نویسنده: محمد حیدری
// سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

آپدیت‌های ماهانه بازی Battlefield 1 به زودی متوقف می‌شوند

با وجود اینکه طبق اعلام کمپانی DICE محتواهای تازه‌ای برای بازی Battlefield 1 در راه هستند اما این استودیو به‌زودی عرضه‌ی آپدیت‌های ماهانه برای این بازی را متوقف خواهد کرد.

حدود یک سال و نیم از عرضه‌ی بازی Battlefield 1 به بازار می‌گذرد و طی این مدت کمپانی DICE تعداد زیادی محتوای قابل دانلود و آپدیت‌های گوناگون برای این بازی منتشر کرده است. در همین راستا، این کمپانی به‌تازگی اعلام کرده است که با وجود اینکه تعداد اندکی آپدیت برای این بازی در راه هستند اما عرضه‌ی محتوا و پچ‌های ماهانه تا ماه ژوئن (که حد فاصل خرداد تا ابتدای تیر را شامل می‌شود) بیشتر ادامه نخواهد داشت.

این کمپانی طی پستی در وبلاگ خود اعلام کرده است که اکنون و با در دسترس بودن آخرین DLC بازی به نام Apocalypse که پنج نقشه‌ی جدید را به بازی اضافه می‌کند، این استودیو بعد از اعمال برخی تغییرات بزرگ همچون در دسترس قرار دادن نقشه‌های محتوای قابل دانلود They Shall Not Pass به شکل رایگان برای همه‌ی بازیکنان تا آخر اردیبهشت (و اوایل خرداد)، به‌تدریج آپدیت‌های خود برای این بازی را به شکل کامل قطع خواهد کرد.

علاوه‌ بر این، حالت تازه‌ای برای این بازی در ماه ژوئن با عنوان Shock Operations عرضه خواهد شد که به‌نوعی می‌توان آن را نسخه‌ی تغییریافته یا بهتر بگویم اصلاح‌شده‌ی حالت نرمال عملیات‌های بازی تلقی کرد. Shock Operations بر خلاف حالت پیشین بیشتر روی یک نقشه متمرکز است اما همچنان از حالت مبارزه ناحیه‌-به-ناحیه (یا به اصطلاح بازی Sector-by-Sector) پشتیبانی خواهد کرد. همچنین این حالت تا ۴۰ نفر بازیکن را پشتیبانی می‌کند و در پنج نقشه‌ی مختلف قابل بازی خواهد بود. بسیاری از این نقشه‌ها توسط محتوای قابل دانلود به بازی اضافه شده‌اند اما Dice با عرضه‌ی Shock Operations دسترسی به آن‌ها را برای همگان آزاد خواهد کرد.

علاوه بر این همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ماه ژوئن آخرین ماهی خواهد بود که استودیوی DICE برای این بازی آپدیت‌های زمان‌بندی شده‌ی معمول را منتشر می‌کند. این آپدیت‌ها از زمان عرضه این بازی تا به امروز تغییرات زیادی را در ساختار Battlefield1 ایجاد کرده‌اند. این استودیو از برنامه‌های خود برای بعد از ماه ژوئن نیز هنوز صحبتی به میان نیاورده است.

همچنین در تکمیل این خبر، بر اساس برخی اطلاعات منتشر شده نسخه‌ی بعدی این بازی که ظاهرا Battlefield V نام خواهد داشت رویدادهای جنگ جهانی دوم را پوشش می‌دهد و شامل بخش‌های داستانی متعدد و همچنین حالت co-op خواهد بود. البته این خبر هنوز به شکل رسمی از طرف این کمپانی تایید نشده است اما با اطمینان می‌توان گفت که امسال شاهد عرضه‌ی نسخه‌ای دیگر از این بازی محبوب خواهیم بود.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده