نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

Shadow of the Tomb Raider روی Xbox One X با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم اجرا می‌شود

رییس استودیو ایداس اخیرا جزییاتی از عملکرد بازی Shadow of the Tomb Raider روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس ارائه کرده است.

Shadow of the Tomb Raider جدید‌ترین نسخه از مجموعه محبوب توم ریدر است که چند روز پیش، اولین تریلر کامل آن منتشر و بازی به صورت کامل رونمایی شد. این بازی توسط استودیو ایداس ساخته می‌شود و البته کریستال داینامیکس هم که در حال حاضر روی یک بازی با محوریت مجموعه Avengers کار می‌کند، با این استودیو همکاری خواهد داشت. در چند روز گذشته اطلاعات مختلفی از این بازی منتشر شده است و حال امروز هم در جدید‌ترین اخبار بازی، دیوید آنفوسی، رییس استودیو ایداس، اطلاعاتی از عملکرد این بازی روی ایکس باکس وان ایکس به اشتراک گذاشته است.

بر این اساس بازی Shadow of the Tomb Raider روی کنسول میان نسلی مایکروسافت، با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. البته مدیر ایداس اعلام نکرد که منظور از رزولوشن اعلام‌شده، 4K واقعی است یا خیر. آنفوسی در ادامه هم گفت که بازی، از حیث گرافیکی سطح بسیار بالایی خواهد داشت؛ به طوریکه شاهد یک سیستم نورپردازی بسیار با‌کیفیت خواهیم بود و حتی صحنه‌هایی خواهیم داشت که همزمان، ۱۵۵ NPC در آن‌ها حضور دارند. به لطف چنین ویژگی‌هایی، Shadow of the Tomb Raider قرار است از نهایت توان کنسول‌ها و حتی ایکس‌باکس وان ایکس استفاده کند. 

با توجه به صحبت‌های آنفوسی، به نظر می‌رسد که ایداس قصد دارد با بهره بردن از توان بالای کنسول Xbox One X، یک تجربه بصری عالی را روی این کنسول ارائه دهد. البته مدیر این استودیو اعلام کرده افرادی که به کنسول مایکروسافت دسترسی ندارند هم نباید نگران کیفیت بازی باشند؛ چرا که این شرکت سعی خواهد کرد تا بازی Shadow of the Tomb Raider روی همه پلتفرم‌ها جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای داشته باشد. 

بازی Shadow of the Tomb Raider برای انتشار در تاریخ ۲۳ شهریور روی ایکس‌باکس وان، پلی استیشن 4 و ویندوز برنامه‌ریزی شده است. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده