن سال گذشته اظهار داشت که بازیکنان ۵۰۸ میلیون ساعت مشغول تجربه بازی‌های سرویس Backward Compatibility بوده‌اند که آمار و ارقام جدید حاکی از رشد آن دارد. طبق گفته Microsoft نزدیک به نیمی از صاحبان ایکس‌باکس وان از این سرویس استفاده کرده‌اند.

مایکروسافت به طور منظم بازی‌های بیشتری را به فهرست بازی‌های سرویس Backward Compatibility اضافه می‌کند و در این هفته هم شاهد راهیابی بازی Saints Row 2 به این فهرست بودیم. این سرویس دارای صدها بازی ایکس‌باکس 360 و بیش از ۲۰ بازی ایکس‌باکس اورجینال است که شما می‌توانید فهرست کامل بازی‌های آن را از اینجا مشاهده کنید.

تعدادی از بازی‌های سرویس Backward Compatibility در کنسول ایکس باکس وان ایکس بهبود قابل توجهی داشته‌اند که از میان آنها می‌توان به بازی Red Dead Redemption اشاره کرد؛ اثری که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و در کنسول میان نسلی مایکروسافت خیره‌کننده به نظر می‌رسد. کمپانی مایکروسافت همچنین آمار و ارقام قابل توجهی را در بلاگ رسمی خود منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

  • تعداد بازیکنان ایکس باکس لایو نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.
  • فروش کنسول ایکس‌باکس وان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.
  • بیش از ۶۰۰ هزار کاربر از طریق قابلیت Looking For Group با هم دوست شده‌اند.
  • در حال حاضر بیش از ۱.۲ میلیون Club در Xbox Live وجود دارد.
  • در حال حاضر بیش از ۲۰۰ بازی برای کنسول Xbox One X بهینه شده است.
  • بازیکنان در مجموع بیش از ۴ میلیارد ساعت با آیدی خود برای تجربه بازی‌ها در ایکس باکس صرف کرده‌اند.
  • سرویس Mixer در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال دارد.

شما می‌توانید سایر اخبار مربوط به سرویس پشتیبانی از بازی‌های نسل گذشته ایکس‌باکس وان را در صفحه اختصاصی آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده