نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴

PES مجوز لیگ قهرمانان را از دست می‌دهد

قرارداد همکاری کونامی و یوفا برای لیگ قهرمانان اروپا بعد از گذشت ۱۰ سال به پایان می‌رسد.

همکاری شرکت کونامی با اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به زودی به پایان می‌رسد و این به معنای آن است که قرارداد ۱۰ ساله حق استفاده انحصاری از مجوز لیگ قهرمانان اروپا پس از فینال امسال در شهر کی‌یف از Pro Evolution Soccer گرفته خواهد شد.

لیگ قهرمانان اروپا اولین بار به شکل رسمی در سال ۲۰۰۸ و با بازی PES 2009 وارد این سری شد و کونامی بعدها مجوز مسابقات دیگری مثل لیگ اروپا و سوپر جام این قاره را هم تحت اختیار خود درآورد.

در ژوئن ۲۰۱۵ بود که کونامی خبر از تمدید قرارداد و همکاری با یوفا برای سه سال دیگر داد. در آن زمان هنوز یک سال از قرارداد پیشین باقی مانده بود و بنابراین قرارداد جدید باید تا سال ۲۰۱۹ ادامه پیدا می‌کرد اما طبق اخبار منتشر شده، این توافق یک سال زودتر از زمان مورد نظر پایان خواهد یافت.

این موضوع بدون شک خبر جالبی برای PES نخواهد بود. سری بازی‌ای که در زمینه مجوزها و قراردادها همواره کار سختی در رقابت با حریف ثروتمند خود فیفا (FIFA) داشته است. هرچند کونامی سعی کرده مجوز استفاده از تیم‌های معتبری مثل بارسلونا، لیورپول، آرسنال، فولام و همچنین افرادی چون «یوسین بولت» را در اختیار بگیرد، ولی هنوز هم کمبودهایی به چشم می‌خورد و برای نمونه سازندگان بازی به جای به کار بردن نام واقعی تیم‌هایی مثل منچسترسیتی و چلسی مجبور به استفاده از نام‌های جایگزین مثل Man Blue و London FC هستند.

البته همچنان می‌توان به آینده امیدوار بود و «یوناس لیگارد» مدیر ارشد برند و توسعه کونامی در این رابطه می‌گوید:

مجوز لیگ قهرمانان اروپا به ما اجازه خلق تجربه‌ای بی‌نظیر را داد که از طریق آن به علاقمندان فوتبال در سراسر دنیا امکان لذت بردن از این رقابت‌ها را بدهیم. اما قرار است از امسال تمرکز خود را به سمت سایر بخش‌ها ببریم. هنوز هم روابط نزدیکی بین Konami و یوفا وجود دارد و سعی داریم همکاری خود را از راه‌های دیگری ادامه دهیم.

هنوز توضیح کامل‌تری در مورد علت پایان قرارداد بین کونامی و یوفا داده نشده و تنها می‌توان حدس زد که تمدید این قرارداد هزینه‌های زیادی برای سازندگان PES داشته و آن‌ها را مجبور به کناره‌گیری از تمدید کرده است. هرچند شاید در طرف مقابل یوفا خیلی هم از این قضیه ضرر نکند و ممکن است EA Sports با کیسه‌ای پر از پول آماده عقد قرارداد جدیدی با اتحادیه فوتبال اروپا باشد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده