// جمعه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲

حالت بتل رویال بازی Battlefield V مراحل تست خود را سپری می کند

دایس در حال کار روی حالت بتل رویالی است که احتمال اضافه شدن آن به بازی Battlefield V در دوران پس از عرضه‌اش وجود دارد.

با توجه به رشد روزافزون طرفداران بازی های بتل رویال که مدتی است حسابی روی غلطک افتاده‌اند، به نظر می‌رسد مجموعه‌های باسابقه‌ای چون Call of Duty و Battlefield هم نمی‌خواهند از غافله عقب بمانند و هر جوری شده تلاش می‌کنند تا یک حالت بتل رویال در نسخه جدید خود ارائه کنند، تا جایی که حتی شایعه شده است بازی Call of Duty: Black Ops 4 حالت بتل رویال را جانشین بخش داستانی خود خواهد کرد. پس با این اوصاف، تعجب نخواهید کرد اگر بشنوید که اعضای استودیو دایس هم قصد اضافه کردن چنین حالتی به بازی خود دارند و به گفته منبعی که نام خود را فاش نکرده است، این حالت در حال حاضر تست‌های اولیه خود را در استودیو پشت سر می‌گذارد تا سازندگان ببینند آیا اصلا می‌شود روی چنین بخشی در نسخه جدید بتلفیلد حساب باز کرد یا نه.

نسخه جدید سری بتلفیلد که احتمالا Battlefield V نام دارد، بنابر رسم همیشگی الکترونیک آرتز، تا پایان سال ۲۰۱۸ در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت و با توجه به اشتیاق بالایی که بازیکنان برای تجربه آثاری چون PUBG و Fortnite دارند، بعید نیست که شاهد اضافه شدن بتل رویال به سری بتلفیلد هم باشیم، اما نباید انتظار داشت که این حالت در بازی Battlefield V کاملا مشابه با آثار پرطرفدار امروزی در این زمینه باشد. اول از همه اینکه هنوز کار تیم سازنده با این بخش تمام نشده است و هیچ تضمینی برای وجود آن در بتلفیلد بعدی وجود ندارد، در نتیجه این احتمال به وجود می‌آید که با توجه به پشتیبانی قوی DICE از شوتر پرچمدار خود، حالت بتل رویال هم به عنوان یک آپدیت، مدتی پس از عرضه بازی در دسترس قرار گیرد. حتی این فرضیه هم وجود دارد که الکترونیک آرتز ابتدا این طرح را روی سری Star Wars: Battlefront اجرا کند و در صورتی که به نتیجه مطلوبی رسید، آن را به سری بتلفیلد نیز بیاورد. همچنین خبرنگار سایت Venture Beat در این زمینه از کمپانی EA درخواست پاسخ داشت که در نهایت با رد تقاضای خود مواجه شد.

با وجود تب و تاب شدیدی که حول بتل رویال شکل گرفته است، نباید کمپانی‌های سازنده را به خاطر تصمیم به افزودن چنین حالت‌هایی به آثار جدید خود مواخذه کرد، چرا که این مسئله چیزی است که با خواسته طرفداران رشد پیدا کرده و طبیعی است که کمپانی‌های بزرگ نیز برای جذب مخاطبان بیشتر، این راه را در پیش بگیرند و البته این وسط نباید مقاصد مالی ناشران را هم از یاد برد. شاید تنها کار مهمی که الکترونیک آرتز باید به آن توجه داشته باشد، رعایت نوآوری در بتل رویال مخصوص به خودش است تا بتواند رقیب سومی برای آثاری چون فورت نایت و پابجی باشد. EA پیش از این هم در موارد مشابهی اقدام به افزودن مادهای پرطرفدار به بازی خود یا به طور کلی ساخت بازی‌هایی در ژانرهای رو به رشد و پرهوادار داشته است که از نمونه‌های موفقش می‌توان به بازی Star Wars: The Old Republic و از نمونه‌های شکست خورده‌اش هم می‌توان به Dawngate اشاره کرد.

شما هم نظرات خود را در رابطه با احتمال اضافه شدن حالت بتل رویال به بازی‌های محبوبی چون Battlefield با ما در میان بگذارید.


منبع Venture Beat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده